Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-04-26@18:04:33 GMT

آموزشکده بهورزی خلخال راه‌اندازی می‌شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۷۰۱۹

آموزشکده بهورزی خلخال راه‌اندازی می‌شود

دکتر ابوالفضل باقری روز شنبه در آیین تجلیل از بهورزان خلخال افزود: با هدف ارتقای سطح علمی و توانمندسازی بهورزان آموزشکده بهورزی این شهرستان بزودی راه‌اندازی شده و فارغ‌التحصیلان این مرکز آموزش علمی مدرک کاردانی بهورزی دریافت خواهند کرد.

او اظهارکرد: خلخال جزو سه شهرستان دارای مرکز آموزش بهورزی استان اردبیل است که امور مربوط به آموزش‌های بهورزی بصورت علمی و عملی انجام می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی گفت: درحال حاضر ۹۸ درصد از جمعیت روستایی این شهرستان از خدمات بهداشتی و درمانی ارائه شده از سوی بهورزان این شهرستان بهره‌مند هستند.

دکتر باقری افزود: بیش از ۴۵ هزار نفر از جمعیت این شهرستان زیرپوشش خدمات ارائه شده از سوی ۹۲  بهورز زن ومرد دانشکده علوم پزشکی قرار داشته و از خدمات بهداشتی ، درمانی بهورزان از جمله مراقبت دوران بارداری مادران باردار ، تغذیه نوزادان ، کنترل دوره‌ای سلامت و سایر خدمات بهره می‌برند.
وی اظهارداشت: چهار بیماری فشار خون ، دیابت ، بیماری قلبی و عروقی و سرطان به عنوان چهار عامل اصلی مرگ و میر در کشور محسوب می‌شود که وزارت بهداشت و درمان کاهش ۲۵ درصد از این مرگ و میرها در ۲۰ سال آینده را در دستور کار خود قرار داده است.
فریدون بابایی ، فرماندار خلخال نیز در این مراسم با تقدیر از تلاش بهورزان در ارتقای سطح سلامت جامعه طرح بهورزی را از طرح‌های موفق انقلاب و نظام اسلامی ذکر کرد.

معاون بهداشت دانشکده علوم پزشکی و رییس مرکز بهداشت خلخال هم گفت: یک میلیون و ۶۸۰ هزار خدمت در قالب سامانه یکپارچه سلامت (سیب) از سوی مراکز بهداشتی و درمانی این شهرستان به مردم این شهرستان ارائه شده است.

ایرج اعتبار با بیان اینکه میانگین کشوری دریافت خدمات سلامت یک خدمت در طول سال برای هر نفر ایرانی است، گفت: میانگین دریافت خدمات بهداشتی جمعیت خلخال ۱۶ خدمت برای هر نفر در طول سال است 

وی بیان‌کرد: همه جمعیت این شهرستان زیرپوشش طرح یکپارچه سلامت سیب بوده و از انواع خدمات سلامت پیش‌بینی شده بهره می‌برند.
وی گفت: گروه‌های جمعیتی از ابتدای اجرای طرح تحول سلامت خدمات نوین سلامت و بسته‌های مراقبت سلامت را در مراکز بهداشتی روستایی و شهری دریافت می‌کنند.
اعتبار افزود: خدمات سلامت در بستر الکترونیکی سامانه سیب ارائه شده و در حال حاضر زیرساخت‌های لازم در مراکز بهداشتی شامل سخت‌افزار و اینترنت پرسرعت توسط دانشکده علوم پزشکی خلخال فراهم شده است.
به گفته وی ، خدمات بهداشتی و سلامت ارائه شده به مراجعان در این سامانه ثبت و از طریق مکانیزم پیامکی وزارت بهداشت نحوه خدمت‌رسانی به تلفن همراه دریافت‌کنندگان خدمات سلامت ارسال و نظرسنجی می‌شود.
خلخال در جنوب اردبیل قرار دارد.
 

برچسب‌ها طرح های زیرساختی خلخال بهداشت و درمان

منبع: ایرنا

کلیدواژه: طرح های زیرساختی خلخال بهداشت و درمان طرح های زیرساختی خلخال بهداشت و درمان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۷۰۱۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود

دکتر مهدی مصری امروز جمعه (هفتم اردیبهشت ماه) در سخنان پیش از خطبه‌های نماز جمعه قم که همزمان با هفته سلامت برگزار شد گفت: دولت سیزدهم توجه جدی به ارتقای شاخص‌های سلامت دارد و در استان قم ۳۰ پایگاه سلامت جدید راه اندازی می‌کنیم تا بتوانیم در توسعه شبکه بهداشت موثر باشیم.

وی بیان داشت: اجرای طرح سلامت خانواده مورد تاکید دولت است که این طرح توسط سازمان بهداشت جهانی نیز به تایید رسید و به نام جمهوری اسلامی ایران تثبیت شد و برنامه ریزی داریم که در یک سال آینده تمامی استان را تحت پوشش قرار دهیم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم ابراز داشت: در این دولت برای پنج دهک پایین در راستای خدمات رسانی درمانی رایگان تلاش می‌کنند و ما در استان قم خدمات درمان سرطان را در حال پیشروی داریم.

دکتر مصری به نوسازی تجهیزات پزشکی در مراکز درمانی اشاره کرد و گفت: در استان قم شاهد خرید تجهیزات پزشکی به روز هستیم و برنامه ریزی داریم که بتوانیم با این نوسازی خدمات را بهینه کنیم.

وی گفت: خدمات ویژه مثل طرح دندانپزشکی در مرکز الهادی را در حال برنامه ریزی داریم که امیدواریم بتوانیم از این طریق خدمات رسانی را گسترده انجام داده و از سوی دیگر وزارت بهداشت نیز بسته حمایتی در حوزه دندانپزشکی را در حال تدوین دارد.

باشگاه خبرنگاران جوان قم قم

دیگر خبرها

  • اورژانس بانوان در قم راه‌اندازی می‌شود
  • بهورزان خط مقدم ارائه خدمات بهداشتی در روستا‌ها
  • ساخت پایگاه سلامت در محله تاریخی کهنه‌دژ سمنان آغاز شد
  • قدردانی از متصدیان سه واحد نمونهٔ بهداشتی در مه ولات
  • اجرای برنامه های هفته سلامت با مشارکت مردم
  • چاقوی هوش مصنوعی چگونه نظام سلامت را جراحی می‎‌کند
  • افتتاح ۲ طرح بهداشتی در جوین
  • آکادمی ورزش و تندرستی دانشگاه علامه‌طباطبایی راه‌اندازی شد
  • عملیات ساخت پایگاه سلامت شهدای «کهنه‌دژ» آغاز شد
  • بیش از 95 درصد مردم چهارمحال و بختیاری به شاخص‌های سلامت دسترسی دارند