Web Analytics Made Easy - Statcounter

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء درباره وضعیت ساخت سکو در شرکت صدرا گفت: آخرین قرارداد صدرا ساخت 5 سکوی نفتی بود که 3 سکو نصب شد و 2 سکو بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد و به زودی روی چاه‌های حفر شده، نصب می‌شود.

به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، دکتر سعید محمد، فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در هفته‌ای که گذشت به مناسبت سالروز تشکیل قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء، در خبرگزاری فارس حضور یافت و با‌ دکتر پیام تیرانداز مدیرعامل خبرگزاری فارس‌‌ و خبرنگاران تحریریه این رسانه، دیدار و گفت‌‌وگو کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

 

در این مراسم، سردار علیرضا فخاری، معاون هماهنگ‌کننده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء(ص) و مدیر روابط عمومی قرارگاه خاتم نیز دکتر محمد را همراهی کردند.

 

 

در بخشی از این نشست فرمانده‌ قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء ‌در خصوص فعالیت‌های عمرانی و زیرساختی قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء، نحوه مالیات‌دهی ستاد و شرکت‌های عمرانی‌ قرارگاه خاتم و میزان مالیات‌های پرداختی، سهم پایین قرارگاه خاتم از بودجه عمرانی و نظارت کامل دیوان محاسبات بر عملکرد مالی قرارگاه خاتم و شرکت‌‌های تابعه این ارگان، ‌محرومیت‌زدایی در مناطق کمتر توسعه‌‌یافته، پیشرفت پروژه‌‌های عمرانی، آزادراهی و ریلی قرارگاه خاتم و دیگر فعالیت‌های تأثیرگذار قرارگاه در توسعه و رشد اقتصادی کشور، با خبرنگاران اقتصادی خبرگزاری فارس، گفت‌‌وگو کرد که مشروح این مصاحبه در روزهای آینده منتشر می‌شود.

 

* آخرین وضعیت ساخت 5 سکوی نفتی‌ پارس جنوبی در صدرا

در این مراسم فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الأنبیاء درباره آخرین وضعیت کشتی‌سازی و سکوسازی صدرا که چند سالی است با واگذاری به قرارگاه خاتم فعال شده است، اظهار داشت: شرکت صدرا قدمت چند‌ده ساله دارد ‌و در حوزه تأسیسات و سازه‌های دریایی فعالیت می‌کند و نامی معتبر در این عرصه برای خود کسب کرده است.

سعید محمد افزود: شرکت صدرا موقعیتی مناسب‌ در منطقه دارد و می‌تواند به عنوان هاب تأسیسات دریایی کشور و حتی منطقه مطرح باشد.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء گفت: امروز وضعیت صدرا نسبت به گذشته خیلی تغییر کرده است و با اجرای سکوهای نفتی مربوط به توسعه پارس‌های جنوبی، قدرت خود را نشان داده است. 

محمد افزود: آخرین قرارداد صدرا ساخت 5 سکوی نفتی بود که 3 سکو نصب شد و 2 سکو بیش از 90 درصد پیشرفت فیزیکی دارد که به زودی روی چاه‌های حفر شده، نصب می‌شود. 

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء ادامه داد: خودکفا شدن صدرا و انجام کارهای حرفه‌ای نظیر نصب و تعمیر تجهیزات سکوهای نفتی و ساخت آنها و رکوردشکنی در ساخت، در این مجموعه بزرگ داخلی قابل توجه است؛ ما در حوزه نصب سکوهای نفتی در صدرا از مدت زمان 6 ماه به مدت زمان 15 روز رسیده‌ایم.

وی با بیان اینکه ظرفیت‌های تجهیزاتی صدرا نسبت به گذشته افزایش قابل توجه‌ای دارد، ‌گفت: در امر کشتی‌سازی هم صدرا موقعیتی استثنایی در کشور دارد، شناور آفراماکس تولید شده توسط صدرا امروز در آب‌های بین‌المللی فعال است ضمن آنکه تعهدِ ساخت دو فروند کشتی دیگر نیز برای کشور ونزوئلا داریم که طبق برنامه پیش می‌رود؛ همچنین ساخت کشتی‌های کوچک صیادی نیز در صدرا امکانپذیر است.

* تراز مالی صدرا مثبت است

محمد درباره وضعیت مالی و اقتصادی صدرا گفت: با ایجاد تغییرات در نظام مدیریت صدرا، امروز تراز مالی این شرکت مثبت است و فرصت سرمایه‌گذاری در بخش سهامداری برای مردم فراهم کرده است.

* قرارگاه خاتم برنامه‌ای برای خرید هپکو ندارد

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء در پاسخ به سؤال خبرنگار فارس مبنی بر امکان ورود قرارگاه به خرید شرکت هپکو گفت: برنامه‌ای در این حوزه نداریم چون حوزه کاری ما مشخص است، تمرکز و توجه ما، کمک به دولت‌ها در پروژه‌های عمرانی و زیرساختی است.

وی اضافه کرد: مطرح شدن موضوع خرید هپکو توسط قرارگاه خاتم هم به هر حال نوعی تقاضا از سوی مسؤولان و مردم ناشی از عملکرد مناسب این ارگان انقلابی است، در واقع عملکرد مناسب قرارگاه در حوزه‌های  مختلف سبب شده است مردم و مسؤولان با اطمینان از قرارگاه بخواهند وقتی شرکتی یا جایی به بن‌بست می‌رسد، قرارگاه برای رفع مشکل این شرکت، ورود کند.

فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء افزود: پیشنهاد خرید هپکو به ما شد ولی قرارگاه این پیشنهاد را به دلایلی که عنوان شد، نپذیرفت. 

مشروح مصاحبه فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء با خبرگزاری فارس، در روزهای آتی منتشر می‌شود.

انتهای پیام/

منبع: فارس

کلیدواژه: سعید محمد سازندگی اقتصادی ظرفیت قرارگاه خاتم صدرا سکوهای نفتی کشتی سازی هپکو خرید هپکو وضعیت هپکو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۴۳۶۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود

به گزارش خبرنگار مهر، ابوطالب شفقت امروز پنج‌شنبه در حاشیه بازدید از پروژه راه‌آهن دورود - خرم‌آباد با اشاره به اینکه این پروژه یکی از پروژه‌های مهم و راهبردی لرستان است، اظهار داشت: این طرح یکی از مطالبات جدی مردم استان به‌ویژه مردم خرم‌آباد است.

وی با بیان اینکه قرارداد ساخت این پروژه سال ۹۱ با قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص) منعقد و عملیات اجرایی آن همان سال آغاز شد؛ اما در پیچ‌وخم کمبود اعتبار ماند، افزود: پیشرفت فیزیکی این طرح تا سال ۹۷، حدود ۳۸ درصد بود.

استاندار لرستان با اشاره به اینکه این طرح در دولت سیزدهم جزو مصوبات سفر رئیس‌جمهور قرار گرفت، افزود: طی یک سال گذشته این طرح ۱۳ درصد پیشرفت فیزیکی داشته است.

شفقت با اشاره به اینکه از سه مسیر سازمان برنامه‌وبودجه، مولدسازی و فروش نفت برای تأمین منابع پروژه راه‌آهن تلاش‌هایی صورت‌گرفته است، بیان کرد: فعالیت اجرایی در این پروژه زمان‌بر است.

وی به اجرای ۳۳ کیلومتر تونل در این طرح اشاره کرد و افزود: باتوجه‌به اینکه مردم استان انتظار تسریع در روند ساخت این طرح را دارند، از قرارگاه خاتم درخواست بازدید از پروژه را داریم.

استاندار لرستان، افزود: برای تأمین اعتبار ادامه اجرای طرح مراوداتی بین قرارگاه خاتم‌الانبیاء (ص) و دولت بوده و املاکی در قالب مولدسازی در اختیار قرارگاه خاتم قرار داده شده است که می‌تواند به‌مرور از این منابع استفاده کند و این مهم در حال پیگیری است.

شفقت با تأکید بر اینکه حجم اعتبار پروژه بسیار سنگین است، افزود: پیگیر تأمین منابع آن هستیم و از گرفتن سهم استان کوتاه نخواهیم آمد.

استاندار لرستان رقم مطالبات قرارگاه خاتم از پروژه راه‌آهن لرستان را ۸۵۰ میلیارد تومان عنوان کرد.

کد خبر 6088478

دیگر خبرها

  • تحصیل اجباری ۹ هزار دانش‌آموز‌ شهر صدرا در شیراز
  • بسیج همراه مردم در جبران خسارت های سیل
  • توسعه صدرا با هم افزایی مدیران شتاب می‌گیرد
  • شهر صدرا کمبود مدرسه دارد/ آماده استقرار ادارات مختلف هستیم
  • تکمیل راه آهن دورود - خرم آباد از منابع مختلف پیگیری می شود
  • تکمیل راه‌آهن دورود - خرم‌آباد از منابع مختلف پیگیری می‌شود
  • پیگیری تکمیل راه آهن دورود به خرم‌آباد
  • تکمیل راه‌ دورود - خرم‌آباد مطالبه جدی مردم است
  • راه اندازی مرکز آنژیوگرافی ملایر در آینده‌ای نزدیک
  • مشکلات تبدیل وضعیت ایثارگران در وزارت نفت