Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «قدس آنلاین»
2024-05-08@18:49:47 GMT

شهروندان مراقب پیامک جعلی قطع یارانه باشند

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۳۰۹۲

شهروندان مراقب پیامک جعلی قطع یارانه باشند

اصفهان - سرهنگ "جواد درستکار"گفت: پیامک قطع یارانه و دریافت اطلاعات کارت بانکی جهت برقراری مجدد ،جعلی بوده و هدف آن کلاهبرداری است.

به گزارش قدس آنلاین ، رئیس مرکز اطلاع رسانی فرماندهی انتظامی استان در گفت و گو با پایگاه خبری پلیس گفت : کلاهبرداران با ارسال پیامک جعلی به شهروندان به بهانه اینکه یارانه آنها قطع خواهد شد، اطلاعات و رمز حساب را دریافت و از این طریق اقدام به سرقت موجودی حساب بانکی شهروندان می کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: این پیامک ها هیچ ارتباطی با سازمان های مربوطه ندارد و مجرمان سایبری از این طریق اطلاعات شخصی و بانکی افراد اعم از رمز دوم، شماره کارت و CVV۲ موجودی حساب آن ها را به سرقت می برند.

وی عنوان داشت: متاسفانه برخی از شهروندان در هنگام ثبت نام به نشانی سایت توجه نکرده و با جستجو از طریق موتورهای جستجو و یا رفتن به لینک‌هایی که در دیگر سایت‌ها ارائه شده در دام سودجویان سایبری گرفتار می‌شوند.

سرهنگ درستکار در پایان تاکید کرد: شهروندان صرفاً به سامانه‌های اعلام شده مراجعه و از رفتن به سایر سایت‌ها و دانلود اپلیکیشن‌های مختلف جداً خودداری کنند، چرا که ثبت کردن اطلاعات در سایت‌های متفرقه می‌تواند زمینه برداشت غیر مجاز از حساب را فراهم آورد، همچنین در صورت ورود به سایت جعلی مرتبط با این موضوع هرچه سریعتر نسبت به تغییر رمز دوم کارت و رمز دوم یکبار مصرف خود اقدام کنند.

منبع: قدس آنلاین

کلیدواژه: یارانه یارانه نقدی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.qudsonline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «قدس آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۳۰۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک در عنبرآباد

به گزارش خبرنگار مهر، سرهنگ علی کریمی، صبح چهارشنبه در گفتگو با خبرنگاران گفت: با مراجعه یک شهروند به پلیس فتا و اعلام برداشت اینترنتی ۸ میلیارد ریال از حساب این فرد و بررسی‌های پلیس فتا مشخص شد کلاهبرداران سایبری که با استفاده از لینک‌های آلوده و نصب بدافزار اقدام به برداشت از حساب بانکی افراد می‌کنند در این مورد هم نقش داشته‌اند.

وی افزود: در این پرونده شاکی که پیگیر اخبار اختصاص خرید کالابرگ الکترونیکی بوده است غافل از ماهیت مجرمانه لینک‌های ارسالی پس از دریافت یک پیامک و باز کردن لینک آلوده آن با برداشت غیرمنتظره ۸ میلیارد ریال از حسابش مواجه می‌شود.

سرپرست انتظامی عنبرآباد تصریح کرد: در این راستا با پیگیری‌های تخصصی کارشناسان پلیس فتا حسابی که این مبلغ به آن واریز شده مسدود و ضمن بازگشت وجه به حساب مالباخته پرونده جهت بررسی‌های بعدی و دستگیری عامل کلاهبرداری به مراجع قضائی ارسال شد.

سرهنگ کریمی، افزود: از همگان می‌خواهیم از باز کردن لینک‌های الحاقی به پیامک‌های مشکوک و با منابع ناشناس خودداری کنند.

کد خبر 6100520

دیگر خبرها

  • کلاهبرداری ۸ میلیاردی با لینک جعلی کالابرگ الکترونیک در عنبرآباد
  • دستگیری کلاهبردار با رسید ساز جعلی
  • گول پیامک‌های جعلی را نخورید
  • ترفند جدید کلاهبرداری/ یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • جواب بده ۱۰۰ میلیون برنده شو؛ کلاهبرداری جدید
  • کلاهبرداری با رسید جعلی
  • خالی کردن حساب با پرسیدن فقط یک سوال
  • یک سوال جواب بده صدمیلیون برنده شو
  • چطور پیامک‌های جعلی را بشناسیم؟
  • ۲۵ میلیون تومان بدهید گواهینامه تقلبی بگیرید!/ مراقب باشید مرتکب قتل عمد نشوید