Web Analytics Made Easy - Statcounter

سورنا ستاری روز شنبه در جمع هیات رییسه و مدیران پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان اظهارداشت:  تجهیزات پزشکی، مواد اولیه دارویی و کشاورزی، واکسن دام و طیور و فولادسازی و زیست فناوری از جمله موضوعاتی به شمار می‌رود که در زمان کنونی و در شرایطی که کشورمان با تحریم ها روبروست باید بیشتر مورد توجه قرار گیرد.

وی گفت: نیاز است که بخش‌های پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها برای رفع نیازهای فناوری در زمان تحریم بیش از گذشته در موضوعات مختلف وارد عمل شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون علمی و فناوری رییس جمهوری همچنین  حمایت مالی از شرکت‌های دانش بنیان و دانشگاه‌ها را لازم دانست و افزود: این امر برای مقابله با تحریم‌ها در دستور کار این معاونت قرار گرفته است تا با تکیه بر دانش آنها بسیاری از مشکلات داخلی حل شود.

ستاری با تاکید بر ضرورت توجه به خواست و نیاز مشتری در امر پژوهش، خاطرنشان کرد: محورهای تحقیقاتی و پژوهشی باید بر اساس نیازهای مشتریان و بطور کلی مشتری مدار باشد.

وی با اشاره به خدمات و اقدامات شایسته در مراکز نوآورانه دانشگاه‌ها در حوزه‌های کارآفرینی گفت: بر همین اساس سعی داریم طرح‌های کوتاه مدت در دانشگاه‌ها را بیشتر حمایت کنیم، زیرا ثمره این امر به سود حوزه دانش و اقتصاد کشور خواهد بود.

نشست هیات رییسه و مدیران پژوهشی دانشگاه صنعتی اصفهان با هدف بررسی مشکلات این عرصه و راهکارهای ارتقا حوزه تحقیق و پژوهش، در این دانشگاه برگزار شد.

بازدید از مجموعه کشت و صنعت، صنایع اُپتیک، شرکت‌های دانش‌بنیان منتخب، دیدار با خانواده مرحوم دکتر زین الدین و حضور در جلسه شورای علم و فناوری و کارگروه اقتصاد دانش‌بنیان استان از دیگر برنامه‌های معاون علمی و فناوری رییس جمهوری در سفر یک روزه به اصفهان است.

دانشگاه صنعتی اصفهان با حدود ۱۰ هزار دانشجو و ۵۰۰ عضو هیات علمی به عنوان یکی از دانشگاه‌های برتر کشور به شمار می‌رود.

برچسب‌ها سورنا ستاری دکتر سورنا ستاری دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: سورنا ستاری دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان سورنا ستاری دانشگاه صنعتی اصفهان اصفهان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۶۰۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری

به همت سازمان پژوهش‌های علمی و صنعتی ایران، ۶۵ استاد نمونه کشوری امسال معرفی شدند، که در بین آنها سه استاد دانشگاه اصفهان، یک استاد دانشگاه صنعتی اصفهان و یک استاد دانشگاه کاشان حضور دارند.


اعضای هیات علمی نمونه دانشگاه اصفهان علی ربانی استاد گروه علوم اجتماعی دانشکده ادبیات و علوم انسانی، زهره حجتی استاد دانشکده علوم زیستی و فناوری و حسن سبزیان استاد دانشکده شیمی این مرکز علمی هستند.


حسین شریعتمداری، استاد پیشکسوت دانشکده مهندسی کشاورزی دانشگاه صنعتی اصفهان نیز به‌عنوان یکی از استادان نمونه کشوری معرفی شده است.


استاد نمونه معرفی شده از دانشگاه کاشان نیز محسن نیازی عضو هیات علمی گروه علوم اجتماعی این دانشگاه است.
بر اساس این لیست استان اصفهان از نظر تعداد استادان منتخب پس از تهران، رتبه دوم را (همراه با آذربایجان شرقی) در اختیار دارد.


تعداد اعضای هیات علمی نمونه کشوری امسال در مقایسه با سال گذشته ۱۰ نفر بیشتر شده است و ۶ استاد نمونه از بانوان هستند.


استادان نمونه کشوری وزارت علوم، تحقیقات و فناوری از ۳۱ دانشگاه و با توجه به شاخص‌ها و سوابق آموزشی و پژوهشی و در گروه‌های آموزشی علوم پایه، علوم انسانی، فنی و مهندسی، کشاورزی، دامپزشکی و هنر و معماری انتخاب شدند.


اصفهان با حدود ۲۰۰ هزار دانشجو، هفت هزار و ۲۰۲ عضو هیات علمی و ۱۸۰ دانشگاه و موسسه آموزش عالی، دومین استان دانشگاهی کشور است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • تپش دانش بومی در قلب خودروی ایرانی
  • پاسخ به نیازهای کشاورزی مطالبه‌ای از دانش‌بنیان‌ها
  • پنج استاد دانشگاههای استان اصفهان در فهرست استادان نمونه کشوری
  • در سال‌های اخیر فعالیت‌های پژوهشی با هدف کمک به امنیت غذایی کشور بوده است
  • تعداد شرکت دانش‌بنیان در دانشگاه آزاد اصفهان به ۳۰۰ شرکت می‌رسد/ ۲۰ مجله فناوری با درجه ممتاز داریم
  • کنفرانس فیزیک بنیادی ایران در قم آغاز شد
  • کنفرانس فیزیک بنیادی در قم آغاز شد
  • دانشگاهیان برای رفع نیازهای پژوهشی شهرداری اصفهان مشارکت کنند
  • صعود دانشگاه جهرم به رتبه ۲۳ فهرست نیچر ایندکس در بین دانشگاه‌های کشور
  • تحریم ورود واکسن توسط مدعیان آزادی و حقوق بشر/ مرجعیت علمی الویت وزارت علوم