Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه اندیشمندان مدیریت بر این باورند که کسانی که در برنامه‌های خود چشم انداز را تعریف می کنند و به سمت آن حرکت می کنند انگیزه و شوقشان برای رسیدن به هدف دوچندان می شود گفت: امروز لازم ‌است برای حل مسائل و چالش‌های موجود به جای نگاه عادت زده، نگرش خلاقانه داشته باشیم و بجای تمرکز بر مسائل باید بر چشم اندازها تمرکز کنیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش ایسنا، محسن حاجی میرزایی در گردهمایی مشترک اعضای شورای معاونین این وزارتخانه و مدیران کل آموزش و پرورش استانهای سراسر کشور که جمعه ‌شب در بنیاد پروهشهای اسلامی آستان قدس رضوی برگزار شد با بیان این که اجرای سند تحول بنیادین ماموریت اصلی و جدی وزارت آموزش و پرورش است افزود: برای اطمینان از اجرایی شدن سند تحول بنیادین نیاز به یک الگوی اجرایی داریم تا مختصات نقطه‌ای که در آن قرار داریم واطلاعات و مشخصات نقطه‌ای که قرار است به آن برسیم را بدانیم.


وی افزود: معیار موفق بودن در دستگاه تعلیم و تربیت حل پایدار مسائل است لذا تا معلومات و مجهولات مسائل را مشخص نکنیم قادر به حل آنها نخواهیم بود. در سالهای بعد از انقلاب، پوشش تحصیلی و ریشه کنی بیسوادی هم از لحاظ کمی و هم از لحاظ کیفی رشد قابل توجه و چشمگیری داشته است.

وی همچنین اظهار کرد: در دهههای گذشته اصلاح نظام آموزشی همواره مدنظر نظام تعلیم و تربیت بوده اما مجموعه فعالیتها و برنامهها  منجر به بهسازی این نظام  نشده است، به همین علت معتقدیم مهمترین و اصلی‌ترین مسیر این دستگاه سند تحول بنیادین است تا همه چیز در آموزش و پرورش به شکل بنیادین متحول شود.

وزیر آموزش و پرورش با اشاره به این که برخی از مشکلات آموزش و پرورش مزمن است و ما هنوز نتوانستهایم این چالشها را به طور اساسی حل کنیم خاطرنشان کرد: یکی از اصلیترین این چالشها که هم اکنون و در چند سال آینده با آن  مواجه هستیم، مسئله کمبود نیروی انسانی است و تلاش میکنیم با اتخاذ تدابیر و سیاستهای گوناگون این چالش را مرتفع سازیم.

وی همچنین گفت: مشکلات دستگاه تعلیم و تربیت پیش از آنکه ناشی از منابع مادی و عدم توجه باشد محصول مدیریت نادرست است به همین جهت اصلیترین عامل مشکلات را می توانیم در مدیریت آموزش و پرورش پیدا کنیم. ایجاد تعامل و هم افزایی میان آموزش و پرورش و سایر دستگاهها بسیار مهم است و در این بین مشارکتی مفید خواهد بود که چشم انداز مشترک داشته باشد و آن موقع توفیقات فراوانی حاصل خواهد شد.

وی با تاکید بر این که در آموزش و پرورش سرمایههای بزرگی داریم و خداوند رسالتی به ما  داده است که انبیا و اولیا الهی در آن راه قدم برداشتهاند افزود: آموزش و پرورش فراگیرترین و منظمترین رسانه جمهوری اسلامی ایران است، به طوری که در دورترین نقاط کشور نیز اهداف و آرمانهای نظام جمهوری اسلامی از طریق نظام تعلیم و تربیت راحت تر و بهتر منتقل میشود.

وزیر آموزش و پرورش همچنین اظهار کرد: در شرایط فعلی باید چشمه‌های جوشان فکر و خلاقیت را در آموزش و پرورش احیا کنیم و مدیران، معلمان و دانش آموزان را به خلاقیت، نوآوری و اندیشه دعوت کنیم و با خلق چشم اندازها و ایجاد برنامههای جذاب و زیبا در جهت رفع نیازهای مردم و مبتنی بر سند تحول بنیادین، جامعه را با خود همراه سازیم چرا که بدون مشارکت اجتماعی موفقیتی حاصل نخواهد شد.

حاجی میرزایی اظهار کرد: ما باید با ایجاد یک رقابت سالم و کارساز، چشم اندازهای مختلف را برای مجموعه تحت مدیریت خود تعریف کنیم و با ایجاد نگرشهای نوین و ایجاد شوق و گسترش مشارکت اجتماعی ماموریتهای آموزش و پرورش را انجام دهیم. هیچ کاری به اندازه کار فرهنگی نمود ندارد و باید بتوانیم سند تحول بنیادین را به عبارتهای ساده و ملموس تبدیل کنیم تا برای همگان شوق انگیز باشد و آنگاه بهتر اجرایی خواهد شد.

به گزارش پایگاه اطلاع رسانی وزارت آموزش و پرورش وی در پایان گفت: آموزش و پرورش باید تحول را از خودش آغاز کند و نقطه آغاز این تحول مدیریت است و در این راه باید نقطه‌ای را تعیین کنیم و همه را به آن نقطه هدایت کنیم و همه فرهنگیان باید در رسیدن به این نقطه سهیم و علاقه‌مند باشند و حتما باید تعلیم و تربیت را با استفاده از بیانی که برای مردم و مخاطبین شوق انگیز باشد ارائه کنیم تا نتایج بهتری حاصل شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: آموزش و پرورش محسن حاجی میرزایی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۲۹۱۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش

بر اساس این گزارش، جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر روز سه‌شنبه به ریاست آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه روز گذشته این شورا تصویب شد.

منبع: خبرگزاری ایسنا

دیگر خبرها

  • صحرایی: آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد
  • آموزش و پرورش بر مبنای سند تحول بنیادین اداره خواهد شد
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پرورش یک تکلیف ملی است
  • آموزش و پرورش را براساس سند تحول بنیادین اداره خواهیم کرد/ معلم کارمند نیست
  • بزودی، ابلاغ نقشه راه سند تحول بنیادین آموزش و پرورش
  • کارنامه تحولی آغازی برای اجرای سند تحول بنیادین است
  • اجرای نقشه تحول بنیادین آموزش و پروش یک تکلیف ملی است
  • تغییر عناوین و حجم دروس مدارس برای اجرای برنامه‌های پرورشی
  • نقشه راه اجرایی‌سازیی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش