Web Analytics Made Easy - Statcounter

ایزدی از برگزاری مراسم سنتی شب یلدا در واحدهای بومگری و تاسیسات گردشگری استان مرکزی خبر داد.

به گزارش خبرگزاری شبستان از اراک، « علیرضا ایزدی» ضمن تبریک به مناسبت فرا رسیدن شب یلدا، بلندترین شب سال گفت: شب یلدا شبی است که در آن از دیرباز مراسم و آیین های سنتی و زیبایی در نقاط مختلف شهری وروستایی استان مرکزی برگزار می شده و امروز نیز به مناسبت گرامیداشت این شب مراسم سنتی یلدا در بومگردی های استان مرکزی برگزار می شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی با اشاره به فعالیت نقاط بومگردی و گردشگری در استان افزود:  مراسم سنتی شب یلدا امشب در تعدادی از واحدهای بومگردی استان با حضور مهمانان برگزار می شود و شرکت کنندگان در این جشن با آیین های یلدایی آن منظقه در طولانی ترین شب سال آشنا می شوند.

 

وی با تاکید بر زنده نگه داشتن فرهنگ و آداب و رسوم گذشتگان بیان کرد: نسل های آینده باید با این فرهنگ های غنی و آداب و رسوم گذشتگان خود آشنا شوند و زنده نگه داشتن این فرهنگ ها با برگزاری همین برنامه ها میسر است.

 

این مقام مسئول با اشاره به اینکه یلدا جشن باستانی ایرانیان است، خاطر نشان کرد: این جشن به عنوان یک میراث ناملموس شناخته می شود و در شهرها و روستاهای استان مرکزی نیز این شب با برپایی مراسم گوناگون که ریشه در سنت های زیبای ایرانی دارد، گرامی داشته می شود.

 

مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان مرکزی برگزاری مراسم جشن و شادی، موسیقی سنتی، حافظ خوانی، نقالی، شاهنامه خوانی و قصه گویی به سبک قدیم را از جمله برنامه های این شب در نقاط بومگردی و گردشگری استان دانست و بیان کرد: اینها مراسم سنتی ایرانیان بوده که ما نیز با برپایی این جشن آنها را گرامی می داریم.

 

ایزدی  تاسیسات گردشگری استان  مرکزی را شامل رستوران ها، سفره خانه های سنتی و هتل ها دانست و بیان کرد: مراکز اقامتی استان نیز در شب یلدا با برپایی مراسم ویژه این شب، یلدای باستانی ایرانیان را گرامی می دارند.

 

این مقام مسئول همچنین از افتتاح یک واحد سفره خانه سنتی در شهر اراک نیز خبر داد و گفت: سفره خانه سنتی «حس خوب» با سرمایه گذاری بخش خصوصی و با حمایت این اداره کل، دوشنبه هفته جاری در اراک به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

 

وی با اشاره به اینکه این سفره خانه سنتی با اعتباری بالغ بر 23 میلیارد ریال توسط بخش خصوصی راه اندازی شده، ادامه داد: با افتتاح آن زمینه  اشتغال مستقیم برای  35 نفر به طور مستقیم در استان مرکزی فراهم شده است.

 

ایزدی با بیان اینکه افزایش تاسیسات گردشگری در استان مرکزی می تواند به ارائه خدمات شایسته به گردشگران این استان کمک کند، افزود: این سفره خانه سنتی ساعت 15:30 دقیقه روز دوشنبه 2 دی ماه 98 در شهر اراک در مراسمی با حضور مسئولان استانی به طور رسمی افتتاح خواهد شد.

پایان پیام/177

منبع: شبستان

کلیدواژه: مسجد کانون های فرهنگی هنری مساجد شب یلدا انتخابات خطبه های نماز جمعه نماز جمعه فعالیت های مسجدی مسجد انتخابات مجلس خطبه نماز جمعه ایزدی استان مرکزی اراک

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت shabestan.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «شبستان» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۸۶۵۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا

به گزارش خبرگزاری صدا وسیما،  عباسی ،  مدیر شبکه بهداشت و درمان پیشوا با اعلام این خبر گفت:  در هفته سلامت تلاش شد با اجرای برنامه‌های متنوع، فرهنگ سالم زیستن را آموزش دهیم.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • فعالیت۷۰هزار کارگردرگرگان/کارگران نقش مهمی درتولیدومهارتورم دارند
  • معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • ارگ کریم خانی میزبان صنایع دستی وهنر‌های سنتی فارس شد
  • قنات تاریخی بهریار دلیجان گلریزان شد
  • ‌معرفی ۳۰ رشته صنایع دستی و هنرهای سنتی فارس در اکسپو تهران
  • برگزاری ۴۳ دوره آموزشی صنایع‌دستی در گلستان
  • میمند فارس شهر ملی شیشه‌گری شود
  • برگزاری همایش پیاده‌روی خانوادگی در شهر خروشهرستان نیشابور
  • برگزاری مراسم اختتامیه هفته سلامت در شهرستان پیشوا
  • (تصاویر) عمارت انگورستان ملک