Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش اقتصادآنلاین، این تفاهم‌نامه که به امضای علیرضا شهیدی معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت و رئیس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور و مجید فخری رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح رسیده، گسترش همکاری‌های علمی و بهره‌گیری از ظرفیت‌ها و امکانات پژوهشی، تحقیقاتی و تجهیزاتی دو طرف را در راستای اجرای منویات فرماندهی معظم‌کل قوا مبنی بر لزوم حرکت انقلابی در مسیر رفع موانع و مشکلات تولید دانش و جنبش نرم‌افزاری در دستور کار دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

شایان ذکر است،  همکاری در استفاده از دانش زمین‌شناسی در حوزه زمینی و دریایی، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تبادل اطلاعات در حوزه ژئوفیزیک و ژئودینامیک، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک و تبادل اطلاعات در حوزه تصاویر ماهواره‌ای و هوایی چندطیفی، فراطیفی و راداری، انجام پروژه‌های تحقیقاتی مشترک در حوزه مخاطرات محیطی و اقلیمی، همکاری در تعریف و اجرای عناوین پژوهشی و نظارت علمی و داوری پروژه‌ها به‌ویژه در چارچوب پایان‌نامه‌های تحصیلات تکمیلی و طرح‌های پژوهانه، نخبگان وظیفه و کسری خدمت، بهره‌برداری از امکانات یکدیگر از قبیل توان فکری، تجربی، پژوهشی، آزمایشگاهی، کارگاهی، کتابخانه‌ای ارتباطات بین‌المللی و داده‌های قابل استفاده در پژوهش و تحقیق، برگزاری سمینارها، دوره‌های تخصصی، کارگاه‌ها و دوره‌های آموزشی کوتاه مدت، جشنواره‌ها و همایش‌های علمی مشترک به عنوان موضوعات تفاهم‌نامه مشترک دو سازمان یاد شده است.

در همین زمینه پیش از امضای این تفاهم‌نامه مجید فخری رییس سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح با بیان این‌که نیاز است دو سازمان هم‌افزایی مناسبی به‌منظور تبادل دستاوردها و مطالعات با یکدیگر داشته باشند، گفت: از توسعه همکاری‌ها و مناسبات استقبال می‌کنیم و در همین زمینه امکان ارائه دستاوردهای سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح در حوزه‌های طیف‌سنجی، عکس‌های هوایی و ماهواره‌ای، نقشه‌های سه بعدی، پهپادها و هواپیماها، سامانه تحت وب، انتشارات‌و... به سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور وجود دارد.

همچنین رییس سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور نیز با بیان این‌که زمینه‌های مشترک فراوانی پیش‌روی دو سازمان وجود دارد، گفت: امیدواریم به زودی و تا پایان امسال بخشی از برنامه‌ها را اجرایی و عملیاتی کنیم و دو سازمان در کنار یکدیگر پروژه‌های مشترک را به ثمر رساند.

 شهیدی با بیان این‌که منابع کشور بسیار محدود است، افزود: سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور مایل به همکاری با مجموعه‌هایی با کمترین هزینه و بیشترین خروجی است.

شایان ذکر است، شهیدی به همراه جمعی از مدیران و معاونان سازمان زمین‌شناسی و اکتشافات‌معدنی کشور از بخش‌های مختلف سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح شامل مرکز تعیین موقعیت و ناوبری، مرکز سنجش از دور، گروه ژئودینامیک دفاعی، مرکز کارتوگرافی، مرکز مطالعات جغرافیایی، مرکز آبنگاری و اقیانوس‌شناسی و موزه خلیج‌فارس‌و.. نیز بازدید کردند.

منبع: اقتصاد آنلاین

کلیدواژه: تفاهم نامه سازمان زمین شناسی ایران علیرضا شهیدی سازمان جغرافیایی نیروهای مسلح

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.eghtesadonline.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «اقتصاد آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۸۱۹۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود

محمدمهدی اسماعیلی روز چهارشنبه ۱۲ اردیبهشت در دیدار با وزیر فرهنگ جمهوری آذربایجان در حاشیه مجمع جهانی گفت‌وگوی بین فرهنگی در باکو با تاکید بر از سرگیری تبادلات فرهنگی بین دو کشور اظهار داشت: ما تمایل داریم تفاهم‌نامه جامع فرهنگی بین دو کشور مجدد امضا شود؛ کشور ایران مرز‌های آبی و دریایی مشترک و طولانی با جمهوری آذربایجان دارد و پیشنهاد می‌کنم تبادلات فرهنگی در شهر‌های مرزی ایجاد شود.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی در دیدار با همتای آذربایجانی خود با اشاره به ضرورت برگزاری نشست مشترک سینماگران ایرانی و آذربایجانی ادامه داد: آمادگی داریم بین نویسندگان و سینماگران دو کشور نشست مشترک برگزار کنیم.

اسماعیلی در این دیدار با تاکید بر بازطراحی رابطه فرهنگی با همسایگان در دوره دولت سیزدهم گفت: دو ملت ایران و جمهوری آذربایجان اشتراکات زیاد فرهنگی، تاریخی و تمدنی با یکدیگر دارند و به همین خاطر یک ایرانی در جمهوری آذربایجان و یک فرد ار کشور شما در ایران احساس غربت نمی‌کند.

محمدمهدی اسماعیلی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی بامداد چهارشنبه ١٢ اردیبهشت  برای حضور در ششمین مجمع جهانی گفت‌وگوی فرهنگ‌ها عازم باکو پایتخت جمهوری آذربایجان شد.

باکو از امروز چهارشنبه تا جمعه ۱۴ اردیبهشت میزبان وزیران فرهنگ و شخصیت‌ها و مقامات سیاسی و فرهنگی کشور‌های مختلف جهان است.

در این مجمع که با مشارکت وزارت فرهنگ جمهوری آذربایجان، آیسسکو و برخی سازمان‌های بین‌المللی مانند ائتلاف تمدن‌های سازمان ملل متحد برگزار می‌شود، چالش‌های جهانی مربوط به گفتمان تمدنی، همکاری برای مقابله با تنفر و تقویت ارزش‌های صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار می‌گیرد.

پیش از این پنجمین دوره مجمع گفت‌وگوی فرهنگ‌ها در اردیبهشت سال ۱۳۹۸ برگزار شده بود که در آن دوره از این مجمع ۱۴۰ کشور و نهاد بین المللی مشارکت داشتند.

دیپلماسی فرهنگی در دولت مردمی، به‌عنوان یک راهکار جدی برای ایجاد بستر‌های لازم جهت گسترش تعاملات توسط دولت دنبال می‌شود.

منبع: ایرنا

باشگاه خبرنگاران جوان فرهنگی هنری ساير حوزه ها

دیگر خبرها

  • اعلام آمادگی استاندار گلستان برای اجرایی شدن تفاهم‌نامه مشترک با جهاد دانشگاهی
  • تفاهم‌نامه همکاری کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و ۷ کشور خارجی
  • تفاهم‌نامه جامع فرهنگی تهران - باکو مجدد امضا شود
  • امضاء تفاهم‌نامه همکاری بین کردستان با اتاق‌های مشترک ایران و چهار کشور خارجی
  • امضای تفاهم نامه چاپ شناسنامه مکانیزه در اصفهان
  • ۲۵۰۰ میلیارد تومان به پروژه‌های راهداری در استان بوشهر تخصیص یافت
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش دوم
  • آیین امضای تفاهم‌نامه‌های مطالعه طرح‌های توسعه ۱۶ میدان گازی/ بخش نخست
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه های همکاری است
  • نمایشگاه اکسپو فرصتی برای امضای تفاهم نامه است