Web Analytics Made Easy - Statcounter

  به گزارش «پارسینه»، حجت الاسلام و المسلمین دکتر حسن روحانی عصر شنبه در فرودگاه مهرآباد به خبرنگاران گفت: اجلاس مالزی و کوالالامپور یک شیوه نوینی برای اجتماع مسلمان‌ها و متفکرین اسلامی با حضور شماری از سران کشور‌های اسلامی بود و در واقع مبنای این اجلاس همکاری کشور‌های اسلامی برای دستیابی به یک توسعه مطلوب در شرایط امروز بود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!



رئیس جمهور افزود: حدود ۸۰ کشور، متفکرین و صاحب نظران دعوت شده بودند و حدود ۲۰۰۰ میهمان در این اجلاس حضور داشتند و از سران کشور‌های اسلامی هم ایران و ترکیه و قطر و خود مالزی حضور داشتند.

وی اظهارداشت: در کنار سخنرانی در اجلاس عمومی، در عصر روز نخست اجلاس یک جلسه بحث نیز در این باره بود که چگونه ما باید در دنیای اسلام به توسعه برسیم.

دکتر روحانی به نشست سران کشور‌های مالزی، ایران، ترکیه و قطر در حاشیه این اجلاس اشاره کرد و گفت:  در این نشست تصمیمات بسیار خوبی برای همکاری ۴ کشور اتخاذ شد و البته از کشور‌های دیگر هم بنا شد برای مساله توسعه به ویژه در زمینه همکاری در فناوری‌های نو و زمینه‌های صنعت دعوت شود.

رئیس جمهور افزود: علاوه بر این اجلاس توسعه روابط با کشور دوست مالزی برای ما اهمیت دارد و خوشبختانه از ابتدای دولت یازدهم روابط دو کشور نسبت به قبل گرم‌تر و صمیمانه‌تر شده و در دورانی که آقای دکتر ماهاتیر محمد مسوولیت نخست وزیری را برعهده گرفتند، روابط بسیار نزدیک‌تر شد.

دکتر روحانی اظهارداشت: در این مدت کوتاه،   ۴-۳ بار با هم گفتگو و بحث داشتیم و راجع به روابط دوجانبه تصمیمات بسیار خوبی گرفتیم و بنا شد به زودی اجلاس مشترک همکاری‌های دو کشور تشکیل شود و آقای ماهاتیر محمد علاقمند هست در آینده نزدیک از تهران بازدید داشته باشد.

رئیس جمهور خاطرنشان کرد: خوشبختانه تصمیمات خوبی برای دو کشور در زمینه صنعت و مخصوصا در بخشی از زمینه‌های مهم صنعتی اتخاذ شد؛ در زمینه مسائل اقتصادی و مالی- بانکی نیز بحث‌های خوبی انجام شد.

دکتر روحانی افزود: پیشنهاد ایران در اجلاس کشور‌های اسلامی موضوع اقتصاد دیجیتال و بازار مشترک در این زمینه، ایجاد صندوق مشترک برای فناوری‌های نو و شرکت‌های دانش بنیان و همچنین مساله رمز ارز‌ها و همکاری در هوش مصنوعی و امنیت سایبری بود که این پیشنهادات هم مورد توجه قرار گرفت و هم سران موافقت کردند که در این راستا همکاری‌های عملی طراحی و برنامه ریزی شود.  

رئیس‌جمهور با اشاره به سفر به توکیو، خاطرنشان کرد: امسال نودمین سال روابط سیاسی دو کشور است. در طول امسال سه ملاقات با آقای آبه داشتیم. در این دیدارها در رابطه با روابط دوجانبه بحث‌ها و بررسی‌هایی صورت گرفت.

روحانی خاطرنشان کرد: در این دیدارها ما یک جلسه ای با شرکت های ژاپنی داشتیم که در ایران فعالیت می‌کردند و روابط اقتصادی خود را هنوز حفظ کردند و سابقه 70 ساله در ایران دارند. همه آنها تاکید داشتند که این روابط را ادامه دهند.

وی ادامه داد: در مساله تحریم، برخی از کشورها حساس‌تر از بقیه کشورها هستند، البته همه مخالف تحریم هستند و می‌دانند که این تحریم خلاف مقررات است و به جایی نمی‌رسد اما تحریم به ضرر همه کشورهاست و تنها به ضرر ایران نیست.

رئیس‌جمهور گفت: ژاپنی‌ها و اروپایی ها فعال هستند تا تحریم ها را بشکنند و ما معتقدیم شکستن تحریم‌ها و خنثی کردن توطئه‌های آمریکا علیه ایران یک کار ملی و انقلابی است.

روحانی اظهار کرد: ژاپنی‌ها در حوزه شکستن تحریم‌ها پیشنهادات جدیدی داشتند و ما هم راهکارهای خود را ارائه دادیم.

ادامه دارد....

 

منبع: پارسینه

کلیدواژه: حسن روحانی مالزی ژاپن

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.parsine.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «پارسینه» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۰۲۷۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری



به گزارش خبرگزاری صداوسیما، مهدی اسلام پناه در این دیدار که در حاشیه نشست اسمیک، برگزار شد با اشاره به امضای موافقتنامه شناسایی متقابل در حوزه استاندارد و ارزیابی انطباق بین دو سازمان که سوم اردیبهشت جاری به امضا رسیده است، تاکید کرد: لازم است برنامه اجرایی برای عملیاتی شدن تفاهمات در اولین فرصت تنظیم و امضا شود.

وی با اشاره به اراده روسای جمهور و مسئولان دو کشور برای ارتقاء همکاری‌ها و افزایش حجم مبادلات تجاری، گفت: در منطقه، صرفا دو جمهوری اسلامی وجود دارد و آن هم جمهوری اسلامی ایران و جمهوری اسلامی پاکستان است و این امر مسئولیت ما را در برادری دینی و مشارکت‌ جدی تر در همکاری‌های دو جانبه بیشتر می‌کند.

نمایندگان پاکستان که در اجلاسیه هیات مدیره اسمیک به عنوان (vice chairman) حضور داشتند، ضمن تاکید بر ارتقای همکاری‌ها در حوزه‌های مختلف استانداردسازی و پذیرش متقابل استانداردهای یکدیگر امضای برنامه اجرائی را اقدامی فوری و ضروری قلمداد کردند.

همچنین طرفین برای همکاری در حوزه حلال نیز مذاکره و به تفاهم رسیدند.

هیات ایرانی که به سرپرستی اسلام پناه در این رویداد شرکت دارد، علاوه بر هیات پاکستانی با سایر هیات‌های شرکت کننده دیدارهای جداگانه ای را با هدف گسترش همکاری‌ها و ارتقا سطح فنی دو طرف برگزار و در این خصوص مذاکراتی نیز انجام شد.

 

 

دیگر خبرها

  • توسعه همکاری‌های فناورانه ایران و ترکیه نتایج خوبی را برجای می‌گذارد
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری
  • تاکید ایران و پاکستان بر توسعه روابط تجاری در حوزه استاندارد
  • بخش خصوصی؛ ضد تحریم، ارزآور
  • ◄ وزیر راه و شهرسازی عازم ابوظبی شد
  • بذرپاش عازم ابوظبی شد
  • همکاری با آفریقای مرکزی در تمامی زمینه های محیط زیستی
  • افزایش حجم تجارت ایران و کوبا به بیش از ۲۴۳ میلیون دلار می‌رسد
  • رشد اقتصادی نیازمند برقراری رفاه و صلح
  • رشد اقتصادی در گرو صلح جهانی است