Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از مهر، محسن هاشمی درباره طرحی که از سوی شورای عالی استان‌ها مبنی بر افزایش اعضای شورای اسلامی شهر تهران به ۷۲ نفر تهیه شده است، و این که آیا شورای شهر تهران نیاز به این تعداد افزایش دارد، گفت: اگر وظایفی از جمله اختیاراتی در حوزه آب، برق، پلیس، آموزش‌وپرورش و ... به شوراها واگذار شود، این تعداد اعضا برای نظارت و تصمیم‌گیری کافی نیست و لازم است تعداد افزایش پیدا کند؛ اما در همین میزان اختیارات به نظر می‌آید لازم نباشد به تعداد اعضای شورا افزوده شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

نگران بودیم حقوق‌ها را هم نتوانیم بدهیم

هاشمی در ادامه در پاسخ به پرسشی مبنی بر فعالیت کمیته‌های تحقق درآمدها در شهرداری، گفت: این کمیته‌ها فعال شده‌اند و رئیس کمیسیون برنامه و بودجه شورای شهر تهران، پیگیری‌های لازم را در خصوص فعالیت‌های این کمیته انجام می‌دهد، به ویژه در بعد درآمدی که شاهد افزایش درآمدها در شهرداری هم بودیم. آن زمان که این کمیته‌ها تشکیل شد حتی نگران این بودیم که نتوانیم حقوق کارکنان را پرداخت کنیم اما در حال حاضر حقوق‌ها پرداخت شده و فعالیت‌های عمرانی دنبال می‌شود و ما می‌خواهیم با کسب درآمد بیشتر پروژه‌های عمرانی بیشتری را فعال کنیم.

از طرح تشکیل استان تهران جنوبی بی‌اطلاعم

رئیس شورای اسلامی شهر تهران در پاسخ به پرسشی مبنی بر پیشنهاد برخی نمایندگان مجلس شورای اسلامی برای طرح تشکیل استان تهران جنوبی، گفت: در این خصوص نمی‌توانم اظهارنظر کنم. اطلاعاتی از این طرح به شورای شهر ارائه نشده و چه در شورا و چه در مجلس نمایندگانی می‌توانند متن را به عنوان طرح ارائه دهند و نیازی هم نیست این طرح را برای تأیید به جایی بفرستند.

هاشمی در ادامه در پاسخ به این پرسش که چه میزان از محل صرفه‌جویی در سوخت به شهرداری تهران ارائه شد، گفت: خوشبختانه اولین قسط از محل صرفه‌جویی در سوخت و حمایت از ناوگان حمل و نقل و عمومی (معروف به بند ق) اجرایی شده و سهم تهران یک میلیون و ۶۰۰ هزار دلار است اما این که این قسط واریز شده یا نه اطلاع دقیقی ندارم اما سرانجام این قانون اجرایی شد.

رئیس شورای اسلامی شهر تهران همچنین اضافه کرد: در جلسه‌ای که اخیراً با معاون اول رئیس‌جمهوری داشتیم، تصمیم گرفته شده ۳ هزار اتوبوس به کلان‌شهرها و ۳ هزار اتوبوس به تهران داده شود که امیدواریم این اتوبوس‌ها وارد ناوگان اتوبوسرانی شود. همچنین در این جلسه مطرح کردند تا زمانی که فاینانس مترو محقق شود، مترو به شهرداری ریال پرداخت کند تا ۳ کارخانه واگن‌سازی در کشور فعال شوند و بدنه و دکوراسیون داخلی واگن‌ها ساخته شود.

کد خبر 471700 برچسب‌ها محسن هاشمی شورای شهر

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محسن هاشمی شورای شهر

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۲۵۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا

برخی از اعضای شورای شهر تهران امروز همزمان با صحبت‌های علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران، صحن شورا را ترک کردند؛ این اقدام در راستای از حدنصاب انداختن جلسه شورای شهر تهران ارزیابی می‌شود که البته امروز جلسه با حدنصاب قانونی به کار خود ادامه داد. - اخبار اجتماعی -

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری تسنیم، دویست و سی و یکمین جلسه شورای شهر تهران صبح امروز به ریاست مهدی چمران آغاز شد و در این جلسه پس از تذکرات اعضا، محسن هرمزی؛ معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران در پشت تریبون قرار گرفت و گزارشی را از اقدامات شهرداری در حوزه حمل و نقل و به‌ویژه سفر شهردار تهران به چین ارائه کرد.

در ادامه برخی از اعضای شورای شهر تهران نسبت به این گزارش و قراردادهای چین اعتراض و انتقاداتی را مطرح کردند.

در ادامه جلسه شورای شهر تهران، علیرضا زاکانی؛ شهردار تهران در پشت تریبون قرار گرفت تا به انتقادات مطرح شده از سوی برخی اعضای شورای شهر تهران پاسخ دهد اما در حالیکه هنوز زاکانی توضیحات خود را آغاز نکرده بود، برخی از اعضای شورای شهر تهران اقدام به ترک صحن شورا کردند!

سوده نجفی، جعفر شربیانی، ناصر امانی، مهدی اقراریان، سید جعفر تشکری هاشمی، مهدی عباسی، علی‌اصغر قائمی از اعضایی بودند که همزمان با قرار گرفتن زاکانی در پشت تریبون، صحن شورا را ترک کردند.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • دوچرخه‌هایی که در تهران محو شدند/ شانس گرفته شده از مردم را به آن‌ها بازگردانیم
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • بازداشت یکی از اعضای شورای شهر باغستان شهریار تهران
  • برگزاری نخستین جلسه کمیته نظارتی منطقه ۵ اصفهان در ۱۴۰۳
  • بازداشت ۳۷ عضو شوراهای استان تهران در سال گذشته
  • تلاش ۷ عضو شورای شهر تهران برای از حدنصاب انداختن جلسه شورا
  • مخالفت مجلسی‌ها با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان به ۳۳۰ نفر
  • مجلس یازدهم با افزایش نمایندگان به ۳۳۰ نفر مخالفت کرد
  • مخالفت مجلس با کلیات طرح افزایش تعداد نمایندگان
  • مخالفت مجلس با افزایش تعداد نمایندگان