Web Analytics Made Easy - Statcounter

نویسنده، بازیگر و کارگردان تئاتر گفت: "کار هنرمندان شاید این است که آن چیزی را که مردم می دانند اما از به زبان آوردن آن می ترسند را بی واهمه بازگو کنند".

حمید نعیمی بازیگر سینما تئاتر و تلویزیون در خصوص نقش هنرمندان در مطالبه گری های اجتماعی و رساندن حرف مردم به گوش مسئولین در گفتگو با خبرنگار شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ گفت: هنرمند برای من شخصی مثل رابرت دنیرو است، وقتی به او نقشی سپرده می شود، بازی در آن نقش برای وی یک مسئولیت است، مسئولیتی که برای انجام آن باید ایثار کرد و شما در طول 5 تا 6 دهه فعالیت این هنرمند شاهد ایثارهای فراوان از سوی او هستید.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

هنرمند نباید مردم را به عنوان یک چک بانکی ببیند

وی افزود: برای بالا بردن فهم و سطح بازیگری در دنیا حتی تا حد آسیب رسانی به خودش هم پیش رفت؛ او مردم را به عنوان یک چک بانکی نمی دید که قرار است پول بدهند و به سینما بروند تا او موفق شود که این چک را وصول کند، رابرت دنیرو هنرمند آگاهی بوده که چندین بار نقش فعال اجتماعی بودن خودش را ثابت کرده است، یکی از این نقش ها در زمان شکل گیری ریاست جمهوری ترامپ است، او به عنوان یک هنرمند که تقریبا می توان گفت قضاوت غلطی هم نداشته در برابر سیاست های غلط رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا ایستاد و از این که ممکن است لابی های سیاسی و اقتصادی برای او محدودیت ها و موانع زیادی ایجاد کنند نترسید، اعتراضش را انجام داد چون اعتقاد داشت که این اعتراض به جا و درست است.

 

هنرمند باید لابی گری های قدرت دولت اگر بر ضد منافع ملت است بجنگد

کارگردان نمایش سقراط اظهار داشت: این یک واقعیت است که مردم از هنرمندانشان انتظار دارند اگر در جامعه نابسامانی وجود دارد، اگر گرانی هست، اگر طلاق، فقر، فحشا، کودکان کار، اعتیاد، دزدی و اختلاسی اتفاق می افتد به واسطه جایگاه و یا نشانی که مردم به هنرمند بخشیده اند حالا او که این نشان را دریافت کرده باید با مردم بودن خودش را اثبات کند، با لابی گری های قدرت دولت اگر بر ضد منافع ملت است بجنگد، از گفتن حرف حق نترسد حتی اگر قرار باشد از یک مقطعی به بعد از مواهبی که باید، برخوردار نباشد.

 

هنرمند باید شجاعانه با مسئولان و در کمال احترام، ادب، منطق و قانون صحبت کند

وی اذعان داشت: تولستوی می گوید: "کار هنرمندان شاید این است که آن چیزی را که مردم می دانند اما از به زبان آوردن آن می ترسند را بی واهمه بازگو کنند"؛ همه می دانند که در جامعه ما گرانی، فقر و فحشا هست، اختلاس وجود دارد، گاه بی عدالتی بی داد می کند، بسیاری از نابربرای ها هست که موجب می شود ملت را عاصی و عصبانی کند اما همین ملت عاصی و عصبانی ممکن است به دلیل صبور بودن و یا حتی ممکن است به دلیل ترس داشتن سکوت کنند، اما هنرمند باید شجاعانه با مسئولان و در کمال احترام، ادب، منطق و قانون صحبت کند.

 

هنرمند حکم یک رابط بین مردم و دولت را دارد

نعیمی در ادامه افزود: بی شک از سوی جناح ها سختی هایی برای هنرمندان ایجاد خواهد شد بار ها شنیده ایم که یک روزنامه نگار، یک شخصیت فرهنگی، هنری از یک جریان ناصواب پرده برداشته است و دیده ایم که برای آن شخص مخاطرات زیادی ایجاد شده اما اگر هنرمند آگاه این کار را انجام ندهد چه کسی باید مسئولین را از این که باید به مردم توجه کنند آگاه کند؟ هنرمند حکم یک رابط بین مردم و دولت را دارد، هنرمند به جامعه از فاصله ای بسیار نزدیک نگاه می کند و با تولید آثار هنری حتی در قالبی اغراق آمیز، در قالبی انتقادی، کنایی سعی می کند که مسئولان را برای حل آن مشکل و یا رفع آن نقص بسیج کند، اینجاست که باید مسئولان ظرفیت شنیدن، دیدن و انتقاد شدن را داشته باشند، آن ها نباید خودشان را در هیچ صورتی منزه از خطا بدانند، از طرفی برای این که خطا نکنند نباید به خودشان حق اشتباه بدهند.

 

در یک جامعه غیر صبور تصمیمات عجولانه و گاه ناکارآمدی گرفته می شود

وی عنوان کرد: من شنیده ام که رئیس جمهور اوکراین که کمدین مشهوری در این کشور است اعلام کرده است که تمام کارمندان دولت او حق ندارند عکس او را در اتاق کارشان بگذارند، بلکه آن ها باید عکس خانواده و فرزندانشان را روی میز کارشان بگذارند تا هرلحظه هرکاری که می خواهند انجام دهند به این فکر کنند که آیا این کارشان برای آینده فرزندانشان درست است یا خیر؟ این حرکت فرهنگی و نمادین و شایسته از ذهن یک هنرمند بیرون می آید؛ چرا باید الان مسئولان ما نسبت به هنرمندانشان بی اعتماد باشند، چرا باید فکر کنند اگر یک سریال به یک وضعیتی از جامعه یا به یک بخشی از دولت انتقاد دارد باید واکنش های تندی به آن نشان دهند؟ چرا اگر یک تئاتر روی صحنه بیاید و یا یک کتاب در مورد اوضاع سخت مردم نوشته شود سریع واکنش های بد و تند از سوی مسئولین انجام شود؟ من فک می کنم جامعه ما صبوری و تحملش را از دست داده است، نه مردم دیگر می توانند صبور باشند، نه مسئولان می توانند صبور باشند، نه هنرمندان می توانند صبور باشند، در یک جامعه غیر صبور تصمیمات عجولانه و گاه ناکارآمدی گرفته می شود، بایسته است که سیستم آموزش و پرورش نا هرچه سریعتر برنامه هایی برای آموزش به فرزندانمان برای ساختن جامعه ای متعادل و پر نشاط در آنیده فکر کنیم؛ فرزندان ما نباید به شیوه غلط پدرانشان آینده شان را بسازند، می توانم بگویم که صد ها و صد ها حرکت شاهد بوده ام که باید نیت خیر اما نتیجه ای بسیار فاجعه بار و پر خسارت در جامعه ما گرفته شده است.

 

اداره یک جامعه جایی برای آزمون و خطا نیست

بازیگر سریال "بانوی سردار" بیان کرد: اداره یک جامعه جایی برای آزمون و خطا نیست، باید بهترین ها و شایسته ترین افراد در مراکز تصمیم گیری حضور داشته باشند، باید نمایندگان ما وقتی عکس های آن ها در فضاهای مجازی پخش می شود، لباس های شیک و رفتار های فرهنگی آن ها الگویی برای جامعه باشد، اما نماینده ای که با دمپایی در مجلس رفت و آمد می کند، نماینده ای که روی میز مجلس خوابیده، نماینده ای که در مجلس در حال بازی کردن با موبایلش اش است ، نماینده ای که با یک پلاستیک میوه می آید و در مجلس ظاهر می شود، نمایندگانی که این چنین در مجلس ظاهر می شوند تصویر نامطلوبی از قانونگذاران مملکت را در ذهن جوانان ما می سازند.

وی اظهار داشت: ای کاش مسئولان زمانی که قرار است دست به تصمیم گیری بزنند مشاورانی فرهنگی هم داشته باشند، ما در این مملکت مشاور فرهنگی نداریم، برای همین است که مدرسه هایمان دیگر مدرسه نیستند، خاطره انگیز نیستند، دستخط فرزندانمان بسیار کج و کوله و زشت است، بچه هایمان غلط املایی زیادی دارند؛ 12 سال از عمرشان بیهوده می گذرد بچه های ما بی سواد از مدرسه فارغ التحصیل می شوند و این موضع همین‌گونه در جهت مدرک گرایی پیش می رود و جامعه ما پر از کسانی می شود که ظاهرا کارشناس و کارشناس ارشد هستند اما به درستی برای یک حرفه انتخاب نشده اند؛ من فکر می کنم باید مسئولان توان شنیدن این همه نابسامانی و اعتراضات را از سوی هنرمندان داشته باشند، اگر گشایشی اتفاق بیافتد برکت آن برای روزهای آتی این مملکت خواهد بود.

 

ای کاش بدانیم که همه چیز را همگان می دانند

حمید نعیمی در پایان گفت: ما همانطور که نسبت به گذشتگانمان بابت کارهای بزرگی که کرده اند تا ایران‌مان به اینجا برسد بدهکار هستیم، نسبت به آیندگانمان هم خودمان را مسئول و بدهکار بدانیم نه طلبکار؛ ما کار کنیم تا روزگاری در آینده کسانی خودشان را وامدار ما بدانند نه طلبکار ما؛ الان مردم ایران و جوانان ما طلبکار گذشتگانشان هستند، در حالی که نباید اینگونه باشد، پس آیندگانی هم که قرار است بیایند طلبکار ما خواهند بود وقتی که در یک جامعه همه طلبکارند چه کسی بدهکار است؟ چه کسی در اینجا کار کرده و چه کسی کار می کند؟ ای کاش گوشی برای شنیدن باشد، ای کاش بدانیم که همه چیز را همگان می دانند؛ مهم ترین جمله سقراط این بود " من فقط یک چیز می دانم و آن این که هیچ چیز نمی دانم".

 

انتهای پیام/


 

منبع: دانا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.dana.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «دانا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۷۸۸۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است

به گزارش خبرگزاری مهر، پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» تلاش دارد با آماده کردن بستری مناسب برای معرفی داوطلبان نمایندگان دوازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی، گامی در جهت کمک به مردم برای انتخاب اصلح و برگزاری پرشور انتخابات بردارد.

«سیروس سجادیان» از حوزه انتخابیه مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد به پویش بزرگ انتخاباتی خبرگزاری مهر با عنوان «با مهر انتخاب کنیم؛ کارآمدی و شایسته گزینی» در دور دوم انتخابات پیوست. متن گفت‌وگوی وی با خبرگزاری مهر را در ادامه می‌خوانید:

مردم نمایندگانی مطالبه‌گر و فراجناحی می‌خواهند

سجادیان در گفت‌وگو با خبرنگار مهر در پاسخ به این سوال که در مجلس آینده تقسیم‌بندی حزبی و سیاسی را چگونه پیش‌بینی می‌کنید گفت: به اعتقاد بنده، مردم در این دوره، مجلس و نمایندگانی مطالبه‌گر می‌خواهند؛ مجلسی که بتواند فراجناحی عمل کند و اصلی‌ترین و مهمترین دغدغه‌اش مردم باشد.

نامزد دور دوم انتخابات مجلس در حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد افزود: به طور حتم نمایندگان باید منافع ملی را اولویت اصلی خود دانسته و خود را ملزم به تحقق مطالبات مردم بدانند.

وی افزود: در حال حاضر شاهد تنوع و تکثر از لحاظ گرایش سیاسی و حزبی بین منتخبان مجلس هستیم اما قطعاً باید تلاش شود که منافع عمومی قربانی مصلحت‌های حزبی نشود.

اولویت اصلی کشور حل مسائل اقتصادی و معیشتی مردم است

نامزد راه یافته به مرحله دوم انتخابات دوره دوازدهم مجلس شورای اسلامی در حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد در پاسخ به این سوال که مهم‌ترین موضوعاتی که باید بیشتر در مجلس آینده مورد توجه قرار بگیرد به ویژه با توجه به حوزه تخصصی وی چیست؛ پاسخ داد: اولویت اول کشور موضوعات اقتصادی است و بر همین اساس و با توجه به شعار سال مدنظر رهبر معظم انقلاب باید جهش تولید با مشارکت مردم در دستور کار قرار گیرد چرا که مشارکت مردم در امر تولید می‌تواند بسیار مؤثر باشد و به بهبود معیشت مردم، اشتغالزایی و توسعه متوازن استان و کشور کمک کند و زمینه مشارکت مردم را در عرصه اقتصادی فراهم کند.

سجادیان با بیان اینکه حل مشکلات و مسائل مربوط به اقشار کم درآمد به ویژه کارمندان، کارگران، کشاورزان و روستاییان و فرهنگیان و کسبه و شهروندان کم درآمد و … را به صورت ویژه پیگیری خواهم کرد افزود: در امور اقتصادی، موانعی برای مشارکت مردم وجود دارد که برخی از این موانع، مربوط به تولید، بانک‌ها و صدور و دریافت مجوز کسب و کار است که مجلس و دولت باید به این موضوع ورود جدی داشته باشد و کار را برای مشارکت بیشتر مردم در تولید آسان کنند.

وی در خصوص اولویت استان فارس نیز گفت: یکی از اولویت‌های استان فارس موضوعات کشاورزی است که با توجه به شرایط حوزه انتخابیه مرودشت ارسنجان و پاسارگاد به صورت ویژه موضوعات مربوط به کشاورزی و مدیریت این حوزه دنبال خواهد شد و علاوه بر این اشتغالزایی و بهبود معیشت مردم و پیگیری دغدغه‌های اصلی مردم نیز به صورت اولویت در دستور کار قرار خواهد گرفت.

سجادیان در پاسخ به این سوال که اولویت شما در مجلس آینده حضور در کدام کمیسیون خواهد بود نیز گفت: در این زمینه نیز با نخبگان و متخصصان و مردم مشورت خواهم کرد اما در حال حاضر با توجه به نیاز شهرستان، کمیسیون کشاورزی و به لحاظ تخصصی نیز کمیسیون حقوقی قضائی و یا کمیسیون اجتماعی اولویت‌های بنده جهت حضور در کمیسیون‌ها با هدف خدمت بهتر به مردم کشور و حوزه انتخابیه‌ام و مردم خوب سه شهرستان مرودشت، ارسنجان و پاسارگاد خواهد بود.

خشکسالی یکی از چالش‌های اصلی استان فارس است

وی در ادامه گفت: به اعتقاد بنده استان فارس دارای پتانسیل‌های زیادی در حوزه‌های مختلف است که متأسفانه برخی از این ظرفیت‌ها مغفول مانده که با کمک دیگر نمایندگان در خصوص به فعلیت رساندن این ظرفیت‌ها تلاش خواهیم کرد.

سیروس سجادیان یکی از مهمترین چالش‌های استان فارس طی چند سال اخیر را خشکسالی دانست و گفت: برای رفع این چالش نیز باید به سمت مدیریت صحیح و استفاده از روش‌های نوین کشاورزی و آبیاری و دیگر روش‌های علمی و تجریه موفق رفت.

توسعه گردشگری را به صورت جدی دنبال خواهم کرد

وی یکی دیگر از ظرفیت‌های مغفول مانده استان فارس را موضوع گردشگری دانست و گفت: استان فارس بالاترین آمار آثار میراثی ثبت جهانی و ملی را در کشور دارد که متأسفانه آن‌گونه که باید از این ظرفیت استفاده نشده و بر همین اساس رفع موانع حوزه گردشگری که در نهایت اشتغالزایی و … را به همراه دارد نیز به صورت جدی توسط بنده دنبال خواهد شد.

کد خبر 6093115

دیگر خبرها

  • «سیزیف» به مردم ایران چه می آموزد؟ / ورود ایرانیان به دالان باریک آزادی / مهمترین پروژه توسعه ایران توانمندسازی جامعه
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • پیام تسلیت مسئولان و جامعه هنری خراسان شمالی در پی درگذشت هنرمند موسیقی مقامی استان
  • قشر ضعیف جامعه در گرانی های افسارگسیخته تحت فشار است
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • لزوم توجه دولت به مشارکت و امنیت خاطر مردم در سرمایه‌ گذاری‌ ها
  • مردم فلسطین، نیازمند دوراندیشی دولتهای مسلمان
  • شوراها حافظ منافع مردم و نظام هستند
  • دغدغه‌ام حل مسایل معیشتی و پیگیری منافع ملی و مطالبات مردم است
  • شبح جنگ چگونه از ایران دور شد؟