Web Analytics Made Easy - Statcounter

گامهای مشترک کیش و مالزی در حوزه گردشگری:

 - منطقه آزاد کیش و مالزی با امضای موافقتنامه ای، همکاریهای تازه ای را در حوزه گردشگری بویژه گردشگری سلامت در منطقه آسیا و خاورمیانه آغاز کردند. این موافقتنامه  در مراسمی با حضور غلامحسین مظفری مدیر عامل سازمان منطقه آزاد کیش و "وونگ کونگ یو " مدیرعامل گروه اورینتال میس و مجری گروه طرح ملی گردشگری سلامت و زیبایی مالزی در جزیره کیش امضا شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

زمزمه‌های واگذاری جزیره کیش به چین و تکذیب آن:

 مدیرعامل منطقه آزاد کیش واگذاری این جزیره به چین را که اخیرا در برخی شبکه های مجازی منتشر شده، بی اساس و کذب اعلام کرد و گفت: منشا این خبر در خارج از کشور است.

 در پی انتشار اخباری تکراری و سابقه دار در فضای مجازی مبنی بر واگذاری کیش به مدت ۲۵ سال به کشور چین، غلامحسین مظفری تصریح کرد: این خبر از اساس کذب است و با بررسی پلیس فتا مشخص شد منشاء اصلی انتشار خبر در خارج از کشور است.
مدیر عامل منطقه آزاد کیش امروز شنبه در گفتگو با ایرنا  اضافه کرد: برای اطمینان بیشتر به مردم و سرمایه گذاران اعلام می کنم که جزیره کیش قرار نیست به هیچ کشوری واگذار شود و این منطقه آزاد با برنامه ریزیهای انجام شده بلند مدت و به کارگیری توانمندیهای داخلی و جذب سرمایه های بین المللی بوِیژه در حوزه گردشگری در حال رشد و توسعه است. 

اضافه شدن سه فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی کیش: 

 مدیرعامل شرکت هواپیمایی کیش ایر از اضافه شدن سه فروند هواپیمای جدید به ناوگان هوایی این جزیره  خبر داد  و افزود: این اقدام با هدف افزایش ظرفیت پروازها و ایجاد فرصت‌های مسافرت هوایی و رونق بخشهای مختلف از جمله حوزه گردشگری صورت گرفته است.

۷۰۰ دوچرخه هوشمند به ناوگان حمل و نقل و گردشگری کیش وارد می شود:

 در اجرای مرحله نخست راه اندازی سامانه اشتراکی دوچرخه های هوشمند و رویکرد به جزیره پاک، ۷۰۰ دستگاه دوچرخه، تا پایان امسال وارد ناوگان حمل و نقل و حوزه گردشگری جزیره کیش می شود.

 دستگیری باند ۵ نفره جعل سند، اجاره نامه منازل و رهن واحدهای مسکونی در جزیره کیش: 

 سرهنگ "علی اصغر جمالی" ، درجمع خبرنگاران با تشریح جزئیات این خبر افزود: در پی شکایت و مراجعه افرادی به پلیس آگاهی مبنی بر اینکه از طریق آگهی سایت دیوار اقدام به رهن واحد مسکونی کرده و اکنون فرد دیگری مدعی شده که مالک واحد اجاره شده است، پیگیری این موضوع بصورت ویژه در دستور کار کارآگاهان پلیس آگاهی قرار گرفت.

افزایش ۵ برابری بارندگی در جزیره کیش:

 میزان بارندگی در جزیره کیش طی سه ماه پاییز امسال در همسنجی با کل سال آبی گذشته بیش از ۵ برابر افزایش یافته است. علی مقدس زاده مدیر عامل شرکت عمران، آب و خدمات کیش با اعلام این خبر به ایرنا گفت: طی سال آبی گذشته (از اول مهر ماه سال۹۷ تا آخر شهریورماه سال ۹۸)  مجموع بارندگی در سراسر جزیره کیش ۶۴میلی متر بوده است، این در حالیست که جزیره کیش از اول مهر امسال تا کنون یعنی در سه ماهه پاییز ۹۸ شاهد بارش ۲۸۷ میلی متر باران بوده که این رقم بیش از ۵ برابر کل سال آبی گذشته است. 

نماز جمعه:

 امام جمعه کیش گفت: تعویق انتخابات و کاهش مشارکت مردم ایران در این رویداد مهم و سرنوشت ساز همواره از اهدف دشمن بوده و هم اکنون نیز این اهداف دنبال می شود. حجت الاسلام و المسلمین احمد حسن زاده در خطبه نماز جمعه کیش افزود: فشار حداکثری به جمهوری اسلامی گرچه تاکنون به شکست انجامیده است اما دشمن همچنان در تلاش است تا با این روشهای شکست خورده، به اهداف خود برسد و از هر فرصتی در این زمینه استفاده می کند.   

پذیرش ۴۰ گردشگر سلامت از ۴ کشور در بیمارستان کیش:

- بیمارستان تخصصی و فوق تخصصی کیش در یک ماه گذشته به ۴۰ گردشگر سلامت از ۴ کشور خدمات درمانی ارائه کرد.  این گردشگران از کشورهای عمان، جمهوری آذربایجان، اوکراین و آلمان بودند که از این تعداد سه نفر بستری، دو نفر دیالیز و سی و شش نفر  نیز پس از معاینه و درمان سرپایی ترخیص شدند. 

راهکارهای جذب دانشجوی خارجی در کیش مورد بررسی قرار گرفت:

 در نشست غلامحسین مظفری مدیرعامل سازمان منطقه آزاد کیش با مجتبی صدیقی معاون دانشجویی وزیر علوم ،تحقیقات و فناوری و روسای پردیس  دانشگاه های امیرکبیر، تهران، شریف و علوم پزشکی ­تهران، دانشگاه علمی و کاربردی و پیام نور درکیش، راهکارهای لازم برای جذب دانشجوی خارجی و تبدیل کیش به مرکزی جهت پذیرش دانشجویان خارجی با مشارکت دانشگاه های معتبر دنیا بررسی شد.

معاملات تالار بورس کیش:

در تالار بورس اوراق بهادار کیش در هفته گذشته ۵۶۸ میلیون و ۷ هزار سهم داد وستد شدکه این تعداد سهام به ارزش سه هزار و ۸۹۸  میلیارد ریال  داد و ستد شد. ۴۷ درصد معاملات مربوط به خرید  و ۵۳ درصد به فروش سهام اختصاص داشت . 

آمار حوادث رانندگی در کیش:

 به گفته رئیس پلیس راهور از ابتدای سال ۹۸ تاکنون ۲۲۴ فقره تصادف درسال ۹۸ تاکنون در کیش ثبت شده  است.

تصویب ساخت چهار مجموعه آموزشی در جزیره کیش:

 مجتبی زینی وند معاون وزیرآموزش و پرورش و رییس سازمان مشارکت ها و مدارس دولتی از تصویب وساخت چهار مجموعه آموزشی در جزیره کیش خبر داد و افزود:  با  ساخت این مجموعه ها مشکلات فرسودگی فضاهای آموزشی کیش با توجه به موج مهاجرت و تراکم بالای دانش آموزان در کلاس ها بر طرف شود. 

 بازسازی شهرک سحر  در دستور کار قرار گرفت:

 چگونگی بازسازی شهرک مسکونی و کارگری سحر کیش با حضور امام جمعه و مدیرعامل شرکت عمران، آب وخدمات کیش مورد بررسی و در دستور کار قرار گرفت.

منبع: ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۲۶۹۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان

لوس‌کابوس شهری با زیباترین خط ساحلی و چشم‌نوازترین مناظر طبیعی در مکزیک است که سالانه میلیون‌ها گردشگر را به خود جذب می‌کند، با این حال با وجود ۳۰۰ کشته در سال از خطرناک‌ترین شهرهای جهان است.

به گزارش سرویس ترجمه خبرگزاری ایمنا، شهر ساحلی زیبای لوس‌کابوس در مکزیک ترکیبی بی‌نظیر از زیبایی طبیعی، ماجراجویی و فرهنگ را ارائه می‌دهد. این شهر به خط ساحلی شنی خیره‌کننده شناخته می‌شود و فعالیت‌های فراوانی از تماشای نهنگ گرفته تا ماهی‌گیری و غواصی در اعماق دریا را برای بازدیدکنندگان فراهم می‌آورد، اما با وجود ۳۰۰ کشته در سال یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان است. به‌رغم این حقیقت، لوس‌کابوس همچنان یک مقصد فریبنده گردشگری است و سالانه بازدیدکنندگان فراوانی را از سراسر جهان به خود جذب می‌کند.

زیباترین شهر ساحلی جهان در مکزیک

لوس‌کابوس که به داشتن سواحلی با زیبایی نفس‌گیر، استراحتگاه‌های درجه یک و زندگی شبانه پر جنب‌وجوش معروف است، یکی از محبوب‌ترین مقاصد گردشگری در مکزیک محسوب می‌شود. با این حال در پس مناظر بی‌نقص کارت پستالی آن، یک واقعیت نگران‌کننده نهفته است؛ این شهر با ۱۱۱.۳ مرگ به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر در سال یکی از بالاترین نرخ‌های قتل در جهان را دارد و به‌عنوان یکی از خطرناک‌ترین شهرهای جهان شناخته می‌شود. بیشتر خشونت‌های منطقه به جنایات مرتبط با مواد مخدر و درگیری‌های باندی نسبت داده می‌شود که در سال‌های اخیر شدت آن افزایش داشته است.

لوس‌کابوس به‌رغم نرخ بالای جرم‌وجنایت، همچنان سالانه میزبان میلیون‌ها گردشگر است. صنعت گردشگری منطقه با نیروهای اختصاصی پلیس توریستی، افزایش امنیت در استراحتگاه‌های اصلی و نظارت بیشتر در مناطق پرگردشگر، گام‌های مهمی برای تضمین ایمنی بازدیدکنندگان برداشته است. این تلاش‌ها تا حد زیادی خشونت را از مناطقی که بازدیدکنندگان بیشتر از آن بازدید می‌کنند دور نگه داشته است و به گردشگران اجازه می‌دهد از یک تعطیلات به‌نسبت امن لذت ببرند.

مسافران به دلیل زیبایی طبیعی، فعالیت‌های ماجراجویی و غذاخوری‌های خوب، جذب لوس‌کابوس می‌شوند. سواحل این شهر از بهترین سواحل مکزیک هستند و بعضی از آن‌ها به دلیل پای‌بندی به استانداردهای زیست‌محیطی و تمیزی، پرچم‌دار پاکیزگی هستند. این منطقه همچنین یک صحنه غذایی پویا را با غذاهای تازه و اصیل مکزیکی و دریایی ارائه می‌دهد که عاشقان غذا از سراسر جهان به خود جلب می‌کند.

لوس‌کابوس یک مقصد توریستی محبوب است، اما مقامات محلی از نیاز به رسیدگی به مسائل اساسی که به نرخ بالای جرم و جنایت کمک می‌کند آگاه هستند و تلاش‌های ادامه‌داری را برای کاهش خشونت‌های مرتبط با مواد مخدر و فعالیت‌های باندی سازماندهی کرده‌اند. مقامات گردشگری همچنان در تلاش هستند تا امنیت محیط را برای بازدیدکنندگان حفظ کنند، به آگاهی‌رسانی به مسافران نسبت به شرایط محلی می‌پردازند و آن‌ها را تشویق می‌کنند از دستورالعمل‌های ایمنی ارائه‌شده توسط هتل‌ها و اپراتورهای تور خود پیروی کنند.

کد خبر 750700

دیگر خبرها

  • کدام ‌حوزه‌های فناورانه در کیش به توسعه می‌رسند
  • زیباترین اما خطرناک‌ترین شهر ساحلی جهان
  • تور جهانی تنیس ساحلی در جزیره کیش (عکس)
  • هفته سی و ششم لیگ جزیره/ هم آرسنال برد هم سیتی
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه‌نگاری برخط کشور در قشم
  • جانمایی نخستین ایستگاه مدرن لرزه نگاری برخط کشور در قشم
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • حل مشکل پنجاه ساله «اسناد رفسنجان قشم»
  • جزیره قشم در نگاه سازمان مدیریت بحران جایگاه ویژه‌ای دارد
  • (ویدیو) ظریف تحلیل کرد؛ مهمترین کاری که باید پس از بحران غزه انجام می‌دادیم