Web Analytics Made Easy - Statcounter

مراسم آغاز عملیات اجرایی طرح‌های تکمیلی چرخه تولید مجتمع مس سونگون که شامل فاز سه تغلیظ و آغاز عملیات ذوب و پالایش است امروز در ورزقان و با حضور وزیر کشور و نایب رئیس اول مجلس شورای اسلامی برگزار شد.

طرح توسعه مس سونگون به شکل یک بسته طراحی‌شده و شامل کارخانه ذوب و پالایش و اسید سولفوریک است که بدون هیچ‌گونه آلایندگی اجرا می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

در شرایط کنونی و با فعالیت ۲ کارخانه تغلیظ در مجتمع مس سونگون، ۱۴ میلیون تن ماده معدنی به عنوان خوراک استخراج و در مجموع حدود ۳۰۰ هزار تن کنسانتره تولید می‌شود.

رضا رحمانی ظهر امروز شنبه در این مراسم با بیان اینکه وزارت صمت توجه ویژه به معادن دارد، گفت: استفاده از قابلیت‌های معادن در شرایط تحریمی کنونی ضروری است، امسال وزارت صمت در ۷ محور شامل صادرات، ساخت داخلی، فناوری، معدن و صنایع معدنی، فضای کسب و کار و تأمین مالی و مباحث نوین برنامه ریزی کرده است.

وی ادامه داد: در اجرای برنامه‌های وزارت صمت توجه ویژه ای به مناطق محروم کشور داریم، فعال سازی ظرفیت‌های معدنی و صنایع معدنی استان‌های همجوار با استان آذربایجان شرقی نیز در دستور کار است.

وزیر صمت با بیان اینکه ۱۵ درصد از درآمدهای واحدهای معدنی صرف شهرهای محل استقرار و تأمین برخی زیرساخت‌های موردنیاز در آن مناطق شود، گفت: یکی از سیاست‌های وزارت صنعت، معدن و تجارت که به همه استان‌ها ابلاغ شده است، انتقال حساب‌ها و گردش مالی شرکت‌ها به استان‌های محل استقرار، تأمین تدارکات و همچنین جذب نیرو از مناطق همجوار طرح‌ها بوده است.

رحمانی افزود: امسال در تولید کاشی و سرامیک ۶.۵، مس ۱۳ درصد، فولاد ۶.۵ درصد، سیمان ۵.۵ درصد، داروی انسانی ۳۰ درصد، صنایع غذایی ۱۵ درصد و شیشه ۱۷ درصد نسبت به سال گذشته رشد تولید داشتیم.

وی ابراز داشت: از همه سرمایه‌گذاران برای توسعه طرح‌های معدنی و صنایع معدنی این منطقه از جمله شهرک صنعتی تخصصی مس و صنایع پایین دستی در این منطقه دعوت می‌کنیم. باید آثار فعالیت و سرمایه‌گذاری های انجام شده برای مردم مناطق مجاور ملموس باشد.

وی اظهار داشت: هر کس در این زمینه سرمایه گذاری کند شرکت ملی مس تولیدات آنها را به قیمت روز با قرارداد بلند مدت تضمینی می خرد.

وزیر صنعت، معدن و تجارت سپس به افتتاح طرح‌های مجتمع مس سونگون اشاره کرد و گفت: امروز در کل ۱۷ پروژه شرکت ملی مس در این مجتمع اجرا شد که سرمایه‌گذاری بالغ بر یک میلیارد یورو را شامل می‌شود.

رحمانی با تاکید بر اینکه این میزان سرمایه‌گذاری به نرخ امروز بیش از ۱۴ هزار میلیارد تومان است، گفت: این میزان سرمایه‌گذاری در قالب ۱۷ طرح با محوریت ورزقان و سونگون انجام می‌شود.

46

کد خبر 1333650

منبع: خبرآنلاین

کلیدواژه: صنعت رضا رحمانی استان آذربایجان شرقی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khabaronline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرآنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۸۹۵۰۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان

به گزارش خبرگزاری صداوسیمای مرکز گلستان؛ در این گلخانه ها، انواع صیفی جات، درخت و گل و گیاه پرورش داده و نهال، بوته و محصول آن عرضه می‌شود.

محصولات این گلخانه ها، مشتری‌های مشتاق و ثابت خود را هم دارد.

اکنون در استان گلستان بیش از ۱۰۰ هکتار گلخانه در حال بهره برداری است که ۴ هکتار آن با ۲۱۰ بهره بردار، کوچک مقیاس و خانگی است.

در گلخانه‌های استان گلستان سالانه ۱۳ هزار و ۲۰۰ تُن سبزی، صیفی و میوه، ۱۱ میلیون گلدان گل و ۱۸ میلیون نشا تولید می‌شود.

برنامه ریزی شده است که تا سال ۱۴۰۵ وسعت گلخانه‌ها در استان به ۲۲۰ هکتار برسد و میزان تولید، تا ۲ و نیم برابر افزایش یابد.

افزایش کمی و کیفی محصولات کشاورزی، صرفه جویی در مصرف آب، ایجاد اشتغال پایدار و تحقق ارزش افزوده در بخش کشاورزی، از مزایای کشت گلخانه‌ای است.

تسریع و تسهیل در روند صدور مجوز‌ها و پرداخت تسهیلات بانکی تا ۸۰ درصد هزینه‌های طرح، از اقدامات حمایتی و تشویقی جهادکشاورزی برای توسعه کشت گلخانه‌ای است.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • سرمایه‌گذاری صنعتی ۱۰ هزار میلیارد تومانی در کرمانشاه با تسهیلات سفر رئیس جمهور
  • «خضری» در یک قدمی فرآوری ۵ ماده معدنی/جهش اقتصادی در حوزه معدن
  • لایحه جدید مالیاتی دولت به نفع تولید و در جهت جذب سرمایه در بخش مولد است؟
  • فعال بودن۴۰ درصد معادن نیشابور
  • تکنولوژی عامل اصلی فعال‌سازی معادن پیر
  • بانکداران خارجی در راه عربستان | کاکائو چه چالشی برای دنیا ایجاد کرد؟
  • تحلیل‌های غیر کارشناسی، امنیت سرمایه‌گذاری را از بین می‌برد
  • سرمایه گذاری بر روی معادن طلای افغانستان
  • استقبال از احداث گلخانه‌های کوچک مقیاس و خانگی در استان گلستان
  • صنایع کوچک روستایی در استان همدان توسعه می‌یابد