Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان  قاسم تقی زاده خامسی معاون امور آبفا وزیر نیرو با اشاره به اینکه مشکل آبگرفتگی اکثر بخش‌های شهر اهواز برطرف شده است، اظهار کرد: چند نقطه از شهر که آب قابل توجهی در آنجا جمع شده است هنوز با مشکل مواجه است که با استفاده از پمپ‌های پرتوان که از سراسر کشور تهیه و ارسال شده، آب آن مناطق نیز در حال جمع آوری است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با بیان اینکه در چند روز آینده، مشکل بطور کامل برطرف خواهد شد، گفت: در حال حاضر بیش از ۲ هزار و ۴۰۰ کیلومتر خطوط جمع آوری فاضلاب در شهر اهواز وجود دارد که حدود هزار و ۱۵۰ کیلومتر آن فرسوده است، البته این سیستم فقط قادر به جمع آوری فاضلاب بوده و نمی‌تواند آب‌های سطحی را نیز جمع آوری کند.

بیشتر بخوانید:کنترل مستمر حجم مخازن سد‌های استان خوزستان

معاون امور آبفا وزیر نیرو با اشاره به اجرای ۴۰ درصد طرح جامع فاضلاب اهواز ادامه داد: ۶۰ درصد باقی مانده این طرح، نیازمند ۴ هزار میلیارد تومان اعتبار است که البته وزارت نیرو مدل اعتباری را به رئیس جمهور ارائه کرده است که با تامین آن، تا ۳ سال آینده این طرح عملیاتی می شود.

تقی زاده خامسی با بیان اینکه حتی اجرای کامل طرح جامع جمع آوری فاضلاب نیز مشکل آب‌های سطحی این شهر را برطرف نمی‌کند، گفت: همزمان با اجرای طرح جامع فاضلاب اهواز، طرح راه اندازی سیستم جمع آوری آب‌های سطحی نیز اجرا می‌شود، زیرا درصورت عملیاتی نشدن آن، باز هم شهر اهواز با مشکل آبگرفتگی مواجه خواهد شد، زیرا ظرفیت طراحی شده طرح فاضلاب، فقط برای جمع آوری فاضلاب است.

وی با اشاره به غیر استاندارد و غیر اقتصادی بودن جمع آوری فاضلاب و آب سطحی با یک سیستم مشترک افزود: باید این دو طرح، بطور جداگانه، اما همزمان اجرا شود.

معاون امور آبفا وزیر نیرو بیان کرد: هم اکنون سازمان ابفا اهواز با اختصاص اعتبار معادل ۳۵۰ میلیارد تومان و حضور ۲۲ پیمانکار در حال تعویض تاسیسات صدمه دیده و نوسازی سیستم فاضلاب اهواز است.

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی وزارت نیرو

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۶۵۰۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان

               به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای استان همدان، فرهاد بختیاری فر افزود: در حال حاضر شهر‌های همدان، ملایر، کبودراهنگ، اسدآباد، نهاوند، تویسرکان، سرکان و رزن و روستا‌های ارزانفود، سیمین و ابرو از تأسیسات جمع آوری و تصفیه فاضلاب بهرمند هستند. 

 او گفت: در حال حاضر هزار و ۶١٠ کیلومتر شبکه توزیع و ٧۵ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب شهری و ۴۰ کیلومتر شبکه توزیع و ١٠ کیلومتر خط انتقال جمع آوری فاضلاب روستایی در سطح استان وجود دارد. 

 مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان عنوان کرد: ورود میلیون‌ها لیتر فاضلاب به رودخانه‌ها، دریا‌ها و منابع آب زیرزمینی باعث آلودگی شدید و خطرناک محیط زندگی انسان و سایر موجودات زنده می‌شود و بی‌تفاوتی در قبال دفع حجم بالایی از آلاینده‌ها، مردم را با خطرات بروز بیماری‌ها و اثرات ناخوشایندی مواجه می‌کند.

دیگر خبرها

  • اجرای ۱۰۷ میلیاردی پروژه دفع آب‌های سطحی در بافت تاریخی یزد
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد فاضلاب درپی بارندگی‌های اخیر ایلام
  • رفع ۳۲ مورد حادثه انسداد و پس زدگی فاضلاب در شهر ایلام
  • تصفیه فاضلاب ١١ شهر و روستای استان همدان
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع آوری آب های سطحی
  • سقوط کارگر شهرداری به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری منطقه ۱۵ در خصوص افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع آوری آب های سطحی
  • اطلاعیه شهرداری در مورد افتادن یک کارگر به داخل شبکه جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی
  • مفقودی یک کارگر شهرداری حین جمع‌آوری آب‌های سطحی