Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-05@22:03:24 GMT

تعادل، دغدغه روانشناسی جامعه

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۸۴۸۹

تعادل، دغدغه روانشناسی جامعه

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز، حجت الاسلام رمضانعلی پیامی، دکتر علوم رفتاری با بیان این که ایجاد تعادل در زندگی بشر ضروری است، گفت: اگر تعادل در بشر از بین برود دغدغه های فراوانی ایجاد می کند و بسیاری از مشکلات روانشناسی جامعه امروز هم در نتیجه همین عدم تعادل به وجود آمده است‌.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

او افزود: تمام وجود آدمی دارای تعادل است، وجود دو چشم، دو پا، دو دست و... نشان از وجود تعادل در جسم آدمی است.

دکتر علوم رفتاری در ادامه گفت: وجود تعادل در روح، فکر و اخلاق آدمی نیز مانند جسم، ضروری است و‌ اگر این تعادل جاری شود، آدمی نیز خشنود خواهد بود.

او با بیان این که جامعه ما قدری از فرهنگ ملی و اسلامی خود فاصله گرفته ایم، افزود: فرهنگ جامعه ما به صورت بخش بخش از فرهنگ های مختلف تشکیل شده و این باعث عدم ثبات شخصیت می شود.

حجت الاسلام پیامی در ادامه گفت: افراد در کشور های پیشرفته هر چند وقت یک بار به روانشناس یا مشاور مراجعه کرده و سلامت روان خود را چکاپ می کنند.

او افزود: متاسفانه در کشور ما تا صحبت از مشاوره می شود می گویند مگر ما دیوانه هستیم.

انتهای پیام/د.خ

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: جامعه شناسی علوم رفتاری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۸۴۸۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه

ایسنا/اردبیل مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل به ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه تاکید کرد.

کلام‌الله صفری ۱۶ اردیبهشت در گفت‌وگو با ایسنا به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم تاکید کرد و گفت: ضروری است جایگاه معلم در جامعه تقویت شود و نگرش مردم به معلم، باید نگرش نسبت به انبیا باشد.

وی به ایجاد انگیزه در معلمان برای ارائه خدمات مطلوب به دانش‌آموزان تاکید کرد و افزود: ۱۸ هزار و ۵۰۰ معلم در استان داریم و برای انتخاب معلم نمونه، ۶ هزار و ۱۹۸ مشارکت کردند و با ارزیابی انجام گرفته ۸۰۵ نفر به مرحله منطقه‌ای و در ادامه نفر۵۹ به مرحله استانی راه یافتند و نهایتا ۴ نفر انتخاب و به مرحله کشوری راه یافتند.

صفری همچنین از میان مدیران و معاونان و مربیان بهداشت نیز نهایتا ۵ نفر به مرحله کشوری راه یافتند، افزود: تولید محتوای آموزشی، نحوه تدریس، شیوه استفاده از فناوری، ارائه طرح درس، مقبولیت، سابقه بالای ۱۰ سال، اظهارنظر شورای مدرسه، اجرای برنامه‌های فرهنگی و تفریحی برای دانش‌آموزان و غیره از معیارهای انتخاب معلم نمونه است.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل با اشاره به تحقق منویات مقام معظم رهبری و نماینده ولی‌فقیه در استان و امام‌جمعه اردبیل در حوزه آموزش و پرورش طی یک سال گذشته، ادامه داد: پخش زنده برنامه سلام معلم توسط صدا و سیمای مرکز اردبیل از اقدامات برجسته این حوزه است.

وی به راه‌اندازی پویش‌های مختلف در ایام هفته بزرگداشت مقام معلم در سطح استان، تصریح کرد: در سطح استان ۲ هزار و ۵۰۰ مدرسه فعال است که در هفته معلم امسال زنگ سپاس در همه مدارس استان با حضور مقامات استانی به صدا درآمد.

صفری تجدید پیمان با شهدای دانش‌آموز، برگزاری مسابقات فرهنگی و ورزشی، دیدار با معلمان پیشکسوت، حضور مسئولان در شورای دبیران، راه‌اندازی قرارگاه جهادی فرهنگیان در خیابان معلم اردبیل، ایجاد یادمان شهدای فرهنگیان و دانش‌آموزان، شناسایی معلمان شاخص، کارآمد و سرآمد استان برای حضور دورهمی در صدا و سیما، ایجاد نمایشگاه از دستاوردهای آموزش و پرورش، برگزاری جشن پیوند مسجد و مدرسه، دومین جشنواره معلم خلاق ایل عشایر، شب شعر و غیره از جمله اقدامات و فعالیت‌های اداره کل آموزش و پرورش استان اردبیل است.

انتهای پیام

دیگر خبرها

  • فیزیک ثابت کرد که «دشمنِ دشمنِ شما واقعاً دوست شماست»
  • دشمن دشمن شما، واقعا دوست شما است؟
  • مد خوب، مد بد!
  • اعتلای فرهنگ جامعه از مسیر تعلیم و تربیت معلمان می‌گذرد
  • ضرورت توجه به اعتلای فرهنگ عمومی تکریم در جامعه
  • فقدان امنیت شغلی؛ دغدغه اول جامعه کارگری
  • عفاف و پاکدامنی جزء جدایی ناپذیر فرهنگ اصیل مردم کرمانشاه است
  • جهش تولید با رفع دغدغه معیشت کارگران محقق می‌شود
  • مازندران رتبه های برتر المپیادهای دانش آموزی را دارد
  • آموزش و پرورش زیربنای پیشرفت کشور/ فرهنگ ثبت رسمی در مدارس ترویج شود