Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جنوب نیوز»
2024-05-02@12:43:57 GMT

تأسیسات نفتی هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۰۳۵۰

تأسیسات نفتی هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفت

یک روز بعد از انتشار اخباری درباره حمله به چند نقطه نفتی سوریه، دمشق تأیید کرد که سه تأسیسات نفتی این کشور هدف حمله تروریست‌ها قرار گرفته است. به گزارش جنوب نیوز، وزارت نفت سوریه صبح امروز شنبه با انتشار بیانیه‌ای تأیید کرد که برخی تأسیسات نفتی این کشور که تحت کنترل دولت است، هدف حملات تروریستی قرار گرفته است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، در بیانیه وزارت نفت سوریه آمده است که «سه تأسیسات نفتی ما هدف حمله تروریستی همزمان قرار گرفته است. پالایشگاه حمص، کارگاه گاز جنوب منطقه میانی و ایستگاه گاز الریان هدف قرار گرفتند».

طبق گفته وزارت نفت سوریه، «خسارت مادی» به این تأسیسات وارد آمده و نیروهای وزارت و یگان‌های امدادی بسرعت برای خاموش کردن حریق به وجود آمده در نتیجه حمله اقدام کرده‌اند و تیم‌های سوری در حال تعمیر خسارات وارد آمده هستند. 


 

سانا نوشت: این تجاوز به تأسیسات نفتی در زمانی انجام می‌شود که آمریکا با همکاری ترکیه در حال سرقت نفت و گاز منطقه جزیره [شرق سوریه] هستند.

بشار اسد رئیس جمهور سوریه هفته گذشته در گفت‌وگو با تلویزیون فونیکس چین با اشاره به حضور آمریکا در مناطق شرق سوریه که چاه‌های نفتی سوریه در آن واقع است، گفته بود آمریکا در حال سرقت نفت سوریه است و آن را به ترکیه می‌فروشد. 


 


 

اسد در این خصوص گفته بود: «قبل از اینکه آمریکا بیاید، جبهة النصره روی این چاه‌ها حساب کرده بود. بعد که داعش آمد، جبهة النصره کنار زده شد. عملا او [داعش] نبود که آن [النصره] را کنار زد. بلکه النصره و داعش ادغام شدند و اسمش شد داعش. داعش هم نفت سوریه را سرقت می‌کرد و می‌فروخت. کجا؟ فروش از طریق ترکیه انجام می‌شد. امروز آمریکا نفت سوریه را سرقت می‌کند و به ترکیه می‌فروشد. ترکیه با همه این گروه‌ها در عملیات فروش نفت، هم‌دست است. مشکلی نیست، ترکیه آماده است زیرا رژیم ترکیه مستقیما در فروش نفت، قبلاً با النصره، بعد با داعش و امروز با آمریکا، همکاری می‌کند».

منبع: فارس

منبع: جنوب نیوز

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jonoubnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جنوب نیوز» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۰۳۵۰ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است

رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه گفت که مواضع ترکیه در حمایت از این مخالفان ثابت است. - اخبار بین الملل -

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، «بدر جاموس»، رئیس هیئت موسوم به هیئت مذاکره کننده مخالفان دولت سوریه بعد از دیدار با «احسان مصطفی یوداگول»، مدیرکل میز سوریه در  وزارت خارجه ترکیه مدعی شد که آنکارا بر ثبات موضع خود در حمایت از خواسته‌های مردم سوریه تأکید دارد.

بنا به ادعای  رئیس هیئت مذاکره کننده مخالفان سوریه، مسئول میز سوریه در وزارت خارجه ترکیه بار دیگر بر حمایت آنکارا از راه‌ حل سیاسی بر اساس قطعنامه های شورای امنیت تأکید کرده است و طرفین درباره مقابله با «اقدامات تروریستی» شبه نظامیان کُرد مورد حمایت آمریکا موسوم به «قسد» رایزنی کردند.

اخیرا بدر جاموس که به همراه سران مخالفان دولت سوریه در ترکیه به سر می‌برد، با «گیر پدرسون»، نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل در امور سوریه در شهر آنکارا دیدار و گفت‌وگو کرده است.

در این دیدار، طرفین پرونده سوریه را بررسی کرده و جاموس به پدرسون پیشنهاد داده است که توصیه‌هایی به شورای امنیت به منظور تحت فشار قرار دادن دولت سوریه و بشار اسد برای پذیرش راه حل سیاسی و عدم اجازه به دمشق برای به تعطیلی کشاندن  فرایند سیاسی در این کشور ارائه کند.

ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه های تروریستی در شمال سوریهایروانی: تحریم‌های یکجانبه علیه سوریه باید لغو شود

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • ادعای ترکیه مبنی بر کشتن ۴۳ تروریست در یک هفته
  • بمباران شمال عراق از سوی ترکیه
  • ترکیه ۴۱ نفر را به ‌اتهام ارتباط با گروهک داعش بازداشت کرد
  • بازداشت ۴۱ تروریست داعشی در ترکیه
  • ترکیه ده‌ها نفر را به ظن ارتباط با داعش دستگیر کرد
  • انهدام ۲ پایگاه تروریست‌ها در «حمص» سوریه توسط روسیه
  • مخالفان سوریه: موضع ترکیه در قبال ما ثابت است
  • بازداشت چند داعشی در استانبول
  • ناتوانی ترکیه در مهار درگیری گروه‌های تروریستی در شمال سوریه
  • ترکیه: ۱۵ تروریست در شمال عراق از پای درآمدند