Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایسنا/آذربایجان غربی معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی آذربایجان غربی گفت: ازابتدای سال تاکنون بیش از ۱۹۱ هزار و ۵۰۰ رأس دام سبک و سنگین پلاک کوبی شده ‌اند.

داود قربان نژاد در گفت و گو با ایسنا اظهار کرد: براساس مصوبه ابلاغی معاون اول رئیس‌جمهور تحت عنوان دستورالعمل خرید، فروش، حمل و نگهداری دام زنده در کشور، دامداران استان نسبت به پلاک کوبی وبیمه دام های خود اهتمام داشته و اقدام لازم را انجام دهند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قربان نژاد با بیان اینکه نزدیک به ۴ میلیون راس دام سبک و سنگین در استان وجود دارد ، افزود: این طرح شامل دامهای سبک (گوسفند و بز)و دامهای سنگین (گاو، گوساله وگاومیش)می‌شود که تا کنون شهرستانهای ارومیه ، سردشت ، بوکان ، سلماس و خوی بیشترین آمار پلاک کوبی دام در سطح استان را به خود اختصاص داده اند.

وی تاکید کرد: پس از اتمام مهلت پلاک کوبی هر گونه خرید، فروش وجابجایی دام زنده فاقد پلاک ممنوع است.

وی همچنین اضافه کرد: ۹۲۶ هزار راس دام نیز توسط اداره کل دامپزشکی استان به منظور حمل و نقل و کشتار پلاک کوبی و در سامانه شناسایی و ردیابی دام سازمان دامپزشکی ثبت شده است.

معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی استان افزود: بر اساس این ابلاغیه تمامی شرکت‌های حمل و نقل و مباشران حمل دام زنده موظفند پیش از حمل دام زنده اطلاعات ثبت شده در سند حمل مربوطه را با محموله مطابقت دهند ودر صورت عدم انطباق از نظر تعداد، نوع دام و مبدا و مقصد و سایر اطلاعات از صدور بارنامه حمل آن خودداری کنند.

وی از همه دامداران وپرورش دهندگان دام خواست جهت کسب اطلاعات بیشتر و تسریع در امر پلاک کوبی وبیمه دام خود به مدیریت جهاد کشاورزی و مراکز مایه کوبی دام های شهرستان خود مراجعه کنند.

قربان نژاد گفت: بر اساس دستور العمل اجرایی هویت دار کردن دام کشور اطلاعات کامل دام و دامداران در سامانه هویت گذاری و اصلاح نژاد دام ثبت و برای دامهای سبک و سنگین یک بارکد ملی ۱۵رقمی صادر و نصب می شود.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: استانی اجتماعی دام سبک پلاک کوبی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۶۳۰۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به نصب ۷۰ هزار و ۲۸۵ پلاک آبی هوشمند دارای کیوآر کد (QR) در این منطقه گفت: پلاک آبی هوشمند تمام منازل این منطقه نصب شده است.

محمد صیرفی‌نژاد در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: یکی از اصلی‌ترین ابزارها برای دستیابی به شهر هوشمند، ایجاد ارتباط بین سازمان‌های مختلف و توسعه و سهولت در خدمات‌رسانی به شهروندان است که پلاک آبی هوشمند زیرساخت خوبی برای اطلاع‌رسانی و به‌روزرسانی در زمینه ملک شهروندی و خدمت‌رسانی‌های پیرامونی است.

وی افزود: تمام پلاک‌های آبی هوشمند دارای کیوآر کد (QR) است که حاوی اطلاعات نشانی کامل، تعداد طبقات، کد پستی هر واحد و پلاک شهرداری است، در آینده نیز مجهز به شماره اشتراک آب، برق و گاز نیز خواهد شد.

مدیر منطقه ۱۰ شهرداری اصفهان با اشاره به نصب ۷۰ هزار و ۲۸۵ پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ تصریح کرد: پلاک آبی هوشمند تمام منازل این منطقه نصب شده است.

صیرفی‌نژاد ادامه داد: نصب این پلاک‌ها با اعتباری حدود دو میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان، توسط سازمان فاوای شهرداری اصفهان انجام شده است.

وی بیان کرد: آن دسته از شهروندانی که منازل آن‌ها پلاک آبی هوشمند ندارد، می‌توانند از طریق نشانی my.isfahan.ir گزینه نصب پلاک آبی هوشمند را جست‌وجو و درخواست خود را ثبت کنند تا در اسرع وقت پلاک آبی هوشمندمنزل آن‌ها نصب شود. ‌

کد خبر 749391

دیگر خبرها

  • ببینید/ ماجرای پلاک آویخته بر گردن شمسایی چه بود؟
  • ورود سامانه بارشی به هرمزگان و تلاطم دریا در خلیج فارس
  • نصب بیش از ۷۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۱۰ اصفهان
  • نصب ۳۰ هزار پلاک آبی هوشمند در منطقه ۴ اصفهان
  • مایه کوبی ۲۶ هزار رأس دام سبک در منطقه بارز و شوارز
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد در ورودی و خروجی‌ های آذربایجان ‌غربی
  • ثبت بیش از ۴۹ میلیون تردد خودرو در ورودی و خروجی‌های آذربایجان‌غربی
  • طرح پلاک کوبی املاک مسکونی و تجاری شهرستان بردسکن اجرا می‌شود
  • اجرای طرح تشدید برخورد با خودروهای هنجارشکن در آذربایجان‌غربی
  • برخورد قاطع پلیس با خودروهای پلاک مخدوش در آذربایجان غربی