Web Analytics Made Easy - Statcounter

معاون صدای سازمان صدا و سیما رادوی را رسانه ای دانشت که می‌تواند آسیب‌های ناشی از بی‌تدبیری‌ها را کاهش دهد.

به گزارش خبرنگار حوزه رادیو و تلویزیون گروه فرهنگ و هنر خبرگزاری آنا، شب یلدا یکی از قدیمی‌ترین رسوم کهن مردمان ایران زمین است که امروزه به سرمایه‌ای اجتماعی برای در کنار هم بودن خانواده‌ها مبدل شده‌است، حضور اعضای خانواده در کنار بزرگترها و گفتگو درباره گذشته ،آداب و سنن پیشینیان در کنار تفأل به حافظ، شاهنامه‌خوانی و داستان‌سرایی برای کودکان بر غنای فرهنگی شب پایانی پاییز، افزوده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به همین مناسبت، اهالی رادیو این رسانه قدیمی و صمیمی که همواره در آیین شب یلدا همنشین قدیمی خانواده ها بوده است، پیش از ظهر امروز دورهم جمع شدند. در این مراسم که در دو استودیو شماره یک و شماره هشت ساختمان شهدای رادیوی معاونت صدا برگزار شد، حمید شاه‌آبادی معاون صدا، مدیران شبکه‌های رادیویی و بخش‌های مختلف فنی و اداری رادیو و جمعی از هنرمندان پیشکسوت و کارکنان این رسانه حضور داشتند.

معاون صدا در سخنانی خطاب به کارکنان و هنرمندان رادیو گفت: دو سال پیش و در ابتدای مدیریت من در معاونت صدا، اولین نشست ما با شب یلدا مصادف شد. عهد کردیم که هر سال کارنامه فعالیت‌های خود را مرور کرده و با ترسیم چشم اندازهای آینده و برنامه‌ریزی برای آن عهدمان را محکم تر دنبال کنیم. با همت و تلاش و پشتکار شما اتفاقات خوبی رقم خورده است.

وی اظهار کرد: هویت رادیو در مسیر اعتلا قرار گرفته است؛ امروزه برنامه‌های شاخص و برندی داریم، اما نباید فراموش کنیم که در این عرصه پرهیاهو، یک راه طولانی در پیش رو داریم.

شاه آبادی بیان کرد: رادیو باید بتواند در برهه هجمه بیگانگان بر افکار و اندیشه‌ها نقش ویژه‌تری ایفا کند. این موضوع در شرایطی امکان‌پذیر خواهد شد که رادیو کارکردهای خود را بازتعریف کند. رادیو می‌تواند کاری کند که مدیران پاسخگو باشند. رادیو می‌تواند شرایطی را فراهم کند که آسیب بی‌تدبیری‌ها کاهش یابد.

معاون صدا افزود: امروز دشمن ما با همه توان خود را روی رسانه‌ها متمرکز کرده است رسانه‌ها و به ویژه رادیو باید این انحصار رسانه‌ای را بشکند.این در صورتی است که مدیران و برنامه‌سازان خودشان را باور داشته باشند.

وی عنوان کرد: خودباوری کیفیت رادیو را ارتقا می‌دهد و مسیر نوینی را ایجاد می‌کند. ما باید مسیر خودباوری را به درستی طی کنیم. خودباوری به معنای اتکا به فطرت انسان است.

 شاه آبادی گفت: اگر امروز به صفحات روزنانه‌ها و سایت‌ها و فضای مجازی مراجعه کنید، حضور و بروز رادیو را نسبت به قبل بیشتر احساس می‌کنید.

 وی در ادامه به ارائه گزارشی از فعالیت‌های انجام شده در حوزه اداری و اجرایی رادیو پرداخت.

شاه‌آبادی با تأکید بر این که در این دو سال تلاش او و همکارانش بر مبنای شناسایی ریشه‌های بی‌عدالتی در تولید برنامه‌ها و ساختار اداری رادیو بوده است افزود: یکی از آسیب‌های مهم، نداشتن تعریف درست از اصحاب رادیو بود. علاوه بر این، به نبود عدالت در کارسپاری‌ها انتقادات فراوانی وارد بود و تلاش کردیم که این فضا به درستی مدیریت شود.

وی از تدوین نرخنامه جدید در حوزه برنامه سازی رادیو خبر داد و گفت: این نرخنامه از اول تیرماه امسال برای چهار شبکه رادیویی به صورت آزمایشی اعمال شد.

معاون صدا گفت: خوشبختانه ما امروز با نظام برنامه‌سازی و نرخنامه‌های جدید و آزمون و خطاهای این نرم افزار، این آمادگی را برای ایجاد تحول در این بخش ایجاد کرده‌ایم. این مسیر، آغازی است بر ارتقای کیفیت در رسانه رادیو.

وی عنوان کرد: آنچه که همکاران ما در رادیو دریافت می کنند باید با دریافتی های متعارف جامعه منطبق باشد.

رونمایی از طرح تلویزیونی- رادیویی مفاخر رادیو (استودیو هشت) و مجموعه تولیدات مکتوب رادیوگفتگو، پخش کلیپ عملکرد تشریح برنامه‌ها در رادیو، تقدیر از پیشکسوتان، بخش طنز (استندآپ) توسط حمید ماهی صفت و اجرای میثم ابراهیمی خواننده پرطرفدار و خوش صدا از جمله بخش‌های متنوع تدارک دیده شده در این دورهمی بود که با اجرای  سیاوش عقدایی و میثم عبدی برگزار شد.

 انتهای پیام/4104/

منبع: آنا

کلیدواژه: شب یلدا رادیو حمید شاه آبادی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۸۰۸۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷

معاون قضایی قوه قضاییه گفت: در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی شده است.

به گزارش ایسنا، حجت‌الاسلام و المسلمین صادق رحیمی در نشستی که در سالن جلسات شهید سلیمانی با حضور مستشاران قضایی این معاونت تشکیل شد، درباره آمار پرونده‌های وارد شده و مختومه شده مرتبط با پرونده‌های خاص و خصوصاً تحلیل آمار مربوط به تجویز اعمال ماده ۴۷۷ ق. آ. د. ک معطوف به مباحث مطروحه در جلسه ویدئو کنفرانس با روسای کل دادگستری‌ها در تاریخ ۳۰ فروردین و در حضور رئیس قوه قضاییه داشتند، گفت: حسب آمار در سال گذشته ۳ هزار و ۸۸۰ فقره پرونده وارده مربوط به اعمال ماده ۴۷۷ داشته‌ایم که در مجموع (با لحاظ هزار و ۹۷۱ فقره پرونده موجودی ابتدای سال) به ۳ هزار و ۳۲۶ فقره رسیدگی و اظهارنظر شده است و در نهایت با تجویز اعاده دادرسی ۵۸ درصد (هزار و ۹۲۲ فقره) پرونده واصله مخالفت و با ۴۲ درصد (هزار و ۴۰۴ فقره) آن‌ها موافقت شده است.

معاون قضایی قوه قضاییه ضمن تبیین آسیب‌های موجود، پیرامون ضرورت دقت در مطالعه پرونده‌ها، نحوه تهیه گزارش‌ها، استدلال‌های قضایی و توجه به نکاتی که قطعاً و جزماً موجب اشتباه در صدور آرا شده است مواردی را به مستشاران قضایی یادآوری و تأکید کرد: نگاه و قلم شما مهم است و جلوی آرا مخدوش را می‌گیرد. 

در بخش دوم این نشست قضایی فرهادی، معاون پارلمانی و امور مجلس وزیر دادگستری نیز حضور داشته و باتوجه به سؤال قضایی مطروحه در مورد پرونده‌هایی که وزارت دادگستری محکوم به پرداخت از بیت المال می‌شود، پاسخ داد.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • رسانه‌ها در خط مقدم جهاد تبیین هستند
  • رادیو یعنی گرما صمیمیت و درک هستی
  • رسیدگی به ۳ هزار پرونده موضوع ماده ۴۷۷
  • عهد کردیم خودسانسوری نکنیم
  • اهمیت فرهنگ‌سازی در کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی
  • تشکیلات‌، شبکه‌ و جریان‌‍سازی ۳ اصل مهم در دانشگاه‌های آذربایجان غربی
  • پای «توقف اتانازی» به رادیو نمایش باز شد
  • خنثی‌سازی دروغ‌های رسانه‌ای صهیونیست‌ها در قاب تلویزیون
  • پای «توقف اتانازی» به رادیونمایش باز شد
  • کاهش ۷۰ درصدی خسارت سیل با اجرای عملیات آبخیزداری و آبخوانداری