Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «فارس»
2024-05-02@13:22:20 GMT

بازی با جان و سلامت مردم فیروزکوه

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۸۳۴۵

بازی با جان و سلامت مردم فیروزکوه

«سگ‌های ولگرد، تصفیه‌خانه شهرک صنعتی، سرویس بهداشتی پارک امیری فیروزکوهی؛ تهدیدهای سلامت فیروزکوه» این‌ها اخباری بود که ماه‌ها شائبه بازی با سلامت مردم فیروزکوه را القا می‌کرد و هر خبرنگار آزادی را به فکر می‌انداخت تا از مسؤولان در مورد این موضوعات سؤال و مطالبه کند.

خبرگزاری فارس از فیروزکوه؛ میثم حیدری منش: «سگ‌های ولگرد، تصفیه‌خانه شهرک صنعتی، سرویس بهداشتی پارک امیری فیروزکوهی؛ تهدیدهای سلامت فیروزکوه» این‌ها اخباری بود که ماه‌ها شائبه بازی با سلامت مردم فیروزکوه را القا می‌کرد و هر خبرنگار آزادی را به فکر می‌انداخت تا از مسؤولان در مورد این موضوعات سؤال و مطالبه کند؛ ازآنجایی‌که این اخبار در حیطه شهرداری فیروزکوه بود بعد از تلاش بسیار موفق به مصاحبه با شهردار فیروزکوه نشدم لذا دست به دامن نماینده مردم فیروزکوه در شورای شهر این شهرستان شدم تا خلأ پاسخگو نبودن شهردار را جبران کنم.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

زمان ایلکا رئیس شورای شهر فیروزکوه در گفت‌وگو با خبرنگار در خصوص فاضلاب سرویس بهداشتی پارک امیری اظهار کرد: ازآنجایی‌که بنده اطلاع دارم این سرویس بهداشتی به دلیلی نزدیکی به چاه‌های آب شرب فیروزکوه چاله‌های آن ایزوله است و نفوذ آب ندارد.

وی گفت: آن منطقه (کلفور) به‌هیچ‌وجه نباید دچار آلودگی شود چون آسیب آن برای همگان است و ما هم جدای از همگان نیستیم.

وجود سرویس بهداشتی در ابتدای منابع تأمین آب شرب شهر فیروزکوه

 منابع تأمین آب شرب شهر فیروزکوه شش چاه آب است که در اطرافش، سرویس بهداشتی قرار دارد و ممکن است سرویس بهداشتی به دلیل سرریز فاضلاب همه آن‌ها را آلوده کند.

فرشاد فیروزنیا سرپرست اداره‌ی محیط‌زیست شهرستان فیروزکوه می‌گوید: منابع تأمین آب شرب شهر فیروزکوه چمن کلفور است که شش حلقه چاه در آن واقع‌شده و باید شعاع کمی و کیفی برای این چاه‌ها در نظر گرفته و ما نباید بگذاریم این چاه‌ها آلوده شود.

وی با تأکید بر این‌که حتی ساخت‌وساز در آن منطقه ممنوع است، بیان می‌کند: شهرداری فیروزکوه بدون استعلام‌ از محیط‌زیست فیروزکوه اقدام به ساخت و راه‌اندازی سرویس بهداشتی در آن منطقه کرده است که با قوانین و ضوابط ما مغایرت دارد.

تصفیه‌خانه شهرک صنعتی

زمان ایلکا رئیس شورای شهر فیروزکوه در مورد تصفیه‌خانه شهرک صنعتی بیان می‌کند: قدم اول را در تصفیه‌خانه شهرک صنعتی را شهرداری برداشت و آن احداث تصفیه‌خانه بود اما در مقطعی از سال جاری دچار مشکل شد اما با دخالت شهروندان و دادستان محترم مشکل مرتفع شده و نگران‌کننده نیست.

وی گفت: هر هفته آب موجود در تصفیه‌خانه به آزمایشگاه فرستاده می‌شود و نتیجه آزمایش در شهرداری موجود است و مشکل آن کاملاً مرتفع شد و بوی بد فاضلاب آن منطقه کاملاً از بین رفته و در بازدیدی که ما داشتیم مشکل آن کاملاً حل‌شده است.

ایلکا تصریح کرد: چون شهرک صنعتی ورودی شهر است باید جلوه زیبایی از شهر ارائه کند و نباید آلوده باشد.

تصفیه‌خانه شهرک صنعتی حتی یک‌دهم آن مقداری باید تصفیه کند تصفیه نمی‌کند

فرشاد فیروزنیا سرپرست اداره محیط‌زیست شهرستان فیروزکوه اظهار می‌کند: تصفیه‌خانه شهرستان هم‌اکنون ظرفیتش ۲۰۰ مترمکعب آب است که در واقع باید ۳۰۰۰ مترمکعب آب را تصفیه کند و این مقدار جوابگوی شهرک صنعتی فیروزکوه نیست.

وی گفت: سال ۱۳۶۱ محیط‌زیست شرط احداث شهرک صنعتی را وجود تصفیه‌خانه دانست و ظرفیتی هم که برای آن در نظر گرفته‌شده بود ۳۰۰۰ مترمکعب دانست و این ۲۰۰ مترمکعبی که هست در اصل تصفیه‌خانه نیست و ایستگاه پمپاژ اولیه فاضلاب است.

وی تصریح کرد: اگر یک صنعت آب بر فاضلاب خود را در این تصفیه‌خانه بریزد این تصفیه‌خانه نابود می‌شود و احداث این تصفیه‌خانه به این شکل و با این حجم به‌نوعی سلب مسئولیت است.

سگ‌های ولگرد فیروزکوه

رئیس شورای شهر فیروزکوه در مورد سگ‌های ولگرد فیروزکوه به خبرنگار فارس می‌گوید: شورای پنجم در یکی از مناطق فیروزکوه محلی برای سگ‌های ولگرد احداث کردند که ما سگ‌های ولگرد را در آنجا جمع‌آوری کردیم.

وی با بیان اینکه، بخشی از این سگ‌ها بیماری‌هایی واگیردار همچون هاری داشتند که جدا شدند و بخشی از این سگ‌ها با مراجعه صاحبان آن‌ها بازگردانده شدند، ادامه می‌دهد: وقتی مناطق هم‌جوار اطلاع پیدا کردند که ما سگ‌های ولگرد را جمع می‌کنیم اقدام به انتقال سگ‌های منطقه خود به فیروزکوه کردند که همین مسئله مشکل و هزینه ما را چند برابر کرد.

ایلکا با تأکید بر این‌که آسیب‌های فردی هرچند کم در این چند سال از این سگ‌ها دیده‌شده و فقط دیدن این حیوان برای مردم دلهره‌آور است، عنوان می‌کند: خیلی از کسانی که در محیط‌زیست هستند معتقدند باید این سگ‌ها رها باشند تا از حملات حیوانات وحشی به شهر جلوگیری کنند.

وی تصریح کرد: بخش اعظمی از این سگ‌های در محل نگهداری جمع‌آوری‌شده و باقی سگ‌ها نیز در حال جمع‌آوری می‌باشند.

از سال گذشته محل جمع‌آوری سگ‌های ولگرد تعطیل است

فرشاد فیروزنیا سرپرست اداره محیط‌زیست فیروزکوه با بیان اینکه، وظیفه اجرایی جمع‌آوری سگ‌های ولگرد به عهده شهرداری است و محیط‌زیست و شبکه بهداشت و دام‌پزشکی نهادهای ناظر بر جمع‌آوری سگ‌ها می‌باشند، اظهار می‌کند: در برهه‌ای از رمان جمع‌آوری سگ‌ها توسط شهرداری انجام می‌شد و آن مرکز هم وجود دارد اما هم‌اکنون حدود یک‌یک سال است که به دلیل مشکل مالی در آن مرکز سگی نگهداری نمی‌شود.

فیروزنیا تصریح کرد: اگر شهرداری در نحوه جمع‌آوری زباله و حمل‌ونقل آن دقت کامل کند و از سطل‌های مکانیزه دارای درب در سطح شهر استفاده کند کمتر شاهد تجمیع سگ‌های ولگرد هستیم.

انتهای پیام/د/گ۲/ی۱۰

منبع: فارس

کلیدواژه: سلامت فیروزکوه شهرک صنعتی محیط زیست تصفیه خانه تصفیه خانه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۸۳۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد

  به گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز خراسان رضوی، جانشین فرمانده انتظامی خراسان رضوی گفت: در پی گزارش سرقت‌های سریالی وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی، ماموران پلیس آگاهی برای بررسی موضوع وارد عمل شدند.   سردار احمد نگهبان افزود: در بررسی یکی از سرقت‌ها در خیابان شهید نقیبی فر، مشخص شد سارقان در نبود صاحبخانه، همه وسایل و حتی تأسیسات خانه را به ارزش سه میلیارد ریال سرقت کرده اند.   این مقام ارشد انتظامی تصریح کرد: کارآگاهان پایگاه جنوب پلیس آگاهی مشهد با بررسی دقیق صحنه جرم و با توجه به سرنخ‌های به جامانده، سرانجام یکی از متهمان را شناسایی کردند و به صورت نامحسوس تحت نظر گرفتند.   وی اظهار داشت: ماموران انتظامی پس از جمع آوری ادله و مستندات کافی با هماهنگی مقام قضائی، متهم را در اقدامی ضربتی و غافلگیرانه دستگیر و در بازرسی از مخفیگاهش، تعداد زیادی از اموال مال باخته‌ها را کشف کردند.   سردار نگهبان افزود: متهم که در بازجویی‌های اولیه منکر هرگونه جرمی بود، در مواجهه با ادله و مستندات پلیس به ۲۶ فقره سرقت وسایل خانه در محدوده شهرک سیدی با همدستی یکی از دوستانش و فروش اموال مسروقه به دو مالخر، اعتراف کرد.   وی گفت: در ادامه این عملیات با دستگیری همدست متهم و دو مالخر، تعداد زیادی اموال مسروقه شامل پنج عدد شیرآلات اهرمی، بیش از ۵۰ عدد کلید و پریز، دو عدد ساعت مچی، پنج عدد ادکلن، چهار کیسه برنج، بیش از ۵۰ قلم ظروف آشپزخانه، دستگاه سرخ کن، توستر، چرخ گوشت و آبمیوه گیری کشف کردند و به مال باخته‌ها تحویل دادند.   جانشین فرمانده انتظامی استان خراسان رضوی افزود: متهمان پس از تشکیل پرونده مقدماتی برای سیر مراحل قانونی روانه دادسرا شدند.

دیگر خبرها

  • خانه ملت محلی برای حزب‌بازی نیست
  • سند دار شدن املاک زمین‌های زراعی روستاهای فیروزکوه در سال جاری
  • تعریف ۷۵ پروژه در قالب ۵۲ تصفیه‌خانه برای ۹.۳ میلیون نفر
  • آماده سازی شبکه های آبرسانی البرز برای ورود به تابستان ۱۴۰۳
  • توقف فعالیت ۲۸ واحد صنعتی متخلف در شهرک صنعتی اشتهارد
  • بهره مندی هشت روستای مجتمع امام علی (ع) شهرستان کرمانشاه از آب آشامیدنی
  • روایت ۲۰۰۰ نفری که بعد از چند دهه صاحب «آب» شدند
  • بازدید علمی دانش آموزان از تصفیه خانه آب ارومیه
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل یکی از شهرک های مشهد
  • کشف ۲۶ فقره سرقت از منازل شهرک سیدی مشهد