Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «مهر»
2024-04-26@13:02:20 GMT

دوره تربیت معلم تجوید در بیرجند برگزار می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۳۴۱۸

دوره تربیت معلم تجوید در بیرجند برگزار می‌شود

حسن سلمانی در گفت‌وگو با خبرنگار مهر اظهار کرد: در ماه ابتدایی زمستان برنامه‌های متعددی در حوزه قرآنی در خراسان‌جنوبی برگزار می‌شود که بیشتر آنان مرتبط با دوره‌های تربیت کادر متخصص و تربیت مربی است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی بیان‌کرد: در دی ماه سال جاری یک کارگاه سه روزه سبک زندگی اسلامی با حضور ۱۰۰ تا ۱۲۰ نفر از فعالان فرهنگی در حوزه خواهران در شهرستان بشرویه برگزار می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

سلمانی ادامه‌داد: همزمان با آن، چند دوره آموزشی سبک زندگی اسلامی و کارگاه با حضور حدود ۳۰ نفر در هر دوره در سایر شهرستان‌های خراسان‌جنوبی نیز برگزار می‌شود.

وی افزود: یکی از اقدامات برجسته در حوزه قرآن، برگزاری دوره تربیت معلم تجوید برای اولین بار در خراسان‌جنوبی توسط اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی استان است که آزمون ورودی آن نیز برگزار شده است.

رئیس اداره امور قرآنی تبلیغات اسلامی خراسان‌جنوبی گفت: این دوره در زمستان ۹۸ برگزار می‌شود و پیش‌بینی ما شرکت حدود ۲۰-۳۰ نفر در این دوره آموزشی است.

سلمانی اظهار کرد: در گذشته برای تربیت مربی و متخصص و شرکت در دوره‌های ویژه آن افرادی را به تهران معرفی می‌کردیم که برای سال آن برنامه‌ریزی می‌کنیم که بتوانیم با حضور اساتید برجسته در استان دوره تربیت مدرس آشنایی و انس کودکان با قرآن کریم را در خراسان‌جنوبی برگزار کنیم.

وی یادآور شد: افرادی که دوره‌های تربیت مدرس را با موفقیت سپری کنند، می‌توانند در راستای تربیت مربی دوره‌ای که گذارنده‌اند، اقدام کنند.

کد خبر 4803218

منبع: مهر

کلیدواژه: قرآن بوشهر ایلام تعطیلی مدارس گرگان شهرکرد قزوین خطبه های نماز جمعه انتخابات مجلس شورای اسلامی بیرجند یاسوج بارش برف شیراز بارش باران هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.mehrnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «مهر» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۳۴۱۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد

به گزارش خبرگزاری مهر، نخستین جلسه استماع قرآن کریم سال ۱۴۰۳ و هجدهمین جلسه از بدو تشکیل این جلسات، شب گذشته، پنجم اردیبهشت‌ماه در حسینیه الزهرا (س) برگزار شد.

آغازگر این مراسم که طبق سنوات قبل به صورت زنده از صفحه شورای عالی قرآن در آپارات پخش شد، تلاوت حمیدرضا احمدی‌وفا، قاری بین‌المللی و اجرای مراسم با علی‌اکبر ملکشاهی، مدرس و قاری قرآن بود.

استقبال خوب بانوان و آقایان فعال قرآنی از این جلسه را شاهد بودیم و این بار نیز در این محفل تلاوت و انس با قرآن، یاد پیشکسوتان و اساتید فقید نیز گرامی داشته شد، به ویژه سه معلم قرآنی که به تازگی چهره در نقاب خاک کشیدند.

پخش کلیپی کوتاه از زندگینامه مرحوم استاد حمیدرضا مسجدی از خطه کرمانشاه و سخنرانی مهدی مسجدی فرزند ایشان بخشی از این مراسم بود.

حبیب‌الله پوراحمدی، قاری ممتاز کشورمان نیز دقایقی به تلاوت قرآن کریم پرداخت و یاد برادر جانبازش، قاری و معلم قرآن مرحوم ولی‌الله پوراحمدی را گرامی داشت.

با پخش کلیپی از معلم قرآن مرحوم استاد هوشنگ بادپا، دو پسرانش محسن و محمد بادپا که هر دو از پیشکسوتان عرصه فعالیت‌های قرآنی هستند، به بیان ویژگی مرحوم پدر پرداختند.

در بخشی از این برنامه محمدرضا پورمعین، یکی دیگر از فعالان قرآنی، خطاب به حاضران از عدم پیگیری مناسب و منجر به نتیجه مطالبات قرآنی رهبر معظم انقلاب گلایه کرد و خواستار پیگیری جدی تک تک اعضای جامعه قرآنی شد.

تلاوت وحید نظریان، قاری ممتاز کشورمان از استان کرمانشاه و مرثیه‌سرایی محمدحسن حسن‌زاده، قاری قرآن و مداح اهل بیت عصمت و طهارت علیه السلام پایان‌بخش این مراسم بود.

کد خبر 6088394 سمانه نوری زاده قصری

دیگر خبرها

  • امضای تفاهم نامه طرح فیبر نوری در بیرجند
  • ۱۰۹ کلاس درس جدید نیاز مهرماه شهرستان بیرجند
  • راه‌های دسترسی شهرستان خوسف به روستاها مختل شد
  • هجدهمین جلسه استماع قرآن به یاد معلمان فقید برگزار شد
  • ۸۸ مدرسه شهرستان بیرجند دو نوبته است/نیاز به ۱۰۹ کلاس درس
  • کشف جسد مردی در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه ۵ استان کشور در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • گشایش نمایشگاه گل و گیاه در بیرجند
  • گلچینی از گل و گیاه در نمایشگاه بین‌المللی بیرجند
  • تربیت میلیونی حافظان قرآن کریم باید به یک مطالبه عمومی و گفتمان تبدیل شود