Web Analytics Made Easy - Statcounter

یک قرآن‌پژوه با تأکید بر اینکه شب یلدا باید آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی‌ها باشد، گفت: در شب یلدا به طرف نور حرکت می‌کنیم، نور میعاد نهایی همه خوبی‌ها است اگر نور الهی در دل انسان تابیده شود انسان دیگر دچار غم نمی‌شود.  به گزارش گروه فرهنگی خبرگزاری دانشجو، حسین الهی‌قمشه‌ای ادیب و فعال فرهنگی در مراسم رونمایی از کتاب «زن توسعه‌یافته» که شامگاه روز گذشته (جمعه ۲۹ آذر ماه) برگزار شد، با تأکید بر اینکه «شب یلدا» شب زایش نور است، گفت: این به این معنی است که خورشید از روز اول دی‌ماه شروع به بالا آمدن می‌کند و این نشان می‌دهد که ما به طرف بهار و گرما و نعمت‌های بیشتر در حال حرکت هستیم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



وی افزود: شب یلدا در واقع از نظر نجومی یک شب معینی است که خورشید در نسبت مشخصی قرار می‌گیرد و در آن شب بر مدار رأس الجدی عمود می‌شود و از فردای این شب خورشید کمی بالاتر می‌آید و بهترین‌ها نوید داده می‌شود.
در اوضاع فعلی رمز حفظ سلامت، دور هم جمع شدن است
الهی قمشه‌ای با ذکر مثال‌هایی از قصه‌ها و اشعار فارسی بیان داشت: در حال حاضر بیشترین هزینه در دنیا برای زیبایی می‌شود، چرا که همه چیز در گرو زیبایی است و باقی چیز‌ها را هم که انسان می‌خواهد برای زیبایی است.

وی با بیان اینکه انسان ریشه در جهان زیبایی دارد، ادامه داد: نشانه آن هم موسیقی، شعر، هنر و فرهنگ است. می‌خواهم امشب نسخه‌ای به شما بدهم، در اوضاع فعلی رمز حفظ سلامت جسم و جان، دور هم جمع شدن است.
در دورهمی‌های خانوادگی برکات زیادی وجود دارد/ امشب، این کار‌ها را انجام دهیم
این قرآن‌پژوه با بیان اینکه در دورهمی‌های دوستانه و خانوادگی برکات زیادی وجود دارد، تصریح کرد: می‌توانیم هفته‌ای یک روز یا دو هفته یک روز دور هم جمع شویم و به کار‌های فرهنگی بپردازیم. مثلاً اول یک قطعه موسیقی روح‌نواز پخش کنیم، سپس یک غزل از مولانا، حافظ یا سعدی بخوانیم و بعد هم یک نفر قصه‌ای آموزنده روایت کند.

وی گفت: همچنین کتاب‌های خوب را به یکدیگر معرفی کنیم و برای دورهمی‌های بعدی هم برنامه‌ای داشته باشیم تا همه انگیزه داشته باشند و سهم هرکس مشخص باشد.
در شب یلدا به سمت نور حرکت کنیم/ دورهمی‌ها را در طول سال تکرار کنیم
الهی قمشه‌ای با تأکید بر اینکه به عنوان خانواده‌های ایرانی می‌توانیم یک شبی را در هفته معین کنیم و به دور از تشریفات و تجملات پذیرایی از مهمان، دوستان و اقوام را دعوت کنیم و جنبه‌های فرهنگی وجودمان را ارتقا دهیم، ابراز داشت: از این شب‌ها به طرف نور حرکت می‌کنیم. نور میعاد نهایی همه خوبی‌ها است. اگر نور الهی در دل انسان تابیده شود انسان دیگر دچار هیچ غمی نمی‌شود. ‌
«شب یلدا» آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی‌ها باشد
وی با اشاره به اینکه با بازگذاشتن در خانه‌هایمان به روی یکدیگر، نور زیبایی و دانایی را وارد زندگی کنیم، افزود: بهترین نوع عشق، عشق ورزیدن به هم نوع است. وقتی سختی‌ها به ما انسان‌ها روی می‌آورد، باید به آغوش یکدیگر پناه ببریم و از محبت یکدیگر بهره‌مند بشویم. در واقع شب یلدا باید آغازی در تحول ارتباطات فرهنگی ایرانی‌ها باشد.

منبع: خبرگزاری دانشجو

کلیدواژه: الهی قمشه ای شب یلدا رونمایی از کتاب

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت snn.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری دانشجو» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۷۱۶۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی

به گزارش جماران؛ شورای‌عالی انقلاب فرهنگی نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش را مصوب کرد.

جلسه شورای‌عالی انقلاب فرهنگی عصر امروز سه‌شنبه به ریاست سید ابراهیم رئیسی با تصویب سه مصوبه برگزار شد.

اولین مصوبه این جلسه نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش بود که با رای اکثریت اعضای شورای عالی انقلاب فرهنگی به تصویب رسید.

این سند با وجود برخورداری از غنای مبنایی، فاقد نقشه راه اجرایی بود که با تلاش شش ماهه وزارت آموزش و پرورش و ستاد تعلیم و تربیت شورای‌عالی انقلاب فرهنگی کلیات آن تدوین و در جلسه امروز این شورا تصویب شد.

همچنین در جلسه امروز دو نفر از اعضای حقیقی شورای سیاستگذاری جایزه  کاظمی آشتیانی و پنج نفر از اعضای حقیقی برای عضویت در هیئت امنای بنیاد سعدی با نظر موافق اعضای شورای‌عالی انقلاب فرهنگی انتخاب شدند.

دیگر خبرها

  • تصویب نقشه راه اجرایی‌سازی سند تحول بنیادین آموزش و پرورش در شورای‌عالی انقلاب فرهنگی
  • تصویب سند اجرایی تحول بنیادین آموزش‌وپرورش در شورای عالی انقلاب فرهنگی
  • انسان در سایه آگاهی و دانش به تقرب الهی می‌رسد
  • خیر انسان در حرکت در مسیر الهی است
  • آیت الله نورمفیدی: با توجه به اهمیت تعلیم و تربیت معلمان باید از میان بهترین‌ها انتخاب شوند
  • اتصال جزایر سه‌گانه ایرانی خلیج فارس به سرزمین اصلی
  • ضرورت ایجاد ساختار مناسب برای پیاده‌سازی علوم انسانی با جهان‌بینی الهی
  • اجرای طرح تدریس با جهت‌گیری الهی برای هدایت دانشجویان
  • جواب ترسناک دکتر ایرانی؛ انسان امکان تولید دایناسور دارد! | فیلم
  • معلمی سنگین‌ترین مسوولیت عالم است