Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-04-27@16:02:19 GMT

کمبود مربی بهداشت درمدارس کرمان

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۶۰۵۰

کمبود مربی بهداشت درمدارس کرمان

ماشالله میرزاحسینی، معاون تربیت‌بدنی و سلامت اداره کل آموزش و پرورش استان کرمان در گفتگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،گفت: بدلیل نبود مربی بهداشت در اکثر دبیرستان ها، با کمبود مواجه شدیم که به ناچار معاون ومدیر مدارس، دانش آموزان را کنترل می‌کنند.

او در پی اشاره به نبود مربی بهداشت جهت کنترل ومعاینه دانش آموزان افزود: برای مراقبت بیشتر، با مراکز بهداشت هماهنگ کردیم که تمام مدارس را بصورت دوره‌ای سرکشی کنند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

میرزا حسینی با بیان این‌که امسال موارد ابتلا به شپش در مدارس بسیار کم است، گفت: در تابستان برخی اقدامات پیشگیرانه را انجام دادیم، کلاس‌هایی برگزار کردیم و بخشنامه‌هایی صادر شد و به همین دلیل امسال خیلی کمتر از سال‌های قبل شاهد دانش‌آموزان مبتلا بودیم، اما در مدارس مواردی وجود دارد.

او با بیان این‌که سال‌های قبل اپیدمی بیش‌تری بود، تصریح کرد: امسال در طرح سنجش کودکانی که تازه قرار بود به کلاس اول بروند موارد مبتلا شناسایی و درمان شدند.

میرزاحسینی عنوان کرد: همچنین امسال مدیران بر این موضوع حساس‌تر شده و در بعضی مدارس بروشور‌هایی را در اختیار والدین قرار دادند که به دلیل احتمال وجود شپش در بچه‌ها، مو‌های دانش‌آموزان را کوتاه کنند و یا حنا بگذارند که از موارد پیشگیرانه است.

او با بیان این‌که هر سال در این فصل مواردی از شپش مشاهده می‌شود، بیان کرد: سال گذشته شهرستان‌های سردسیر مثل بافت و رابر و یا شهرستان‌های جنوبی اصلا درگیر نشدند و موارد کمی مشاهده شد و بیش‌تر شهرستان‌های شمالی استان درگیر این موضوع بودند.

انتهای پیام/ح

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: آموزش و پرورش دانش آموزان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۶۰۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور

نادر کریمی‌بیرانوند ظهر امروز در نشست خبری با خبرنگاران در سنندج اظهار داشت: در اجرای طرح «شهید محمودوند» که در راستای شناسایی دانش آموزان بازمانده از تحصیل  اجرا می شود، سال گذشته ۶۰ هزار تارک و بازمانده از تحصیل به چرخه آموزش بازگشتند.

 مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش، مهارت‌آموزی دانش‌آموزان را یک عامل مهم در رشد ساحت اقتصادی و اشتغال عنوان کرد و گفت: تا وقتی که دانش‌آموزان مهارت ورود به بازار کار را کسب نکنند نمی‌توانند در این امر تاثیرگذار باشند.

وی با بیان اینکه مدارس شبانه‌روز اوقات فراغت خوبی برای دانش آموزان در خود دارد، بیان کرد: استان کردستان یک استان پیشرو در مهارت آموزی مدارس شبانه روز است و در همین راستا نمایشگاه طرح‌های خوداتکایی مدارس شبانه روز استان در محل نمایشگاه‌های دائمی از امروز برپا می‌شود.

کریمی بیرانوند از تصویب آیین‌نامه مهارت‌آموزی برای دانش‌آموزان متوسطه خبر داد و افزود: در ساختار آموزشی نیز تغییراتی داده شده و ساعات درسی مهارت آموزش داده خواهد شد.

مدیرکل حوزه متوسطه نظری وزارت آموزش و پرورش خاطرنشان کرد: در این اقدام دانش‌آموزان دوره متوسطه دوم در طول سه سال تحصیلی خود ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی را در قالب درس‌های خود می‌گذرانند. 

باشگاه خبرنگاران جوان کردستان سنندج

دیگر خبرها

  • فعالیت مدارس استان بوشهر تا ۱۹ اردیبهشت
  • تکلیف کلاسهای درس شلوغ مشخص شد ‌
  • بازگشت به تحصیل ۶۰ هزار تارک تحصیل در کشور
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • آموزش ۳۰۰ ساعت مهارت‌آموزی به دانش‌آموزان متوسطه نظری
  • زنگ سلامت در مدارس دامغان به صدا درآمد
  • بعضی استان‌ها مدرسه اوتیسم ندارند/ نحوه استخدام معلم در مدارس اوتیسم
  • برگزاری نخستین آزمون سراسری در شهرستان چالدران
  • هوشمندسازی مدارس گناباد به ۲۰۰ کلاس درس ارتقا یافت
  • کتابخانه سیار، روشی خلاق برای ترویج کتابخوانی