Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون سابق بهداشت با بیان اینکه سطح یک نظام ارجاع یعنی حوزه بهداشت با سطح دو که حوزه درمان است، نتوانسته به خوبی ارتباط برقرار کند، خطا در "تشخیص پزشکی" را از جمله پیامدهای نبودن سیستم ارجاع در کشورمان دانست. ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۰:۳۴ اجتماعی پزشکی نظرات - اخبار اجتماعی -

به گزارش گروه بهداشت و درمان خبرگزاری تسنیم؛ دکتر علی‌‌اکبر سیاری در همایش نوبت‌‌دهی و مدیریت مطب پزشکان درباره مشکلات نظام ارجاع اظهار کرد: سطح یک "نظام ارجاع" یعنی حوزه بهداشت با سطح دو که حوزه درمان است، نتوانسته به خوبی ارتباط برقرار کند؛ اکنون برای 82 میلیون ایرانی، پرونده الکترونیک سلامت در سه سامانه سیب، سینا و ناب داریم؛ اطلاعاتی که در بیمارستان‌‌ها، مراکز درمانی، مطب‌‌ها، آزمایشگاه‌‌ها و داروخانه درباره این بیماران وجود دارد باید تجمیع شوند تا بتوانیم یک پرونده الکترونیک سلامت با کیفیت برای مردم داشته باشیم اما متاسفانه هنوز اتصال این دو سطح برقرار نیست.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: 50 درصد وقت پرسنل بهداشت و درمان، صرف نوشتن اطلاعات بیمار می‌‌شود بنابراین اجرای نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت هم برای دولت و هم برای بیماران، صرفه‌‌جویی اقتصادی دارد زیرا جلوی مراجعات نامرتبط مردم به پزشکان را می‌‌گیرد.

صرفه‌‌جویی در زمان با استفاده از سامانه‌‌های نوبت‌‌دهی آنلاین

مدیر مارکتینگ سامانه "دکتردکتر" در این همایش با بیان اینکه تعداد پزشکان در کشور نسبت به سایر کشورها پایین‌‌تر است، خاطرنشان کرد: بیشتر پزشکان نیز در پایتخت و مراکز استان‌‌ها متمرکزند و این مسئله باعث کاهش دسترسی مردم به خدمات بهداشتی و درمانی می‌‌شود.

وی ادامه داد: دوری از مراکز استان و در دسترس نبودن پزشک باعث افزایش زمان معطلی بیمار و در نتیجه کاهش کیفیت خدمات درمانی پزشکان می‌‌شود.

سیاری با بیان اینکه افزایش ارجاعات نامرتبط به پزشکان متخصص از نتایج نبودن سیستم ارجاع و نوبت‌‌دهی پزشکان خواهد بود، متذکر شد: خطا در تشخیص پزشکی به دلیل خستگی کادر درمان از حجم بالای بیماران و عدم تمرکز کافی بر روی درمان بیماران، می‌‌تواند از نتایج نبودن یک سیستم ارجاع و نوبت‌‌دهی مناسب در کشور باشد.

وی با اشاره به سامانه نوبت‌‌دهی آنلاین دکتردکتر اضافه کرد: در این سامانه نوبت‌‌دهی، نیازی به مراجعه حضوری بیماران نیست و بیماران در این سامانه، برای گرفتن نوبت، پشت خط تلفن معطل نمی‌‌شوند و برخلاف روش‌‌های سنتی و کاغذی با استفاده از اپلیکیشن دکتردکتر می‌‌توانند بر اساس رتبه و امتیازی که سایر بیماران به پزشک، به لحاظ کیفیت درمان و اختصاص زمان به بیمار، داده‌‌اند، نسبت به انتخاب پزشکان مناسب اقدام کنند.

فعالیت 4 هزار پزشک در سامانه نوبت‌‌دهی آنلاین پزشکان

بهنوش فرخنده فال؛ مدیر فروش و عملیات سامانه نوبت‌دهی و مدیریت مطب دکتردکتر درباره این سامانه اظهار داشت: راه‌‌اندازی سامانه نوین نوبت دهی پزشکان سال 94 کلید خورد؛ در حال حاضر 4 هزار پزشک در حال فعالیت در این سامانه‌‌اند و همه جامعه پزشکی می‌‌توانند بدون محدودیت در ظرفیت، در این سامانه ثبت‌نام کنند.

وی خاطرنشان کرد: در صورتی که وزارت بهداشت و سازمان نظام پزشکی حمایت‌های لازم را از این سامانه داشته باشند، می‌‌توان اقدامات موثری در راستای ساماندهی نظام ارجاع، پزشک خانواده و حتی پرونده الکترونیک انجام داد.

فرخنده‌‌فال با بیان اینکه پزشکان، پس از بررسی‌‌های لازم به این سامانه افزوده می‌‌شوند، ادامه داد: می‌‌توانیم از این سامانه در منطقه خاورمیانه استفاده کنیم و در حوزه توریسم‌درمانی برنامه‌هایی را داشته باشیم به طوری که پذیرش از سوی پزشکان برای بیماران خارجی انجام شود.

لزوم اجرای پرونده الکترونیک سلامت، نظام ارجاع و تدوین گایدلاین‌هاوزیر بهداشت در داراب: نظام ارجاع و پرونده الکترونیک سلامت تقویت می‌شودالگوی مناسبی برای استقرار پزشک خانواده در کشور نداریم!"پرونده الکترونیک" زمینه‌ساز اجرای پزشک خانواده و سیستم ارجاعانتهای پیام/ R7573/P/S2,24/CT12 واژه های کاربردی مرتبط وزارت بهداشت

منبع: تسنیم

کلیدواژه: وزارت بهداشت وزارت بهداشت

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۲۲۰۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، داود منظور، رییس سازمان برنامه و بودجه کشور، نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت را از اولویت‌های اصلی دولت اعلام کرد و گفت: ۱۰ هزار میلیارد تومان اعتبار برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان نظام سلامت اختصاص یافت.

وی با تاکید بر ویژگی‌های ممتاز قانون بودجه ۱۴۰۳، نوشت: اعتبار مورد نیاز برای پرداخت فوق‌العاده خاص کارکنان خدوم نظام سلامت با رقم ۱۰ هزار میلیارد تومان در بودجه امسال به تصویب رسید.

وی افزود: نگهداشت کادر درمان و ارتقای نظام سلامت یکی از مقوم‌های کلیدی سرمایه اجتماعی و از جمله اولویت‌های اصلی دولت است.

۲۲۳۲۲۵

برای دسترسی سریع به تازه‌ترین اخبار و تحلیل‌ رویدادهای ایران و جهان اپلیکیشن خبرآنلاین را نصب کنید. کد خبر 1902634

دیگر خبرها

  • وزیر اسبق بهداشت: طرح اجباری پزشکان برداشته شود
  • کمک ۱۲۴۰ میلیارد تومان به بیماران خاص و صعب العلاج در استان تهران
  • بازار مکاره سلامت در شبکه‌های اجتماعی/ عدم بازدارندگی قوانین
  • درمان بیماران سرطانی در مراکز دولتی رایگان است/ نشان‌دار شدن بیش از دو میلیون بیمار خاص
  • داروی ایرانی بیماران SMA وارد بازار می‌شود / برنامه وزارت بهداشت برای پویش ملی سرطان
  • ۱۵ هزار تخت بیمارستانی جدید تا پایان امسال راه‌اندازی می‌شود
  • هر کدملی یک مراقب سلامت دارد/پوشش ۵۵ میلیون نفری پزشک خانواده
  • نظام درمانی را به کجا می‌برند؟
  • این گروه از کارکنان دولت فوق‌العاده خاص دریافت می‌کنند/ اعلام جزییات
  • خبر خوب رئیس سازمان برنامه و بودجه به کادر درمان کشور