Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-04@03:18:41 GMT

نرخ حمل نفت آمریکا به اروپا رکورد جدید ثبت کرد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۳۶۲۸

نرخ حمل نفت آمریکا به اروپا رکورد جدید ثبت کرد

نرخ هزینه نفتکش‌های افرامکس که سواحل خلیج آمریکا را ترک می‌کنند، این هفته رکورد جدیدی زد که منعکس‌کننده تقاضای بالا برای نفت با سولفور پایین در اروپا و منطقه دریای مدیترانه است.

به گزارش گروه اقتصاد بین‌الملل فارس به نقل از رویترز، به گفته 3 دلال کشتی، نرخ هزینه نفتکش‌های افرامکس (با سایز متوسط) که سواحل خلیج آمریکا را ترک می‌کنند، این هفته رکورد جدیدی زد که منعکس‌کننده تقاضای بالا برای نفت با سولفور پایین در اروپا و منطقه دریای مدیترانه است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ایکوئینر و یونیپک، بازوهای تجاری پالایشگاه سینوپک چین، موقتا نفتکش افرامکس «اورست اسپریت» و «نوردورچید» را با نرخ 245 Worldscale کرایه کرده است. هر دو کشتی در مسیر اروپا قرار دارند.

بر اساس برآوردهای شرکت پوتن و پارتنرز، نرخ Worldscale  به معنای 60 هزار و 700 دلار در روز است که بسیار بالاتر از 46 هزار و 800 دلار در روز در هفته گذشته برای این نوع کشتی‌هاست. کشتی‌های افرامکس می‌توانند تا 700 هزار بشکه نفت را حمل کنند.

در آستانه قوانین دریایی که استفاده از سولفور را در سوخت‌های کشتی ها محدود می‌کند، نرخ حمل نفت از ساحل خلیج آمریکا به اروپا در هفته‌های اخیر به علت افزایش تقاضای اروپا برای نفت خام سبک و شیرین امریکا افزایش یافته است.

به گفته تاجران، تحلیلگران و دلال‌های کشتی، صادرات نفت آمریکا برای نخستین بار در ماه‌های آتی به 4 میلیون بشکه در روز خواهد رسید چراکه تولید نفت این کشور به رکورد 13 میلیون بشکه در روز نزدیک می‌شود.

تعداد نفتکش‌های افزامکسی که برای بارگیری نفت خام امریکا در دسترس هستند از اواخر ماه سپتامبر (زمانی‌که نرخ نفتکش‌های غول‌پیکر به علت تحریم‌های آمریکا علیه کشتی‌های حامل نفت ایران افزایش یافت.) کم شده است.

همچنین تاخیرهای مربوط به بارگیری ناشی از شرایط آب و هوایی در بنادر در سواحل خلیج آمریکا و تعجیل در تخلیه نفت خام در آستانه مالیات‌های ذخایر نفت در پایان سال نیز باعت تقویت قیمت‌ها شده است.

انتهای پیام/

 

منبع: فارس

کلیدواژه: آمریکا اروپا نفت دریای مدیترانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۳۶۲۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

عجیب اما واقعی؛ رکورد جالب استوک سیتی در نیمه‌نهایی‌های لیگ قهرمانان اروپا!

خوسلو ششمین بازیکن با سابقۀ بازی در تیم استوک سیتی است که در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا حاضر شده است.

طرفداری | رکوردی جالب و در عین حال عجیب در بازی بایرن مونیخ و رئال مادرید با حضور خوسلو برای تیم استوک سیتی به ثبت رسید.

در فصل 16-2015، استوک سیتی که به عنوان "استوکالونا" شناخته می‌شد، با وجود کسب مقام نهم در لیگ برتر، تیمی پرمهره و شگفت‌انگیز بود. آنها در آن فصل با جذب بازیکنانی مانند ژردان شکیری، خوسلو، ابراهیم آفلای، گلن جانسون و شی گیون، تیمی قابل احترام در فوتبال باشگاهی انگلستان بودند. نکته قابل توجه این تیم انگلیسی اما حضور 6 بازیکن در ترکیب آن بود که سابقه حضور در مرحله نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان اروپا را با تیم‌های دیگر داشتند.

در ترکیب آن تیم استوک سیتی، بازیکنانی حضور داشتند که در سال‌های ۲۰۰۴، ۲۰۰۵، 2007، 2008، 2009، 2010، ۲۰۱۱، ۲۰۱۳، ۲۰۱۹ و ۲۰۲۴ راهی نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان شده بودند. حضور این بازیکنان در تیم استوک سیتی، نشان‌دهنده تجربه و سطح بالای برخی از تیم‌های به ظاهر میان‌جدولی در لیگ برتر است.

لیست بازیکنان حاضر در نیمه‌نهایی لیگ قهرمانان در تیم استوک سیتی فصل 16-2015 2004: گلن جانسون در چلسی 2005: گلن جانسون در چلسی، ابراهیم آفلای در آیندهوون 2007: پیتر کراوچ در لیورپول 2008: بویان کرکیچ در بارسلونا و پیتر کراوچ در لیورپول 2009: بویان کرکیچ در بارسلونا 2010: بویان کرکیچ در بارسلونا 2011: ابراهیم آفلای در بارسلونا 2013: ژردان شکیری در بایرن مونیخ 2019: ژردان شکیری در لیورپول 2024: خوسلو در رئال مادرید

از دست ندهید ????????????????????????

تونی کروس: پاس گلم جلوی بایرن خیلی خاص نبود شاهکار کارلتو؛ بازهم شکست‌ناپذیری مقابل بایرن بزرگترین بازیکنان ناکام تاریخ لیگ قهرمانان یحیی شکایت کند 5 میلیارد تومان جریمه می‌گیرد

دیگر خبرها

  • انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا (فیلم)
  • فیلم/انفجار مهیب نفتکش حامل بنزین در آمریکا
  • فقط از مسی برآمده بود؛ رکورد فوق‌العاده جیدون سانچو در لیگ قهرمانان اروپا / عکس
  • بیش‌ترین بازی در تاریخ لیگ قهرمانان اروپا؛ رکورد تحسین‌برانگیز توماس مولر / عکس
  • عجیب اما واقعی؛ رکورد جالب استوک سیتی در نیمه‌نهایی‌های لیگ قهرمانان اروپا!
  • حضور مالک جدید باشگاه استقلال در فدراسیون کشتی
  • مالک استقلال در خانه کشتی رؤیت شد
  • دیدار مالک باشگاه استقلال با رئیس فدراسیون کشتی
  • عکس| مالک استقلال در خانه کشتی رؤیت شد
  • (عکس) مالک جدید باشگاه استقلال در آغوش علیرضا دبیر