Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «تابناک»
2024-05-04@21:29:59 GMT

نکاتی مهم درباره رمز دوم یکبار مصرف

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۷۳۳۰

با توجه به اجرای طرح رمز دوم یکبار مصرف از ابتدای دی ماه و غیر فعال شدن تمامی رمزهای دوم ایستا لازم است تا به چند نکته مهم در زمینه رمز دوم پویا توجه داشت.

به گزارش تابناک اقتصادی به نقل از ایبِنا، افزایش فیشینگ و جرایم آنلاین مبتنی بر برداشت غیر مجاز در طول سال‌های اخیر باعث شده تا ارتقاء امنیت تراکنش‌های بانکی بدون حضور کارت از جمله عملیات کارت به کارت، خرید شارژ یا پرداخت قبوض به صورت جدی از سوی بانک مرکزی در به منظور افزایش امنیت مشتریانت و کاهش کلاهبرداری‌ها دستور کار قرار بگیرد و در همین راستا قرار است تا از ابتدای دی ماه انجام تمامی تراکنش‌های نیازمند رمز دوم صرفا رمز دوم پویا انجام شود و تمامی رمزهای دوم ایستا از پانزدهم دی ماه غیر فعال شوند؛ به منظور فعالسازی و استفاده از رمز دوم پویا باید به چند نکته توجه داشته باشید که به شرح زیر است:

برای تراکنش های با حضور کارت (مثل دستگاه خودپرداز و کارتخوان) نیاز به رمز دوم یکبار مصرف نیست و رمز دوم پویا فقط برای تراکنش های بدون حضور کارت ( مثل اینترنت بانک، موبایل بانک و تلفن بانک) الزامی است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!
به منظور استفاده از رمز دوم یکبار مصرف نیاز به اینترنت نیست فعالسازی و استفاده از رمز دوم پویا، کارمزد و هزینه ای برای مشتری ندارد کاربران گوشی های هوشمند می توانند به منظور استفاده از رمز دوم پویا اپلیکیشن های رمزساز را در سایت بانک، دانلود کنند و برای فعال سازی به دستگاه خودپرداز یا شعب مراجعه کند. صاحبان تلفن همراه غیر هوشمند می توانند رمز دوم یکبار مصرف را توسط پیامک دریافت کنند و برای فعالسازی باید به شعب بانک مراجعه کنند.

منبع: تابناک

کلیدواژه: انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا علی فروغی طرح ملی مسکن شهید مفتح استیضاح ترامپ شب یلدا شیرمحمدعلی آلودگی هوا کولبری اورامان رمز دوم یکبار مصرف رمز دوم پویا رمز دوم انتخابات مجلس یازدهم رمز پویا علی فروغی طرح ملی مسکن شهید مفتح استیضاح ترامپ شب یلدا شیرمحمدعلی آلودگی هوا کولبری اورامان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tabnak.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تابناک» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۷۳۳۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جریان کارت اعتباری مخفی باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال چیست؟ (زیرنویس فارسی)

باور عمومی این است که باشگاه‌های فوتبال از اندوخته های مالی خود خرج کرده و بازیکنان جدید را به ترکیب خود اضافه می کنند، در حالی که ماجرا چیز دیگری است و پای یک کارت اعتباری مخفی در میان است!

دانلود (14MB)

دیگر خبرها

  • فال ابجد برای متولدین ماه‌های مختلف امروز یک‌شنبه ۱۶ اردیبهشت ۱۴۰۳
  • بوریس جانسون از رای‌دادن در انتخابات محلی باز ماند
  • همه چیز درباره رمز کارت سوخت
  • جریان کارت اعتباری مخفی باشگاه‌های بزرگ دنیای فوتبال چیست؟ (زیرنویس فارسی)
  • طرح کالابرگ فجرانه در قزوین روزانه ۱۰ هزار تراکنش دارد
  • تصویری منتشر نشده از کارت عروسی بنی‌صدر
  • شرایط دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳
  • جزئیات شرایط دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد
  • شرایط دومین حراج سکه در سال ۱۴۰۳ اعلام شد+جزئیات
  • اظهار نظر یک نماینده؛ سهمیه بنزین در کارت ملی شارژ می‌شود؟