Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایرنا»
2024-05-05@14:52:02 GMT

حامی سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در قصرشیرین هستیم

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۷۱۷۵

حامی سرمایه‌گذاران بخش گردشگری در قصرشیرین هستیم

بهرنگ بابایی روز شنبه در گفت وگو با خبرنگار ایرنا افزود: قصرشیرین با داشتن آب و هوایی مطبوع در فصل زمستان و پاییز و همچنین بهاری زودهنگام، محلی مناسب برای گردشگرانی است که به این منطقه سفر می کنند.

وی اظهار داشت: قصرشیرین دارای آثار تاریخی فراوانی است که مجموعه کامل آثار دوره ساسانیان در این منطقه می تواند علاقه مندان به تاریخ کهن را به این منطقه فراخوانده که با این آثار آشنا شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رییس میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری گفت: هم اکنون در قصرشیرین ۱۶۸ اثر تاریخی وجود دارد که ۶۶ اثر آن به ثبت رسیده که با توجه به بررسی و شناسایی صورت گرفته در بخش نفت شهر و سومار این آمار از مرز موجود فراتر خواهد رفت.

 وی، از مهم ترین آثار تاریخی ثبت شده در این شهرستان را  عمارت خسرو، چهارقاپی، کانال آبرسانی ساسانی، عمارت بان قلعه و کاروانسرای شاه عباسی نام برد.

بابایی ادامه داد: دعوت از تورهای گردشگری نیازمند ورود بخش خصوصی است که البته هم اکنون فعالان بخش گردشگری از بخش خصوصی در این شهرستان ورود پیدا کرده اند و تاکنون تورهایی از هم وطنانمان را برای دیدن آثار تاریخی شهرستان به این منطقه نیز داشته ایم که ما با اعزام باستان شناس برای معرفی کامل آثار قصرشیرین از آن ها حمایت می کنیم.

وی گفت: این تورها شامل تور نخلستان گردی و اعزام به مکان ها و دیدن آثار تاریخی بوده که پارسال در این خصوص در ۶ ماه دوم سال برنامه های خوبی داشتیم و امسال نیز تاکنون یکی ۲ بار این امر تحقق یافته است.

او ادامه داد: قابلیت های بخش گردشگری می تواند محوری برای ایجاد اشتغال پایدار و ارتقای وضع معیشت مرزنشینان و همچنین معرفی این منطقه به خصوص برای رویداد بزرگ گردشگری ۲۰۲۰ باشد.

                                                                 

قصرشیرین در غرب کرمانشاه بیش از ۲۷ هزار تن جمعیت و ۱۸۶ کیلومتر مرز با عراق دارد که در امتداد این مرزها ۲ مرز پرویزخان و خسروی هم مرز با ۲ حوزه کردی و عربی فعال است. 

برچسب‌ها گردشگری قصرشیرین میراث فرهنگی

منبع: ایرنا

کلیدواژه: گردشگری قصرشیرین میراث فرهنگی گردشگری قصرشیرین میراث فرهنگی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۷۱۷۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد

عادل شهرزاد روز شنبه در حاشیه بازگشت هیات اعزامی تجاری و اقتصادی استان هرمزگان از چین، با اشاره به ماموریت‌های استان در اقتصاد دریامحور، بیان کرد: بر آن هستیم که ساخت‌های اقتصاد دریا محور در استان را از طریق توسعه همکاری‌های اقتصادی تقویت کنیم و با الگوگیری از بندر بزرگ جهان به اصلاح فرآیندها در ترخیص کالاها از بنادر و گمرکات بپردازیم تا معطلی و دپوی کالاها در بنادر به حداقل برسد.

وی با اشاره به دستاوردهای هیات هرمزگانی در سفر به چین بیان کرد: دستاورد این سفر آشنایی با تکنولوژی‌های روز دنیا، شناخت بازارهای صادراتی، شناخت خدمات فنی مهندسی و مشاوره‌ای و همچنین آشنایی با حقوق تجارت بین الملل بود.

معاون استاندار هرمزگان اظهار کرد: این سفر در قالب پنج گروه ۳۶ نفره انجام شد و گروه‌های اعزامی از ۲ نمایشگاه بین المللی شامل نمایشگاه‌ صنعت لاستیک و پلاستیک و نمایشگاه صنعت شیشه و سیلیس بازدید کردند و با فرآیندهای مختلف آشنا شدند.

وی با اشاره به راه‌اندازی سرکنسولگری جمهوری خلق چین در بندرعباس، عنوان‌کرد: با توجه‌ به‌ اینکه سرکنسولگری ایران نیز در شانگهای فعال است درنظر داریم مراودات اقتصادی را میان ۲ کشور ایران و چین تقویت کنیم؛ از این رو دیدار مفصلی با سرکنسول ایران در شانگهای انجام و ظرفیت‌های اقتصادی و سرمایه‌گذاری استان هرمزگان برای جذب سرمایه‌گذاران چینی تشریح شد.

شهرزاد در پایان با اشاره به توسعه کارخانه سیمان بندرخمیر و تلاش برای جذب سرمایه‌گذاران چینی دراین طرح، خاطرنشان‌کرد: کسب دانش و افزایش تعاملات هیأت‌های تجاری در سفرها و بازدیدها مسیر رونق بخشی به تجارت و سرمایه‌گذاری را فراهم‌تر می کند.

باشگاه خبرنگاران جوان هرمزگان بندرعباس

دیگر خبرها

  • نوبت مرگ کوره‌های قاجاری رسیده است؟
  • همسایگی و قرابت فرهنگی عامل تقویت ارتباطات تجاری کیش و ترکیه
  • ظرفیت‌های استان بوشهر برای مشارکت مردم در جهش تولید پای کار بیاید
  • ۹۴۰ اثر تاریخی زنجان در فهرست آثار ملی ثبت شده است
  • شرکت سهام عام پروژه مسیر توسعه مشارکت مردمی در تامین مالی زیرساخت‌های کشور
  • فرآیند تخلیه و بارگیری بنادر هرمزگان با الگوگیری از بندرشانگهای چین اصلاح خواهد شد
  • از سند ثبت ملی بافت تاریخی روستای بیابانک رونمایی شد
  • چرا ترک‌ها علاقه‌مند به سرمایه‌گذاری در کیش شدند؟
  • منطقه آزاد چابهار برای توسعه روابط با سرمایه گذاران سریلانکا تفاهم‌نامه امضا کرد
  • فراهم شدن شرایط جدید برای فروش برج‌های دو قلو شهرکرد