Web Analytics Made Easy - Statcounter

سرهنگ محمد اقبالی، رئیس پلیس فتای استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، گفت: در پی ارسال چندین فقره پرونده مشابه با موضوع برداشت غیر مجاز از حساب به پلیس فتا استان البرز، تحقیقات اولیه در خصوص چگونگی برداشت از حساب‌ها به صورت ویژه در دستور کار این پلیس قرار گرفت.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تحقیقات اولیه حاکی از آن بود که برداشت غیر مجاز از حساب‌ها از سوی افرادی حرفه‌ای صورت گرفته و با مبالغ برداشت شده اقدام به خرید گوشی تلفن همراه، طلا و ... کرده اند.

اقبالی گفت: بلافاصله فروشگاه‌هایی که متهم از آن‌ها خرید کرده بود، شناسایی شد، اما در تحقیق از مالکان آن سرنخی از هویت دقیق متهم شناسایی نشد و در مرحله بعد در بررسی پرینت حساب شکات محرز شد که تمامی آن‌ها از یک سوپر مارکت در یکی از شهر‌های شمالی کشور خرید کرده اند.

او افزود: ماموران با دریافت نیابت قضائی به آدرس مورد نظر اعزام و در یک عملیات غافلگیرانه موفق به دستگیری ۳ نفر از اعضای این باند شدند.

رئیس پلیس فتای البرز گفت: متهمان در بازجویی‌های اولیه اعتراف کردند که با راه اندازی سوپر مارکت اجاره‌ای در یکی از شهر‌های شمالی اقدام به کپی کارت خریداران کرده و با کارت ملی فرد دیگری، اقدام به خرید از فرشگاه‌های موبایل فروشی، طلا فروشی و فروشگاه‌های لوازم خانگی در سطح شهر تهران، قزوین، البرز و ... کرده اند.

او افزود: متهمان همچنین اعتراف کردند که در نقاط مختلف شهر کرج با استفاده از وانت پیکان در پوشش فروشنده کالا‌هایی مانند پسته، گوجه سبز، جعبه کمک‌های اولیه، لباس و ... اقدام به کپی کارت‌های بانکی افراد و برداشت از آن‌ها کرده اند که در بررسی یکی از پرونده‌ها از طریق کپی کارت بانکی مبلغ ۳ میلیارد ریال از حساب شاکی به صورت غیر مجاز برداشت شده بود مشخص شد که از طریق همین باند، برداشت ازحساب شاکی صورت گرفته و کارت عابر بانک شاکی، توسط متهمان، هنگام فروش پسته با وانت پیکان در کرج کپی شده است.
وی گفت: در رابطه با پرونده مذکور ۲ نفر دیگر که اقدام به پولشویی می‌کردند و در مجموع ۵ نفر دستگیر و با قرار وثیقه ۱۰ میلیارد ریالی روانه زندان شدند.
سرهنگ اقبالی با بیان این که تا کنون از ۷۵۳ نفر در سراسر کشور به مبلغ ۲۰ میلیارد ریال کلاهبرداری شده است، گفت: طبق اظهارات متهمان، قبل از کار در سوپرمارکت، برداشت‌ها را به صورت موردی، پس از رصد موجودی حساب‌ها انجام می‌دادند که پس از فعالیت در سوپر مارکت به صورت کلی از مشتریان خود که اغلب از سر تا سر کشور برای مسافرت به آن جا آمده بودند، اقدام به کپی کارت و برداشت از حساب‌ها می‌کردند.
این مقام انتظامی تصریح کرد: از متهمان تعدادی دستگاه اسکیمر، گوشی تلفن همراه، لپ تاپ، پرینتر مخصوص چاپ بر روی کارت‌های بانکی، ۳۲ کارت بانکی متعلق به اشخاص مختلف، ۹۴ کارت بانکی خام برای دریافت موجودی از حساب شکات و ۵۴ کارت خام بانکی استفاده نشده، کشف شد.
وی از افرادی که به این شیوه مورد کلاهبرداری قرار گرفته اند درخواست کرد تا برای پیگیری پرونده خود به پلیس فتا استان البرز واقع در میدان طالقانی کرج مراجعه کنند.
این مقام انتظامی خطاب به شهروندان گفت: انجام عملیات بانکی از سوی مشتریان و دقت در هنگام خرید می‌تواند از کپی شدن کارت بانکی جلوگیری کند؛ زیرا وارد کردن رمز عبور توسط مشتری می‌تواند تضمین کننده امنیت کارت بانکی وی باشد چرا که حتی در صورت نصب اسکیمر بر روی دستگاه کارت خوان، بدون اطلاع از رمز عبور، برداشت از حساب وی امکان پذیر نخواهد بود

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: پلیس فتا باند اسکیمری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۲۵۵۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برداشت جو قصیل در قم

حسین کوه خضری، رئیس اداره مکانیزاسیون سازمان جهاد کشاورزی قم  با اشاره به اینکه با توجه به منابع محدود آبی در استان نیازمند تغییر روش کشت محصولات کشاورزی هستیم، گفت: کاهش میزان آبدهی و برداشت زودتر محصول، حذف علف‌های هرز و افزایش کیفیت علوفه دامی از مزایای برداشت جو به صورت قصیل است.

وی افزود: در کشت جو به صورت قصیل، وقتی دانه جو از مرحله شیری وارد مرحله خمیری می‌شود، محصول برداشت و به ۲ صورت تازه و یا خرد و سیلو شده به مصرف دام می‌رسد.

کوه خضری با بیان اینکه امسال دو هزار تن محصول جو در استان به این صورت در استان برداشت می‌شود، افزود: پیش بینی می‌کنیم سال آینده ۱۰ درصد از زمین‌های زیر کشت محصول جو به صورت قصیل برداشت شود.

وی با بیان اینکه کشت جو قصیل که امسال به صورت آزمایشی در استان قم اجرا شد این روز‌ها به مرحله برداشت رسیده است،گفت:در حال حاضر ۲۳ هزار هکتار از مزارع استان زیر کشت محصول جو قرار دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • رئیس شورای اسلامی شهر سمنان : اداره کل زندان‌ها از حساب شهرداری ۹۰۰ میلیون برداشت با آنکه به شهرداری بدهکار است
  • وزارت بهداشت تا پایان اردیبهشت باید حساب‌های بانکی خود را مسدود کند
  • دستگیری کلاهبردار اینترنتی در چناران
  • جریمه ۱.۹ میلیارد تومانی مشاورین املاک استان همدان
  • هشدار درباره کلاهبرداری پیامکی
  • شناسایی متهم برداشت غیرمجاز یک میلیارد و ۳۰۰ میلیون ریالی در تربت حیدریه
  • برداشت جو قصیل در قم
  • جزییات دریافت مالیات از تراکنش‌های بانکی​ اعلام شد
  • انجام ۴ ماموریت پلیسی در استان سمنان/ سارق روی دکل برق دستگیر شد
  • کشت آزمایشی جو قصیل در قم به برداشت رسید