Web Analytics Made Easy - Statcounter

عضو هیئت رئیسه کمیسیون اصل ۹۰ با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از سال ۹۶ تاکنون عملا متوقف شده، گفت: این کوتاهی سبب انباشتگی خودروهای فرسوده و افزایش آلودگی هوا شده است. ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۱۲:۰۶ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

 امیر خجسته در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در همدان اظهار داشت: فرسودگی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور، تأثیر بسیاری بر افزایش مصرف بنزین و آلودگی هوا دارد به طوری‌که 150 هزار دستگاه خودرو فرسوده در کشور وجود داشته  و 79 درصد از درصد ناوگان اتوبوسرانی هم فرسوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه هر چه زودتر باید نسبت به نوسازی این خودروها اقدام شود، افزود: در جلسه مشترک مسئولان دولت و شهرداری مقرر شده تا  6 هزار و 500 میلیارد تومان وام بلاعوض برای دوگانه سوز کردن 1.4 میلیون دستگاه تاکسی، وانت، ون و مسافربر شخصی از محل صرفه‌جویی در مصرف بنزین سهمیه‌ای تأمین و پرداخت شود.

نماینده مردم همدان و فامنین در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: قرار است بانک مرکزی 3000 میلیارد تومان به‌صورت نقدی در قالب طرح دولت برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در سه قسط پرداخت کند که از این مبلغ، 50 درصد مختص اتوبوس‌های شهر تهران و 50 درصد باقی مانده برای سایر شهرهاست و باید با پیگیری های صورت گرفته اعتبار قابل قبولی برای نوسازی ناوگان حمل نقل اتوبوسی همدان از این محل اختصاص یابد.

 

مدارس تبریز و 3 شهر دیگر فردا به دلیل آلودگی هوا تعطیل شدآلودگی هوا مدارس اصفهان را  تعطیل کردعوارض آلودگی هوا را با این خوراکی‌ها به حداقل برسانید



خجسته با اشاره به اینکه فرآیند نوسازی ناوگان فرسوده تاکسی‌‌رانی از بن‌بست خارج شده و رویکرد خودروسازان هم نسبت به قبل تغییر کرده، گفت : تفاهم نامه‌ای با شرکت ایران‌ خودرو برای اجرای طرح ملی نوسازی تاکسی‌ها در کشور انجام شده ،به‌طوری‌که شرکت ایران‌خودرو متعهد به تأمین خودرو برای نوسازی این ناوگان شده و در این خصوص ماشین‌های مورد نیاز زیر قیمت بازار به ناوگان تحویل داده می‌شود.

وی با بیان اینکه نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور از سال 96 تاکنون عملا متوقف شده، تصریح کرد: این کوتاهی سبب انباشتگی خودروهای فرسوده شده که امید می‌رود  شهرداریهای پیشتاز کشور چون تهران، مشهد و همدان با نوسازی ناوگان برای برطرف شدن مشکل آلودگی هوا گام بردارند.

خجسته با اشاره به آلودگی هوا در همدان هم اعلام کرد: هزار و 100 دستگاه خودرو در ناوگان حمل و نقل عمومی همدان نیاز به تعویض دارند که برای این کار 15 میلیارد تومان اعتبار اختصاص یافته است.

انتهای پیام/741/ ت

R41405/P/S6,75/CT1

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۴۱۹۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور گفت: تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس به نتیجه برسد.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از بوشهر، حمیدرضا خان‌محمدی، ظهر امروز _دوشنبه، دهم اردیبهشت_ در دیدار با نماینده ولی فقیه در استان بوشهر، اظهار کرد: در مجموعه سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور تلاش شده است تا در راستای دستورات مقام معظم رهبری، رویکرد تازه‌ای در پیش گرفته شود و در حوزه تخصصی معاونت ما تقریباً ۶ هزار و ۹۰۰ فضا در کشور تحویل دانش‌آموزان داده شده است.

وی با بیان اینکه خیران به عنوان مهم‌ترین و موثرترین افراد در مدرسه‌سازی هستند، افزود: درخصوص مدارس تخریبی به عنوان یک مسئله اصلی در برنامه سند توسعه به آن توجه ویژه شد.

رئیس سازمان نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس کشور بیان کرد: در استان بوشهر اگرچه بسیاری از سرانه‌های مدرسه‌سازی حل شده است، اما در بسیاری مناطق نیاز به بازسازی دارد.

خان محمدی اضافه کرد: یکی از مواردی که از اثرات مالیات ملموس است، بازسازی و مقاوم‌سازی مدارس است و تفاهم‌نامه ۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومانی بین ما و استاندار تعیین شده است تا ۱۴۳ کلاس درس تا به نتیجه برسد.

وی با بیان اینکه در تلاشیم تا کاربری مدرسه را از اینکه تنها مدرسه باشد به محل تربیت و رشد تغییر دهیم، افزود: در سند هفتم توسعه بخش‌های اقتصادی ویژه برای مدارس برنامه‌ریزی شده تا خودگردان شوند، همه تلاش این دولت برای ارتقای کیفیت به خصوص در حوزه آموزش و پرورش است.

منبع: فارس

کد خبر 749134

دیگر خبرها

  • ۱۴۰۰ اتوبوس به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • ۱۴۰۰ اتوبوس در ۳۲ ماه به ناوگان حمل و نقل تهران اضافه شده است
  • زاکانی: ۳۰۰ دستگاه اتوبوس تا چند روز آینده وارد ناوگان حمل و نقل عمومی می شود
  • کنترل ۲۱۵۰ دستگاه ناوگان عمومی در محور‌های مازندران
  • نوسازی ۷۲ هزار دستگاه ناوگان حمل‌ونقل عمومی جاده‌ای
  • ورود اتوبوس‌های نو­ به ناوگان حمل و نقل عمومی پایتخت
  • اضافه شدن ۳۷ دستگاه ون و اتوبوس به ناوگان حمل و نقل بندرعباس
  • تفاهم‌نامه ۲۵۰۰ میلیارد تومانی برای ساخت ۱۴۳ کلاس درس در استان بوشهر
  • کارخانه های آرد مازندران نوسازی و بهسازی می شود
  • جابجایی بیش از ۵ میلیون تن کالا توسط ناوگان حمل و نقل