Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «خبرآنلاین»
2024-05-01@08:41:54 GMT

پیشنهاد الهی قمشه‌ای برای جشن شب یلدا

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۴۴۳۸

پیشنهاد الهی قمشه‌ای برای جشن شب یلدا

حسین الهی قمشه‌ای ادیب و نویسنده معاصر ایرانی در مراسم رونمایی از کتاب زن توسعه یافته، که جمعه شب به همت بنیاد سلامت ابریشم در سالن بین المللی همایش های رایزن برگزار شد، گفت: شب یلدا شب زایش نور است، به این معنی که خورشید از روز اول دیماه شروع به بالا آمدن می کند و این نشان می دهد که ما بطرف بهار و گرما و نعمت های بیشتر در حال حرکت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شب یلدا در واقع از نظر نجومی یک شب معینی است که خورشید در نسبت مشخصی قرار میگیرد و در آن شب بر مدار راس الجدی عمود می شود و از فردای این شب خورشید کمی بالاتر می آید و بهترین ها نوید ها داده می شود.

این سخنران و ادیب شناخته شده با ذکر مثال هایی از قصه ها و اشعار فارسی ضمن اشاره به اینکه  زیبایی سند حقانیت همه چیز است ادامه داد: در حال حاضر بیشترین هزینه در دنیا برای زیبایی می شود چرا که همه چیز در گرو زیبایی است و باقی چیزها را هم که انسان می خواهد برای زیبایی است.

وی با بیان اینکه امشب می خواهم راجع به سلامت در ادبیات صحبت کنم، گفت: انسان ریشه در جهان زیبایی دارد و نشانه آن هم موسیقی، شعر، هنر و فرهنگ است. می خواهم امشب نسخه ای به شما بدهم، در اوضاع فعلی رمز حفظ سلامت جسم و جان، دور هم جمع شدن است.

الهی قمشه ای با بیان اینکه در دورهمی های دوستانه و خانوادگی برکات زیادی وجود دارد، اظهار نمود: می توانیم هفته ای یک روز یا دو هفته یک روز دور هم جمع بشویم و به کارهای فرهنگی بپردازیم. مثلا اول یک قطعه موسیقی روح نواز پخش کنیم، سپس یک غزل از مولانا، حافظ یا سعدی بخوانیم و بعد هم یک نفر قصه ای آموزنده روایت کند، همچنین کتاب های خوب را به یکدیگر معرفی کنیم و برای دورهمی های بعدی هم برنامه ای داشته باشیم تا همه انگیزه داشته باشند و سهم هر کس مشخص باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش توصیه کرد ما به عنوان خانواده های ایرانی می توانیم یک شبی را در هفته معین کنیم و بدور از تشریفات و تجملات پذیرایی از مهمان، دوستان و اقوام را دعوت کنیم و جنبه های فرهنگی وجودمان را ارتقا دهیم و از این شبها به طرف نور حرکت کنیم. نور میعاد نهایی همه خوبیهاست اگر نور الهی در دل انسان تابیده شود انسان دیگر دچار هیچ غمی نمی شود.

این مترجم و نویسنده سرشناس با اشاره به اینکه در خانه هایمان را به روی یکدیگر باز کنیم و نور زیبایی و دانایی را وارد زندگی هم کنیم، گفت: بهترین نوع عشق، عشق ورزیدن به هم نوع است. وقتی سختی ها به ما انسان ها روی می آورد باید به آغوش یکدیگر پناه ببریم و از محبت یکدیگر بهره مند بشویم.

الهی قمشه ای در پایان ابراز امیدواری کرد شب یلدا آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی ها باشد.

۲۴۱۲۴۱ کد خبر 1333529

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: شب یلدا رونمایی کتاب حسین الهی قمشه ای

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۴۴۳۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو

وزیر امور خارجه کشورمان و کیلم دو تامبلا نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، "حسین امیرعبداللهیان" وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران و "کیلم دو تامبلا" نخست وزیر بورکینافاسو با یکدیگر دیدار و گفت و گو کردند.

پیام امیرعبداللهیان به مناسبت «روز ملی خلیج فارس»امیرعبداللهیان: روابط با آفریقا مبتنی بر احترام متقابل استتبریک امیرعبداللهیان به وزیر خارجه آفریقای جنوبی

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • سوسک شب رو به این زیبایی! (عکس)
  • مرکز البرزپژوهی در کرج راه اندازی می شود
  • تمایل آرسنال و جورجینیو به ادامه همکاری با یکدیگر
  • دیدار امیرعبداللهیان با نخست وزیر بورکینافاسو
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است