Web Analytics Made Easy - Statcounter

جلسه ی رایزنی های پارلمانی به ریاست «نبیه بری» تشکیل شد و نخست وزیر منتخب ابتدا با وی گفت وگو و رایزنی کرد.

حسان دیاب که پنجشنبه گذشته از طرف «میشل عون» رییس جمهوری لبنان مامور و مکلف به تشکیل دولت جدید شد دیروز (جمعه) و مطابق قانون اساسی کشورش با سعد حریری، تمام سلام، نجیب میقاتی و فواد سنیوره نخست وزیران پیشین دیدار و رایزنی کرد و موضع و سخنان آنان را در این ارتباط شنید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

کانال های خبری و رسانه های صوتی و تصویری لبنان گزارش کردند که نیروهای ارتش همه ی راه های منتهی به ساختمان مجلس در میدان «النجمه» در مرکز بیروت را بستند و تدابیر امنیتی را تشدید کردند.

روزنامه مسیحی «النهار» چاپ بیروت امروز نوشت: رایزنی های پارلمانی در باره ی شکل و ماهیت دولت که فن سالارانه (تکنوکرات) باشد یا تکنو – سیاسی (ترکیبی از فن سالاران و سیاسیون) که محل اختلاف احزاب است، نخواهد بود بلکه هدف تشکیل دولت کوچک «نجات ملی» مرکب از افراد متخصص است زیرا بحران های اقتصادی، مالی و سیاسی به طور جدی، لبنان را تهدید می کند.

روزنامه ی لبنانی «اللواء» نوشت: نخست وزیر منتخب در پی دولت کوچک نجات ملی متشکل از ۱۸ یا حداکثر ۲۴ وزیر متخصص از همه ی گرایش های حزبی و سیاسی خواهد بود که ۵۰ درصد آنان مسیحی و ۵۰ درصد مسلمان هستند.

این روزنامه افزود: حسان دیاب در ماموریت خود برای تشکیل چنین دولتی با پشتیبانی نیروهای سیاسی و فراکسیون های پارلمانی که پنجشنبه به او رای دادند، بسیار جدی است.

اللواء به نقل از نخست وزیر منتخب نوشت که مخالفت ها و اتهام ها او را از این تصمیم منصرف نخواهد کرد و با تشکیل دولت نجات، اصلاحات اقتصادی و اجتماعی آغاز می شود.

حسان دیاب در حالی رایزنی های پارلمانی را آغاز کرده که جمعه شب، بستن راه ها و برخی بزرگراه ها و اعتراض های شبانه ی خیابانی در بیروت و طرابلس در شمال لبنان تشدید شد و شماری از نیروهای نظامی در اثر پرتاب سنگ و شیشه ی معترضان، زخمی شدند.

روزنامه ی «الجمهوری» میزان خسارت های وارد شده به لبنان طی درگیری های دیشب بیروت و طرابلس را ۷۰ هزار دلار برآورد کرد.

معترضان - که عده ای از آنان دیشب روبروی منزل مسکونی دیاب در غرب بیروت تجمع کردند - با تشکیل کابینه از طرف او مخالف هستند.

برخی کارشناسان پیش بینی می کنند به دلیل مخالفت معترضان و نیز همکاری نکردن برخی فراکسیون های مجلس، تشکیل کابینه ی جدید لبنان هفته ها طول بکشد.

برای نمونه ، فراکسیون «گردهمایی دموکراتیک» وابسته به حزب دُروزی «سوسیالیست ترقی خواه» به رهبری «ولید جنبلاط» با ۹ نماینده در مجلس، امروز در بیانیه ای اعلام کرد که در دولت آینده به ریاست دیاب شرکت نمی کند.

دولت قبلی لبنان دهم بهمن ماه ۱۳۹۷ خورشیدی با ۳۰ وزیر و پس از ۹ ماه انتظار و مسابقه طناب کشی میان احزاب و گروه های سیاسی، شکل گرفت.

برچسب‌ها نخست وزیر لبنان تشکیل دولت مطالبات مردمی پروندهٔ خبری اعتراض‌های مردمی در لبنان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نخست وزیر لبنان تشکیل دولت مطالبات مردمی نخست وزیر لبنان تشکیل دولت مطالبات مردمی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۴۹۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود

به گزارش «نماینده»، هیات پارلمانی جمهوری اسلامی ایران به ریاست محمدمهدی زاهدی در پنجمین کنفرانس سالانه بین‌المجالس آسیایی برای قدس شرکت کرد. این کنفرانس با حضور ۸۰ هیات پارلمانی از قاره‌های مختلف در استانبول ترکیه در حال برگزاری است.

زاهدی ضمن تشریح مواضع اصولی و مستمر جمهوری اسلامی ایران در دفاع از آرمان فلسطین، در سخنانی ضمن اشاره به جنایات وحشیانه و غیر قابل تصور رژیم جنایتکار صهیونیستی علیه مردم غزه و فلسطین، مکانیسم‌های غیرعادلانه و تلاش‌های مزدورانه و ریاکارانه مدعیان حقوق بشر، دموکراسی و حامیان ارزش‌های بین‌المللی غرب را به شدت مورد انتقاد قرار داد.

نماینده جمهوری اسلامی ایران در این کنفرانس با بیان اینکه این اقدامات دولت‌های غربی و در راس آن آمریکا، یک رسوایی بزرگ برای بنیان‌های فکری حقوق بشر ادعایی غرب و زوال سیاسی برای تمدن آن‌ها است، تصریح کرد: اکنون نقاب چنین تمدنی برداشته شده و چهره واقعی خود را عریان ساخت است. اقدامات سراسر دروغ آن‌ها، باعث موج بیداری مردم غرب شده که اکنون فلسفه وجودی تمدن غرب را با چالش جدی مواجه کرده است و مصداق آن را در خیابان‌های کشورهای اروپایی و دانشگاه‌های امریکا مشاهده می‌کنیم.

نایب رئیس کمیته فلسطین اتحادیه بین‌المجالس آسیایی با اعلام این که بایستی از کنش‌های گفتاری در مورد غزه عبور کرد، خواستار ایجاد جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی و اقدام عملی و واقعی جدی در حمایت از غزه و محاکمه سران جنایتکار صهیونیستی در دادگاه‌های بین المللی به شدیدترین وجه و توقف فعالیت‌ها و روابط دیپلماتیک با رژیم صهیونیستی و تعطیلی سفارتخانه‌ها در سرزمین‌های اشغالی شد.

دیگر خبرها

  • دانشجویان لبنانی هم به جنبش بزرگ حمایت از غزه پیوستند
  • آغاز تحصن دانشجویان لبنانی در حمایت از غزه
  • جلسات قالیباف و رقبایش با منتخبان مجلس دوازدهم به روایت فرید موسوی /فعلا خبری از مرامنامه و مانیفست نیست
  • بحران سیاسی در اسکاتلند با کناره گیری وزیر اول
  • رایزنی «بلینکن» با سران ایروان و باکو درباره روند صلح بین دو کشور
  • معاون وزیر کشور: در حال رایزنی هستیم تا امکان ورود زائران ایران به عراق با خودرو شخصی فراهم شود
  • رایزنی برای افزایش سفر بین ایران و عمان
  • جبهه متحد دیپلماسی پارلمانی برای اقدام هماهنگ علیه رژیم صهیونیستی ایجاد شود
  • ریاض اولین مقصد «بلینکن» در دور جدید سفر منطقه‌ای خاورمیانه
  • آغاز هفته عقیدتی سیاسی