Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-04-30@21:06:10 GMT

پیشنهاد الهی قمشه‌ای برای شب یلدا

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۵۹۳۹

الهی قمشه‌ای با بیان اینکه رمز حفظ سلامت جسم و جان، دور هم جمع شدن و عشق ورزیدن به همنوع است، گفت: جشن شب یلدا باید آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی‌ها باشد.

به گزارش تابناک، حسین الهی قمشه‌ای- ادیب و نویسنده معاصر ایرانی- در مراسم رونمایی از کتاب "زن توسعه یافته" گفت: شب یلدا شب زایش نور است، به این معنی که خورشید از روز اول دیماه شروع به بالا آمدن می‌کند و این نشان می‌دهد که ما به طرف بهار و گرما و نعمت‌های بیشتر در حال حرکت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: شب یلدا در واقع از نظر نجومی شب معینی است که خورشید در نسبت مشخصی قرار می‌گیرد و در آن شب بر مدار راس الجدی عمود می‌شود و از فردای این شب خورشید کمی بالاتر می‌آید و بهترین‌ها نوید‌ها داده می‌شود.

 

او با ذکر مثال‌هایی از قصه‌ها و اشعار فارسی با اشاره به اینکه زیبایی سند حقانیت همه چیز است، ادامه داد: در حال حاضر بیشترین هزینه در دنیا برای زیبایی می‌شود؛ چرا که همه چیز در گرو زیبایی است، و باقی چیز‌ها را هم که انسان می‌خواهد برای زیبایی است.

وی با بیان اینکه می‌خواهم راجع به سلامت در ادبیات صحبت کنم، گفت: انسان در جهان زیبایی ریشه دارد و نشانه آن هم موسیقی، شعر، هنر و فرهنگ است. می‌خواهم نسخه‌ای به شما بدهم، در اوضاع فعلی رمز حفظ سلامت جسم و جان، دور هم جمع شدن است.

الهی قمشه‌ای با بیان اینکه در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی برکات زیادی وجود دارد، اظهار کرد: می‌توانیم هفته‌ای یک روز یا دو هفته یک روز دور هم جمع بشویم و به کار‌های فرهنگی بپردازیم. مثلا اول یک قطعه موسیقی روح نواز پخش کنیم، سپس یک غزل از مولانا، حافظ یا سعدی بخوانیم و بعد هم یک نفر قصه‌ای آموزنده روایت کند، همچنین کتاب‌های خوب را به یکدیگر معرفی کنیم و برای دورهمی‌های بعدی هم برنامه‌ای داشته باشیم تا همه انگیزه داشته باشند و سهم هر کس مشخص باشد.

وی در بخش دیگری از اظهاراتش توصیه کرد، ما به عنوان خانواده‌های ایرانی می‌توانیم شبی را در هفته معین کنیم و به دور از تشریفات و تجملات پذیرایی از مهمان، دوستان و اقوام را دعوت کنیم و جنبه‌های فرهنگی وجودمان را ارتقا دهیم و از این شب‌ها به طرف نور حرکت کنیم. نور میعاد نهایی همه خوبیهاست اگر نور الهی در دل انسان تابیده شود انسان دیگر دچار هیچ غمی نمی‌شود.

این مترجم و نویسنده با اشاره به اینکه در خانه‌هایمان را به روی یکدیگر باز کنیم و نور زیبایی و دانایی را وارد زندگی هم کنیم، گفت: بهترین نوع عشق، عشق ورزیدن به هم نوع است. وقتی سختی‌ها به ما انسان‌ها روی می‌آورد باید به آغوش یکدیگر پناه ببریم و از محبت یکدیگر بهره‌مند بشویم.

الهی قمشه‌ای در پایان ابراز امیدواری کرد که شب یلدا آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی‌ها باشد.

در این مراسم که به همت بنیاد سلامت ابریشم در سالن همایش‌های رایزن برگزار شد، علاوه بر سخنرانی الهی قمشه‌ای درباره سلامت و ادبیات و رونمایی از کتاب "زن توسعه یافته" نوشته آتنا نصیری، فرشته طائر پور با موضوع سینما و سلامت، علی شاکری درباره معماری سلامت و شاهد الهی قمشه‌ای درباره قصه و سلامت سخنرانی کردند و تجربیات و ایده‌های خود را درباره الزامات توسعه پایدار در حوزه سلامت بیان کردند.

منبع: ایسنا

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا علی فروغی طرح ملی مسکن شهید مفتح استیضاح ترامپ شب یلدا شیرمحمدعلی آلودگی هوا کولبری اورامان الهی قمشه ای شب یلدا مهمانی خانوادگی انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا علی فروغی طرح ملی مسکن شهید مفتح استیضاح ترامپ شب یلدا شیرمحمدعلی آلودگی هوا کولبری اورامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۵۹۳۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام

فرارو- ملکه زیبایی اکوادور در روز روشن توسط دو مرد مسلح هدف حمله قرار گرفت و به ضرب گلوله کشته شد. 

به گزارش فرارو، فیلم وحشتناک دوربین مداربسته که این حادثه را ضبط کرده است نشان می‌دهد که چگونه دو مرد مسلح نقابدار در حالی که خانم لندی پاراگا گویبورو  و مرد دیگری پشت میز ایستاده بودند به داخل غذاخوری حمله کردند.

نیویورک پست گزارش داد، ملکه زیبایی سابق اکوادور روز یکشنبه در شهر کوئودو توسط دو مرد مسلح مورد اصابت گلوله قرار گرفت و کشته شد. 

در فیلم منتشر شده همانطور که ملکه زیبایی در آنجا ایستاده بود و با رئیس باند صحبت می‌کرد، دو مرد مسلح بدون اینکه او متوجه شود وارد رستوران شدند. در حالی که اولین مرد مسلح به سمت آن‌ها دوید، و به گویبورو تیراندازی کرد او روی زمین افتاد. 

مرد مسلح دوم در کنار درب رستوران نگهبانی می‌داد، و پس از این حادثه هر دو مهاجم مسلح از صحنه گریختند. 

تصاویر بعداً ملکه زیبایی سابق را نشان داد که بی حرکت غرق در خون روی زمین افتاده است. 

به گفته منابع محلی، او برای شرکت در مراسم عروسی در روز شنبه در کوئودو بوده است. 

پلیس در حال حاضر در حال تحقیق در مورد این حادثه، برای کشف انگیزه و شناسایی مهاجمان است. 

خانم گویبورو شرکت کننده سابق میس اکوادور بود که در سال ۲۰۲۲ نماینده استان لوس ریوس بود. او بیش از یک میلیون دنبال کننده در حساب‌های شبکه‌های اجتماعی خود داشت. وی در سن ۲۳ سالگی صاحب یک واردکننده کالا‌های خانگی بود و خط تولید لباس ورزشی بود.

او در دسامبر گذشته زمانی که نامش در گفتگوی بین قاچاقچی مواد مخدر لئاندرو نوررو و حسابدارش هلیو آنگولو مطرح شد، خبرساز شد. 

آنگولو به قاچاقچی مواد مخدر گفته بود که پلیس از او در مورد خانم گویبورو سوال کرده است. 

نوررو در سال ۲۰۲۲، شش ماه پس از حبس، در زندان کشته شد.

دیگر خبرها

  • قتل تکان‌دهنده ملکه زیبایی اکوادور در ملأعام
  • زیبایی نقاشی خداوند در طبیعت زیرکوه
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • تغییر چهره محسوس بازیگر زن ۵۴ ساله بعد از عمل زیبایی! | تصویر
  • مورد عجیب بودجه جامعه‌المصطفی؛ بیشتر از بودجه دانشگاه‌های علم و صنعت و علامه طباطبایی!
  • توریسم درمانی در حال ترک ایران است؛ عراقی‌ها هم دیگر نمی‌آیند
  • روش‌های تمیز کردن فرش روشن
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است