Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-08@23:46:13 GMT

چطور از کسالت و بی‌حوصلگی خلاص شویم؟

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۸۸۶۷۹

چطور از کسالت و بی‌حوصلگی خلاص شویم؟

به گزارش خبرنگار حوزه اخبار داغ گروه فضای مجازی باشگاه خبرنگاران جوان، صفحه مجازی ریحانه منتسب به دفتر حفظ و نشر آثار مقام معظم رهبری که به نشر دیدگاه ایشان در حوزه زن، خانواده و سبک زندگی می‌پردازد، در آخرین پست اینستاگرام خود راهکارهای مهم و تاثیرگذاری را برای خانم‌های خانه‌دار منتشر کرد.

در ادامه متن این پست پرمحتوا را می‌خوانید:

‌ در یادداشت قبل گفتیم دلیل کسالت و احساس ناخوشایند ما خانم‌های خانه دار، معمولا انجام کار‌های غیرمفید و وقت‌گذرانی بی‌هدف و بی‌برنامه است، نه افسردگی.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ضمن اینکه اگر به اهمیت کاری که انجام می‌دهیم، واقف باشیم، هرگز بی‌انگیزه و کسل نمی‌شویم.
رهبر گرانقدر انقلاب می‌فرمایند: «خانه‌داری و اداره کردن همسر و فرزندان، طبیعی‌ترین، فطری‌ترین و مطلوب‌ترین کار برای زنان است، اما این امر هرگز توانایی زنان را در میدان‌های علمی، عملی و معنوی نفی نمی‌کند...» ۷۲/۰۹/۰۸
در این یادداشت راهکار‌هایی برای غنی‌سازی برنامه‌ی روزانه‌ی خانم‌های خانه‌دار بیان می‌کنیم، اگرچه بهتر است خودتان علایق‌تان را پیدا کنید.

 ز گهواره تا گور دانش بجوی
اگر به فراگیری یک رشته‌ هنری، ورزشی، زبان خارجی یا... علاقه دارید، در اسرع وقت شروع کنید. لازم نیست حتما سر کلاس درس یا آموزشگاه بنشینید؛ در دنیای امروز، ابزار‌های زیادی برای آموزش وجود دارد، از جمله نرم‌افزار‌ها و فیلم‌های آموزشی.

 برنامه‌ متنوعی بچینید
مطالعه‌ بیشتر و عمیق‌تر در حوزه‌ موردعلاقه، تماشای فیلم و سریال‌های خوب، گوش دادن به سخنرانی و پادکست‌های مفید، رفتن به سینما، آشپزی به روش‌های جدید، کار‌های هنری، پرورش گل و گیاه و... را هم در برنامه‌تان بگنجانید. حتی می‌توانید به کار‌های خیرخواهانه و عام‌المنفعه هم بپردازید؛ مثلا به دانش‌آموزان خانواده‌های تحت پوشش مرکز خیریه، در درس‌هایشان کمک کنید.

 برای مادر شدن آماده شوید
معمولا قبل از استفاده از یک وسیله‌ی برقی، دفترچه‌ی راهنمایش را مطالعه می‌کنیم. قطعا برای رفتار با یک انسان و پرورش او هم به آموزش نیاز داریم. پس تکنیک‌های تربیت فرزند را یاد بگیرید و از لحاظ فیزیکی و جسمی، و نیز روحی و روانی آماده‌ی مادری شوید.

 کار پژوهشی را فراموش نکنید
پژوهش، ذهن انسان را پویا و فعال می‌کند. اگر در حوزه‌ی خاصی مطالعه و تجربه‌ی کافی دارید، در طرح‌های پژوهشی مشارکت کنید و با تحقیق و کار عملی، پاسخ‌های کاربردی برای مسائل کشور در آن حوزه پیدا کنید (بعضی سازمان‌ها و مؤسسات تحت شرایطی، پژوهانه هم می‌دهند!). در این صورت هم دین خود را به میهن و مردم ادا کرده‌اید، هم دانش و تجربه‌ی اندوخته در مغزتان را به کار گرفته‌اید، و هم از وقت‌تان استفاده‌ بهینه کرده‌اید؛ آن هم در کنار خانواده!

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: زنان خانه دار تربیت فرزندان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۸۶۷۹ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

«قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید

به گزارش خبرگزاری مهر به نقل از روابط عمومی پروژه قیلچ، پنجاه و هفتمین برنامه «مستندات یکشنبه» که زیرمجموعه سینماتک خانه هنرمندان ایران به پخش فیلم‌های مستند می‌پردازد، به نمایش فیلم مستند «قلیچ» به کارگردانی مصطفی پوریا نوری و تهیه‌کنندگی احسان اطمینان اختصاص دارد.

این برنامه ساعت ۱۷ روز یکشنبه ۲۳ اردیبهشت در سالن ناصری خانه هنرمندان ایران برگزار می شود.

پس از نمایش فیلم نیز نشست نقد و بررسی با حضور محمد بزرگ نویسنده و منتقد سینما، احسان اطمینان تهیه‌کننده مستند و پوریا نوری کارگردان اثر برگزار خواهد شد.

کد خبر 6098523 علیرضا سعیدی

دیگر خبرها

  • آموزش راویان دفاع مقدس در استان مرکزی
  • چه کتاب‌هایی را به نوجوانان پیشنهاد بدهیم؟
  • جعفری: تراکتور باید در جام حذفی قهرمان شود
  • شرایط حفاظت از اسناد تاریخی در خانه‌ها مناسب نیست
  • اجرای پویش سلامت دهان و دندان کودکان و دانش آموزان در کاشان
  • به پایان عمر سیاسی رژیم غاصب صهیونیستی نزدیک می‌شویم‌
  • آیا با خوردن تخم‌مرغ لاغر می‌شویم؟
  • برنامه ۴ بازی باقیمانده استقلال و پرسپولیس
  • «قلیچ» به مستندات یکشنبه خانه هنرمندان ایران رسید
  • از تأثیر معلمان بر لوح سفید کودکان نباید غافل شویم