Web Analytics Made Easy - Statcounter

وزارت امنیت داخلی ایالت آریزونا از کشته شدن یک جوان قطری توسط مامور پلیس این ایالت در جریان یک درگیری در خیابان خبر داده است.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری دانشجو، طبق اعلام آمریکایی‌ها یک مامور پلیس ایالتی آریزونا در جریان درگیری با یک جوان ۲۵ ساله قطری که با روادید دانشجویی در این کشور حضور داشته، او را به قتل رسانده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


وزارت امنیت داخلی ایالت آریزونا درباره درگیری منجر به کشته شدن «محمد احمد الهاشمی» جوان ۲۵ ساله قطری در این ایالت آمریکا، یک بیانیه طولانی منتشر کرده و او را مقصر این درگیری خوانده است.

طبق این بیانیه، مامور پلیس ایالتی نوزدهم دسامبر (۲۸ آذرماه) که با خودروی خدمت خود به همراه یک شهروند آمریکایی در حال گشت‌زنی در شهر «تمپی» آریزونا بود، با یک تبعه قطری مواجه شد که تابلوی راهنمایی رانندگی را کند و آن را وسط جاده رها کرد.

بنا بر اعلام وزارت امنیت داخلی ایالت آریزونا، پلیس ایالتی ابتدا از درون خودرو با بلندگو از این فرد خواست که تابلوی راهنمایی رانندگی را سر جای خودش برگرداند، اما او بدون توجه به این درخواست به راهش ادامه داد.

به گفته آمریکایی‌ها، محمد احمد الهاشمی که با روادید دانشجویی در آمریکا اقامت داشت، به رغم دستورات مامور پلیس ایالتی هیچ توجهی به او نکرد و بعد از توقف خودروی پلیس مقابلش، به «رفتار و اقدامات خشن فیزیکی» دست زد.   «محمد احمد الهاشمی» جوان ۲۵ ساله قطری
طبق روایت وزارت امنیت داخلی ایالت آریزونا، مامور پلیس از محمد احمد الهاشمی که در حال پیاده راه رفتن در خیابان بود، خواست که از خیابان خارج شود، اما او ضمن رد این خواسته پلیس، شروع به حمله به خودروی این مامور کرد. در این هنگام مامور پلیس از خودرو پیاده شد و به این تبعه قطری دستور داد که «روی زمین بنشیند». امتناع دوباره او به این فرمان، سبب شد مامور پلیس با شوکر به این جوان قطری حمله کند، اما دو بار استفاده او از شوکر به جایی نرسید و کار دو طرف به درگیری کشید.

مقام‌های ایالت آریزونا، جوان قطری را به «حمله خشونت‌آمیز به مامور پلیس ایالتی» متهم کردند و گفتند، او این مامور را با مشت و لگد مورد حمله قرار داد و حداقل سه بار وی را به زمین کوبیده بود و مامور پلیس برای حفاظت از جان خود و شهروند آمریکایی حاضر در خودرویش، با سلاح سازمانی به تبعه قطری شلیک کرد و او را کشت.

به گفته آمریکایی‌ها، حملات محمد احمد الهاشمی به این مامور پلیس ایالتی آریزونا سبب جراحت او شده بود.

پایگاه خبری «نشنال» امارات هم در گزارشی درباره کشته شدن این این شهروند جوان قطری خبر داد، او روز چهارشنبه هفته گذشته به اتهام «تعدی و تجاوز» به مرکز اسلامی شهر تمپی به مدت کوتاهی بازداشت شده بود.

رسانه‌ها و مقام‌های آمریکایی اطلاعات زیادی درباره محمد احمد الهاشمی مخابره نکرده‌اند و تنها به ذکر این نکته که او دانشجوی سابق دانشگاه ایالتی آریزونا بوده، اکتفا کرده‌اند.

کشته شدن این شهروند قطری دو هفته بعد از تیراندازی خبرساز «محمد سعید الشمرانی» جوان ۲۱ ساله عضو نیروی هوایی عربستان سعودی در پایگاه نظامی «پنساکولا» ایالت فلوریدا انجام شد. حمله‌ای که در آن چهار آمریکایی کشته و هشتن تن زخمی شدند.

مقام‌های آمریکایی حمله تبعه سعودی به پنساکولا را «تروریستی» خواندند و سپس ارتش آمریکا هم اعلام کرد به دلایل امنیتی، حدود ۱۷۵ دانشجوی علوم هوایی سعودی را که در آمریکا آموزش می‌دیدند، پرواز ممنوع کرده است

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: پلیس آریزونا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۹۲۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید

به گزارش خبرگزاری مهر، همزمان با ادامه اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از مردم غزه، «کریس کار»، دادستان کل جورجیا در حساب کاربری خود در شبکه ایکس (توئیتر سابق) از سرکوب دانشجویان معترض توسط نیروهای پلیس حمایت کرده است.

دادستان کل جورجیا در بیانیه خود در مورد اعتراضات گفت: «ما با افتخار در کنار هر دانشگاهی که برای محافظت از سلامت و ایمنی دانشجویان جورجیا اقدامات لازم را انجام دهد، خواهیم ایستاد.»

همچنین براساس گزارش منابع آمریکایی، رئیس بخش فلسفه دانشگاه اموری آمریکا در پی حمله پلیس این کشور به تحصن دانشجویان این دانشگاه در حمایت از غزه بازداشت شده است.

اعتراضات دانشجویی در آمریکا برای حمایت از فلسطین و با هدف توقف جنگ در غزه با واکنش و سرکوب شدید نیروهای پلیس آمریکا روبرو شده است. در همین ارتباط نیز، سازمان عفو بین‌الملل با صدور بیانیه‌ای به سرکوب اعتراضات مسالمت‌آمیز دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا در حمایت از ملت فلسطین واکنش نشان داد.

سازمان عفو بین‌الملل با اشاره به اقدامات نیروهای امنیتی آمریکایی اعلام کرد: این اعتراضات با واکنش سرکوبگرانه شامل بازداشت و اخراج دانشجویان مواجه شد.

در ادامه این بیانیه آمده است: در حالی که تأمین تسلیحات برای اسرائیل از سوی واشنگتن ادامه دارد، حق اعتراض از اهمیت بالایی برخوردار است.

سازمان عفو بین‌الملل تاکید کرد: از دانشگاه‌های آمریکایی می‌خواهیم که از حقوق دانشجویان در تظاهرات مسالمت‌آمیز و ایمن حمایت کنند.

گفتنی است با تداوم جنایت‌های رژیم صهیونیستی علیه فلسطینیان در نوار غزه و حمایت‌های بی‌جانبه ایالات متحده از این جنایت‌ها دانشجویان دانشگاه‌های آمریکا به اعتراضات گسترده، اعتصاب و بست‌نشینی در داخل محوطه این دانشگاه‌ها دست زده‌اند.

این دانشجویان خواستار توقف جنایت‌های رژیم صهیونیستی و همچنین قطع ارتباط دانشگاه‌های آمریکا با رژیم صهیونیستی هستند.

با وجود اینکه این اعتراضات در داخل دانشگاه‌های آمریکا و به صورت مسالمت‌آمیز در حال برگزاری است پلیس و نیروهای امنیتی آمریکا با ورود به این دانشگاه‌ها به سرکوب شدید و بازداشت دانشجویان آمریکایی اقدام کرده‌اند.

رسانه‌های آمریکایی اعلام کردند که در این موج از سرکوب‌ها ۹۳ دانشجوی معترض در دانشگاه کالیفورنیا و ۳۴ دانشجوی معترض در دانشگاه تگزاس از سوی پلیس آمریکا به شدیدترین شکل سرکوب و بازداشت شده‌اند.

کد خبر 6088829

دیگر خبرها

  • ادامه تحصن در ۴۰ دانشگاه آمریکا و کانادا برای حمایت از غزه
  • دادستان جورجیا: دانشجویان را سرکوب کنید
  • نخستین قهرمانی ستاره تیم ملی ایران با باشگاه قطری + عکس
  • سرکوب اعتراضات دانشجویی حامیان فلسطین در دانشگاه های آمریکا با گارد ایالتی  (+عکس)
  • نخستین قهرمانی ستاره ایران با باشگاه قطری
  • ببینید | لشگرکشی گارد مسلح ایالتی تگزاس به یک دانشگاه؛ در آمریکا چه خبر است؟
  • لشگرکشی روز گذشته گارد مسلح ایالتی تگزاس برای برخورد با دانشجویان حامی فلسطین+ فیلم
  • دستگیری قاتل فراری جوان محلاتی
  • تعبیر وارونه رؤیای آمریکایی/ راهپیمایی‌های گسترده حمایت از فلسطین در دانشگاه‌های ایالات متحده نشانه چیست؟
  • شن‌هایی که مامور خدا بودند