Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین به نقل از ایسنا، فرهاد و آزاد خسروی جان خود را برای به دست آوردن نان از طریق کولبری در چند روز اخیر در ارتفاعات ته ته به دلیل گرفتار شدن در برف و کولاک از دست دادند.

عثمان خسروی گفت: خانواده‌هایی که اوضاعشان همچون خانواده اوست کم نیستند.

 وی ادامه داد: پسر بزرگ‌تر توانایی جسمی ضعیفی داشت، لاغر اندام بود و اولین بار بوده که برای کولبری راهی کوهستان شده است، اما پسر کوچک‌تر، فرهاد که ۱۴ ساله بوده چند باری بوده است که کار کولبری را در پیش گرفته بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

عثمان بنا به روایتی که از سایر کولبران شنیده است، گفت: فرهاد پسر کوچکت‌رش هنگام سقوط بهمن، راه را بر می‌گردد و حتی بارش را هم دور انداخته اما با شدت گرفتن برف و کولاک و به دلیل کم تجربه بودنش، تسلیم بهمن می‌شود و در پای کوه می‌ماند چرا که توان ادامه راه را نداشته است.

فرهاد برادر کوچک‌تر که نمی‌خواهد آزاد، برادر بزرگ‌تر را تنها بگذارد، حدود ۲ ساعت کنارش مانده است و بعد با کمک کولبران دیگری که با قاطر آمده بودند برای آوردن کمک به پایین آمده است، اما در نیمه راه دوباره به پیش برادرش برگشته تا از زنده ماندنش مطمئن شود، اما جسد بی جان برادرش را می‌بیند و ناامید برمی‌گردد. خودش هم در راه برگشت جانش را از دست می‌دهد و این گفته کولبرانی است که شاهد ماجرا بوده‌اند.

جسد بی‌جان و یخ زده فرهاد بعد از ۳ روز جست‌وجو توسط صدها نفر از مردم منطقه و اکیپ های هلال احمر، نزدیک جاده اصلی پیدا و تشییع پیکرش با همراهی مردم مریوان برگزار شد.

 عثمان دیگر حاضر نیست دو پسر دیگرش را برای بدست آوردن اندک پول و کولبری به کوهستان بفرستد، دعا می‌کند بتواند روزگار را سپری کند و خدا ۲ فرزند دیگرش را برایش حفظ کند.

وی از مسئولان درخواست می‌کند شرایطی را برای تأمین معیشت مرزنشینان فراهم کنند که منجر به کولبری و مرگ آنان نشود.

عثمان با بیان این‌که درگذشته زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی بوده است اما حدود ۲ سال بود که از حمایت های کمیته امداد محروم شده بود، یادآور شد که در این چند روز دوباره زیر پوشش قرار گرفته و گاز خانه هم برایشان وصل شده است.

کوله‌ای که جان می‌گیرد

کد خبر 471966 برچسب‌ها مرگ نوجوان استان کردستان

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: مرگ نوجوان استان کردستان

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۸۸۸۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند

  به گزارش گروه ورزشی خبرگزاری صدا و سیما، اعضای تیم ملی دوچرخه سواری کوهستان کشورمان امروز پیش از اعزام به مسابقات قهرمانی آسیا با اسدی رییس فدراسیون دیدار و گفتگو کردند. در این دیدار رییس فدراسیون ضمن آرزوی موفقیت برای نمایندگان کشورمان در مسابقات مالزی از نمایندگان کشورمان خواست تا برای اهتزاز پرچم سه رنگ ایران عزیزمان از هیچ تلاشی دریغ نکنند.   پس از این دیدار اعضای تیم ملی دوچرخه سواری با بدرقه منوچهر روشن پور مشاورعالی رییس، مدیر تیم‌های ملی و سایر مسوولان فدراسیون راهی فرودگاه بین المللی امام خمینی شدند.   اعضای تیم ملی کوهستان کشورمان به شرح زیر می‌باشند:   فراز شکری: کراس کانتری بزرگسالان   فرشید صلاحیان: کراس کانتری بزرگسالان   حسین زنجانیان: دانهیل بزرگسالان   طا‌ها قابلی: دانهیل بزرگسالان   فرانک پرتوآذر: کراس کانتری بانوان بزرگسالان   فاطمه عباسی: زیر ۲۳ سال بانوان   مسابقات دوچرخه سواری قهرمانی آسیا کوهستان ۲۰ تا ۲۲ اردیبهشت در شهر پوتراجایا مالزی برگزار خواهد شد. ­

دیگر خبرها

  • کوهستان «پرآو» پتانسیل برگزاری جشنواره‌های بین‌المللی غارنوردی را دارد
  • خاطره بازی با معلمان کوهستان
  • ببینید | لحظه دلخراش سقوط یک زن طبیعت‌گرد به داخل دره در لوه گلستان
  • ملی پوشان دوچرخه سواری کوهستان ایران بدرقه شدند
  • نگاهی بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • مروری بر چند خبر ورزشی شانزدهم اردیبهشت استان قزوین
  • ثبت زندگی سلاطین کوهستان در ارتفاعات برفی سوادکوه + فیلم
  • دوچرخه سواران قزوینی راهی مسابقات قهرمانی آسیا می‌شوند
  • نجات جوان کوهنورد با کمک آتش نشانی وامداد کوهستان
  • نکونام قهرمانی استقلال را قطعی کرد (ویدیو)