Web Analytics Made Easy - Statcounter

حسابداری هم مثل دیگر علوم پیچیدگی ها و ظرافت های مخصوص به خودش را دارد. برخی امور در حسابداری اموری هستند که نیاز به تجربه چندانی در زمینه حسابداری ندارند، اما بسیاری از موارد هستند که نیاز به تجربه زیادی دارند و از امور حساس حسابداری محسوب می شوند.

اما فقط همین نیست. از نظر زمانبندی نیز وظایف حسابدارها به دو دسته تقسیم میشود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وظایفی که دشوار هستند و از نظر زمانبندی ممکن است وقت گیر باشند. وظایفی که آسان هستند و از زمان زیادی از حسابدار نمی گیرند.

وقتی نرم افزارهای حسابداری برای اولین بار به میدان آمدند در واقع با هدف انجام آسان تر اموری به میدان آمدند که از نظر زمانبندی، بسیار زمان گیر بودند یا خیلی دشوار بودند. اما اکنون نرم افزارهای حسابداری وظایفی که به آسانی انجام می شوند را هم مدیریت می کنند.

در این مطلب قصد داریم سخت ترین امور مالی که انجام آن ها با نرم افزارهای حسابداری منطقی تر به نظر می رسد را معرفی کنیم، اما قبل از آن بهتر است از مزایای استفاده از سیستم های حسابداری در انجام این امور بگوییم.

3 دلیل برای انجام امور مالی با سیستم های حسابداری

امروزه نرم افزارهای حسابداری منطقی ترین راه برای جمع آوری و تحلیل اطلاعات مالی هستند. این نرم افزارها حتی در تهیه گزارشات مالی نیز به ما کمک می کنند، تنها چیزی که برای انجام توسط ما باقی می ماند تحلیل این گزارشات است. به طور کلی امروزه در حال حرکت به سمتی هستیم که کارهای ماشینی را به سیستم های کامپیوتری بسپاریم و مواردی که نیاز به خلاقیت دارند را خودمان در دست بگیریم. وقتی که کامپیوترها در حافظه و پردازش اطلاعات قوی تر از ما عمل می کنند، چرا از آن ها بهره نگیریم.

در ادامه 3 دلیل منطقی و قانع کننده می آوریم که نشان می دهد انجام امور مالی توسط نرم افزارهای حسابداری کار بسیار درستی است.

1 – نرم افزارهای حسابداری زمان انجام کار را کاهش می دهند

نرم افزارهای حسابداری و کامپیوترها در طبقه بندی و پردازش بهتر از انسان ها عمل می کنند، به همین علت است که تهیه یک گزارش مالی مانند صورت سود و زیان که برای انسان ساعت ها طول می کشد توسط کامپیوترها در عرض دقایق یا شاید چند ثانیه تهیه می شوند. با استفاده از نرم افزارهای حسابداری می توانید در زمان صرفه جویی کنید. این مسئله به خصوص در کسب و کارها کوچک و متوسط اهمیت خیلی زیادی دارد.

2 – خطای کمتر، دقت بیشتر

طبیعتا در اموری که توسط انسان ها انجام می شود خطاهای زیادی ممکن است رخ دهد، اما کامپیوترها در انجام محاسبات خطا نمی کنند، بنابراین نیازی نیست که نگرانی بابت صحت اطلاعاتی که توسط کامپیوترها ارائه می شود داشته باشید. برای مثال زمانی که امور تنخواه گردان به صورت دستی مدیریت می شود ممکن است در انجام آن خطای انسانی رخ دهد و محاسبات اشتباه باعث به وجود آمدن مشکلاتی شود، اما وقتی محاسبات مربوط به این موضوع یا هر موضوع دیگری توسط کامپیوترها محاسبه شود میزان خطا به حداقل می رسد.

3 – اطلاعات و گزارشات لحظه ای در خدمت شماست

با نرم افزارهای حسابداری دیگر نیازی به نگرانی در مورد قدیمی بودن اطلاعات و نیاز به محاسبات مجدد که زمان زیادی صرف می کنند وجود ندارد. همچنین نرم افزار شما امکان اتصال مستقیم به صندوق فروشگاهی را نیز خواهد داشت.

اطلاعاتی که در نرم افزارهای حسابداری وجود دارند به روز هستند و می توانید در لحظه از آن ها استفاده کنید.

نرم افزارهای حسابداری، بهترین دستیار امور مالی

نرم افزارهای حسابداری، دستیارهای دیجیتال قرن 21 در زمینه امور مالی هستند. این نرم افزارها با اینکه در برخی امور کنترل دقیقی بر مسائل ندارند و نمی توانند به طور مستقیم در آن ها دخیل شوند، اما دستیارهای بسیار خوبی محسوب می شوند که با ارائه اطلاعات مفید و ارزشمند کمک بسیاری به ما می کنند.

برای مثال در مواردی مثل امور مالیاتی قطعا کامپیوترها و سیستم های حسابداری نمی توانند تمام امور را به دست بگیرند، اما با ارائه اطلاعات دقیق کمک زیادی به کسب و کارها و مشاوران مالیاتی می کنند. یا در مسائلی ارسال گزارش خرید و فروش فصلی و انجام امور بیمه دستیارهای بسیار مفیدی محسوب می شوند.

 

سخت‌ترین و زمانبرترین اموری که نرم افزار حسابداری انجام می دهد تهیه گزارش ها و صورت های مالی: قطعا یکی از پیچیده ترین و زمانبرترین امور حسابداری که این روزها توسط نرم افزارهای حسابداری انجام می شود تهیه گزارشات و صورت های مالی است. محاسبه درآمدها و هزینه ها و محاسبه سود و زیان واحد اقتصادی از دیگر مواردی است که نرم افزارهای حسابداری به خوبی از پس آن بر می آیند. این محاسبات به دقت بالایی نیاز دارند و انجام آن ها به صورت دستی زمانبر است و دقیقا به همین دلایل انجام آن ها توسط نرم افزارهای حسابداری بهترین انتخاب است. تهیه صورت های مالی با در نظر گرفتن قوانین رایج و مطابق با مقررات یکی دیگر از مواردی است که نه در همه نرم افزارهای حسابداری، بلکه در نرم افزارهای استاندارد یافت می شود. محاسبات مالیاتی و مواردی که به امور مالیات مربوط می شوند نیاز به دقت فراوان دارند. در تهیه این امور دقت نرم افزارهای حسابداری می تواند بسیار کمک کننده باشد، چرا که یک اشتباه کوچک می تواند باعث به وجود آمدن مشکلات زیادی شود.

منبع: طرفداری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tarafdari.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «طرفداری» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۳۶۱۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود

به گزارش خبرگزاری مهر، علیرضا گودرزی در نشست بررسی نحوه اجرا و عملیاتی کردن تمام استعلامات ثبتی در حوزه امور اراضی گفت: هرگونه استعلام تفکیک و افراز اراضی کشاورزی در خارج از سامانه استعلامات ثبتی مجاز نیست.

وی افزود: به زودی انجام سایر استعلامات مربوط به نقل و انتقال نیز با همکاری دو سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و سازمان امور اراضی کشور اجرایی و عملیاتی می‌شود.

کد خبر 6092478

دیگر خبرها

  • کمک۱۳میلیارد تومانی خیران زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • کمک های خیرین زنجانی برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد ۳۸ درصد رشد یافت
  • کمک ۱۳ میلیاردی تومانی خیران برای آزادی زندانیان جرایم غیرعمد
  • ۳۹۵ میلیون بار جستجو برای کار در دیوار
  • دیوار و شیپور نباشند باید پشت شیشه آگهی زد
  • نگاهی به وظایف نظارت فنی در سازمان اوقاف
  • وزیر امور اقتصادی و دارایی: پیشنهاد ایران به بانک توسعه اسلامی برای نحوه تامین مالی تایید شد
  • هرگونه استعلام تفکیک اراضی در سامانه استعلامات ثبتی انجام شود
  • داشتن مردمانی آشنا به علوم جدید می‌تواند در دامنه وقف قرار گیرند
  • باج‌افزارهای جدید چطور حمله می‌کنند؟