Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، اهالی خلخال در استان اردبیل بر اساس یک سنت دیرینه بیشترین وقت خود را در آخرین روز فصل پاییز به خرید شب یلدا برای برگزاری مراسم ویژه بلندترین شب سال اختصاص می‌دهند.  

مردم از صبح روز ۳۰ آذر صرف‌نظر از هوای سرد خلخال به خرید سنتی خود پرداخته و با خرید هندوانه و میوه در سردترین روز پاییزی گرمای تازه‌ای به فضای شهر می‌دهند و سپس در تدارک شام و میوه آخرین شب پاییز و بلندترین شب سال می‌شوند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

  

داغی بازار خلخال در حالی است که اهالی خلخال شب سرد پاییزی را پشت سر گذاشته و خود را برای هوایی سردتر و یخ‌زده‌تر زمستان آماده می‌کنند.  

شب یلدا، مردم خلخال همانند سال‌های گذشته اقلام مورد نیاز شب یلدا را خریداری کرده و منتظر امدن مهمان‌ها و پذیرایی از آنها می شوند.  

بر اساس یک سنت دیرینه در خلخال فرزندان و خانواده‌هایی که متعلق به یک فامیل هستند در خانه بزرگسال‌ترین افراد خانواده و اقوام گرد هم آمده و با نشستن در دور کرسی مراسم ویژه شب یلدا و یا همان چله را به جای می‌آورند.  

شب یلدا برای نوعروسان خلخالی هم که امسال به خانه بخت رفته و یا نامزد شده‌اند نیز شب خوبی است چرا که در این شب شام آماده شده از سوی خانواده داماد به همراه هدایایی با آیین خاصی روانه منزل نوعروس می‌شود.  

در آستانه شب یلدا و به‌مناسبت گرامیداشت این سنت باستانی جشن‌های مختلفی با موضوع استقبال از یلدا در خلخال برگزار می شود.

اینفوگرافی | شب یلدا در چهارگوشه ایران کد خبر 471960 برچسب‌ها مجله یلدا استان اردبیل

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: استان اردبیل

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۸۷۴۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

اهالی رسانه و تپق‌های زبان معیاری

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، این بار در گزارش زبان معیار به جای انتقاد از دیگران، به اصطلاح یک سوزن به خودمان می‌زنیم: خطا‌های برنامه‌های صدا و سیما در به کارگیری واژگان بیگانه به جای معادل‌های صحیح فارسی که وجود دارند. 

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • امحای ۲ تن انواع مواد غذایی غیرقابل‌مصرف در میاندوآب
  • عرضه به هنگام زمین و تأمین اعتبارات برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • عرضه به هنگام زمین و تامین اعتبارات لازم برای خرید مصالح از ضروریات ساخت مسکن توسط مردم است
  • هشدار نسبت به کلاهبرداری از مردم در پوشش خرید و فروش عتیقه
  • حفظ جایگاه اجتماعی حق شایسته معلم است
  • فقر و فقدان قدرت خرید اخلاق اجتماعی را مخدوش می‌کند
  • اهالی رسانه و تپق‌های زبان معیاری
  • ۴۰۰ سال پیش شغل اصلی مردم دربند خرید و فروش برده بود!
  • آشنایی با 10 بازیکن تند و تیز لیگ قهرمانان اروپا (+عکس)
  • کشف 10 کیلوگرم شیشه از قاچاقچیان مواد مخدر در خلخال