Web Analytics Made Easy - Statcounter

رجب فلاح زیلتی روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود : سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال به یکهزار و ۸۸۵ قطعه زراعی و باغی ، ۷۴ قطعه دام و زنبور و ۳۳ قطعه آبزی پروری در شهرستان سیمرغ خسارت وارد کرد .

وی با اعلام اینکه یکهزار و ۲۷۹ بهره بردار در سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال دچار خسارت شدند ، گفت : مصوب خسارت در شهرستان سیمرغ هفت میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان بود که تاکنون چهار میلیارد تومان به خسارت دیدگان بخش کشاورزی پرداخت شده است .

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ با اشاره به اینکه به یک هزار و ۲۶۷ بهره بردار ۲ میلیارد و ۴۹۲ میلیون تومان تسهیلات بلاعوض پرداخت شده است ، افزود : به ۴۱۲ بهره بردار بخش کشاورزی هم مبلغ یک میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان تسهیلات ارزان قیمت پرداخت شده است .

سیلاب اواخر سال گذشته و اوایل امسال در شهرستان سیمرغ علاوه بر بخش کشاورزی به بخش هایی از مسکن و زیرساخت ها هم خسارت وارد کرده است .

سطح اراضی زراعی و باغی شهرستان سیمرغ ۹ هزار و ۱۵۰ هکتار است .

فلاح در خصوص پرداخت تسهیلات مکانیزاسیون به کشاورزان در شهرستان سیمرغ هم گفت : از ابتدای امسال تاکنون مبلغ ۲ میلیارد و ۳۵۰ میلیون تومان تسهیلات به کشاورزان پرداخت شد .

مدیر جهاد کشاورزی سیمرغ گفت که این میزان مبلغ برای خرید ۳۵ دستگاه به ۲۷ بهره بردار پرداخت شده است .

برچسب‌ها مازندران مناطق سیل زده سیمرغ

منبع: ایرنا

کلیدواژه: مازندران مناطق سیل زده سیمرغ مازندران مناطق سیل زده سیمرغ

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۷۹۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس برآورد اولیه خسارت به زیر بخش‌های کشاورزی این استان در اثر سیل اخیر را ۴۸ هزار و ۱۵۰ میلیارد ریال اعلام کرد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از شیراز، به نقل از روابط عمومی سازمان جهاد کشاورزی استان فارس، سمیه سلیمی با بیان اینکه این خسارت ناشی از سیل و تگرگ هفته دوم اردیبهشت‌ماه است، اظهار داشت: بیشترین خسارت به زیربخش زراعی و در سطح 53 هزار و 166 هکتار وارد شده که برآورد اولیه آن مبلغ 28 هزار میلیارد ریال است.

به گفته وی، مزارع کلزار، گندم، جو، سبزی و صیفی جات از جمله محصولات خسارت دیده در این حادثه هستند.

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی سازمان جهاد کشاورزی فارس برآورد خسارت وارده به زیربخش باغبانی را 18 هزار و 400 میلیارد ریال اعلام کرد و افزود: سطحی معادل 15 هزار و 500 هکتار از باغات گل محمدی، مرکبات، انگور، بادام، گردو و سایر محصولات باغی در این حادثه دچار خسارت شده‌اند.

سلیمی تصریح کرد: در زیربخش دامی خسارت وارد شده به 180 راس دام سبک، هزار کندوی زنبور عسل، یک استخر پرورش ماهی، 16 تن علوفه و خوراک دام و 30 باب جایگاه دام، در مجموع 217 میلیارد ریال برآورد شده است. 

وی با اشاره به زیرساخت‌های بخش کشاورزی استان فارس بیان کرد: 180 کیلومتر جاده بین مزارع، 60 کیلومتر کانال آبرسانی، 21 رشته قنات، 2 طرح تغذیه مصنوعی و 31 هزار مترمربع تاسیسات مزارع خسارت دیده‌اند که برآورد اولیه آن مبلغی معادل هزار و 550 میلیارد ریال است. 

رئیس اداره مدیریت بحران و کاهش مخاطرات بخش کشاورزی جهاد کشاورزی فارس، برآورد خسارت وارده به ایل راه‌های عشایری این استان در سطح 153 کیلومتر را 20 میلیارد ریال اعلام کرد.

انتهای پیام/424/

دیگر خبرها

  • خسارت ۴۸ هزار میلیارد ریالی سیل به بخش کشاورزی فارس
  • پرداخت غرامت به کشاورزان بیمه شده خوزستانی
  • ۲۰۰ میلیارد ریال تسهیلات تعاونی‌ در سبزوار پرداخت شد
  • خسارت ۲ هزار و ۲۰۰ میلیارد ریالی به زیربخش‌های کشاورزی
  • بارندگی شدید خسارت جدی به کشاورزی خوزستان وارد کرده است
  • آب سد سفیدرود رها سازی شد
  • پرداخت یک هزار میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • پرداخت ۱۰۰۰ میلیارد ریال وجوه سیب زمینی کاران اردبیل
  • ۲۰۰ هزار تن از گندم‌های آماده برداشت خوزستان از دست رفت
  • طوفان ۲۰۰ هزار تن گندم این استان را از بین برد !