Web Analytics Made Easy - Statcounter

جواد حق لطفی روز شنبه در جمع فعالان صنعت حمل و نقل و راهداران که به مناسبت روز ملی حمل و نقل و رانندگان برگزار شد افزود: راهداری و حمل و نقل پس از  جدایی راهداری از راه و شهرسازی در مهرماه سال ۹۵ تشکیل شد.
وی اضافه کرد: قزوین با قرار گرفتن در شمال غرب و سهم یک درصدی از مساحت و هشت درصدی از اقتصاد کشور دارای یک میلیون و ۳۰۰ هزار جمعیت است که ششصد هزار نفر آن در شهر قزوین ساکن هستند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


حق لطفی ادامه داد: ایران نقش بسیار مهمی را در کریدورهای حمل و نقل داشته و از نظر سوق الجیشی ارتباط دهنده اروپا به آسیای میانه است که نقش قزوین و محورهای آن در این خصوص بسیار مهم و برجسته است.
وی با ارایه گزارشی از عملکرد این اداره کل در سال جاری ادامه داد: در سال ‌۹۴ تعداد ۱۵۸میلیون تردد ، سال ۹۵، ۲۱۸ میلیون تردد، سال ۹۶، ۲۴۴ میلیون تردد و در سال ۹۷ تعداد ۲۷۱ میلیون تردد با میانگین ۷۴۳ هزار وسیله نقلیه در روز در قزوین ثبت شد.
وی  با بیان اینکه ۵۷ درصد راههای روستایی استان آسفالت هستند گفت: قزوین دارای ۵ هزار و ۳۳۲ کیلومتر راه روستایی است که ۶۹۴ کیلومتر آن راه شوسه، ۲ هزار و  ۶۷۴ کیلومتر آسفالت و هزار و ۹۶۴ کیلومتر خاکی و جیپ رو است.
حق لطفی  اظهار داشت : برای آسفالت راه های شوسه که عمدتا روستاهای با بیست خانوار را تشکیل می‌دهد ۴۱۵ میلیارد تومان اعتبار نیاز است که برای سالجاری ۲۱ میلیارد تومان ابلاغ شده و ۵.۵ میلیارد تومان آن نیز تخصیص یافته است.
وی با بیان اینکه ۵۷ درصد راه های روستایی استان آسفالت هستند گفت: ۳۰ درصد از ۲ هزار و ۶۷۴ کیلومتر راه آسفالت روستایی استان قزوین نیاز به بهسازی و لکه گیری دارد که در مجموع اعتبار لازم برای آن ۱۸۲ میلیارد تومان است.
حق لطفی، تعداد کارکنان اداره کل راهداری و حمل و نقل جاده ای استان قزوین را ۶۰۸نفر عنوان کرد که ۱۸ تن از آنها را زنان تشکیل می دهند و گفت: از این تعداد نیروی انسانی ۲۹۲ نفر استخدام رسمی و پیمانی و قراردادی، ۲۶۲ نفر حجمی و شرکتی ؛ نگهداری راهها و ۵۴ نفر نیروهای عوارضی ها هستند.

وی گفت: در سال جاری تاکنون یک میلیون و ۸۳۸ هزار و ۸۴۳ مسافر توسط حمل و نقل جاده ای جابجا شده است که نسبت به سال گذشته ۲.۷ درصد کاهش داشته است.
حق لطفی برلزوم ایجاد یک ترمینال در شمال شهر با مشارکت شهرداری تاکید کرد و افزود: اداره کل راهداری و حمل و نقل به موضوع ممنوعیت مسافرگیری غیر مجاز در چهارراه ولیعصر و شهر محمدیه هم توجه دارد و موضوع را پیگیری می کند.

این مسوول در ادامه از فعالیت ۴۳شرکت مسافربری در استان خبر داد و گفت: از این تعداد ۲۰ شرکت اتوبوسی، ۱۵ شرکت سواری کرایه، ۵ شرکت مینی بوس و سه شرکت ترکیبی در بویین زهرا، تاکستان و آبیک هستند.
وی با اشاره به فعالیت تعداد ۹۶۹ دستگاه مسافربری شامل ۲۱۰ دستگاه اتوبوس، ۵۸۵ دستگاه سواری و۱۷۴ دستگاه مینی بوس، گفت: تعداد رانندگان فعال نیز  ۲ هزار و ۵۱۶ نفر است.
حق لطفی در ادامه از افزایش فروش بلیط اینترنتی در سال جاری خبر داد و افزود: امسال تاکنون ۱۰ هزار و ۲۶۴ بلیط به صورت اینترنتی به فروش رفته که نسبت به سال گذشته ۵۵ درصد رشد داشته است.

مدیرکل راهداری و حمل و نقل استان قزوین گفت: همچنین ۸۷ شرکت حمل و نقل کالا در استان فعال است که ۸۲ مورد آنها داخلی، ۲ شرکت بین المللی و ۳ شرکت نمایندگی هستند.
وی با اشاره به تعداد ۹ هزار و ۷۱۷ دستگاه در ناوگان حمل و نقل استان گفت: میانگین عمر این ناوگان ۲۱.۹ سال است که میانگین بالایی محسوب‌ می‌شود.
مدیرکل راهداری و حمل و نقل جاده‌ای استان قزوین گفت:یکی از چالش های بزرگ این حوزه سن زیاد ناوگان است و ناوگان حمل و نقل جوان در ایمنی و مصرف سوخت تاثیر دارد.

وی از توزیع ۵۸ هزار و ۱۶۰ حلقه لاستیک طی دوسال گذشته خبر داد و گفت: در زمینه تامین لاستیک خاور دچار کمبود هستیم و در این زمینه رایزنی‌های لازم با وزارت صنعت معدن و تجارت انجام شده است.

به گفته حق لطفی در سال جاری ۴۵۱ هزار بارنامه به میزان ۶ میلیون و ۴۵۲ هزار تن بار در حوزه حمل و نقل کالا صادر شده است.
وی ایجاد مجتمع های خدمات رفاهی را در افزایش ایمنی طول راه‌ها بسیار مهم دانست و گفت: در حال حاضر  ۳۲ مجتمع خدمات رفاهی در حال بهره‌برداری و ۱۸ مجتمع نیز در حال احداث هستند که هزار و ۱۲۶ نفر در آنها مشغول کار هستند.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اقتصاد کشور بلیط صنعت ناوگان حمل و نقل وزارت صنعت معدن و تجارت قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۰۳۶۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی

ایسنا/مرکزی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی گفت: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، افزایش هشت درصدی را نشان می دهد.

جمشید امیدی ۱۱ اردیبهشت در جشنواره امتنان استان مرکزی(تجلیل از کارگران، گروه های کار و واحدهای نمونه) اظهار کرد: هر قدر کارگر و کارآفرین بیشتر تلاش کنند و هر قدر زمینه تلاش موثر برای اینها فراهم شود توفیقات بیشتری نصیب کشور و ملت خواهد شد.

وی افزود: فراخوان برگزاری جشنواره امتنان استان مرکزی از ۱۰ مهرماه سال گذشته آغاز شد و تا اول آذرماه ادامه داشت که در نهایت منجر به ثبت‌نام ۴۴۰ کارگر، ۵۹ گروه کار و ۱۲۱ واحد در سامانه این جشنواره شد.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی تصریح کرد: پس از پایان مهلت ثبت‌نام، کمیته ارزیابی تشکیل و بر اساس اسناد و مدارک بارگذاری شده، ۱۰۸ مورد بازدید میدانی هم صورت گرفت.

وی گفت: هشت واحد برتر استانی، سه کارگر نمونه و دو گروه کار نمونه به تعداد هشت نفر به عنوان برگزیدگان این جشنواره انتخاب شدند که در هفته کار و کارگر تجلیل می‌شوند.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: این استان در سنوات گذشته کارگر ملی نداشت اما امسال کارگر نخبه ملی و واحد نمونه ملی از استان مرکزی انتخاب شده است.

امیدی بیان کرد: اشتغال ایجاد شده در استان مرکزی( آمار شاغلین ۱۵ سال به بالا) در سال ۹۶ به ۴۲۵ هزار نفر رسیده بود اما این آمار تا سال ۹۹ به ۳۷۴ هزار نفر رسید و روند نزولی داشت که یکی از مهمترین علل آن شرایط کرونا بود، اما این آمار در سال ۱۴۰۱ به ۳۸۹ هزار و ۷۲۰ نفر رسید و ۱۵ هزار و ۷۲۰ اشتغال
از سال ۹۹ تا ۱۴۰۱ به استان اضافه شد و آمار سال ۱۴۰۲ تا پایان فصل بهار امسال اعلام می‌شود.

امیدی خاطرنشان کرد: نرخ بیکاری استان مرکزی در سال ۱۴۰۰ به هفت و هشت دهم درصد، در سال ۱۴۰۱ به هفت و سه دهم درصد و در سال گذشته به هفت درصد رسید.

وی اظهار کرد: نرخ مشارکت اقتصادی این استان در سال ۱۴۰۰ و ۱۴۰۱، بدون تغییر به ۳۶ و ۶ دهم درصد و در سال گذشته به ۳۶ و سه دهم درصد رسید. یکی از علل پایین بودن نرخ مشارکت اقتصادی استان مرکزی، خارج شدن کارگران از محیط‌های کاری به دلیل سخت و زیان‌آور بودن مشاغل است.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان مرکزی افزود: تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی نسبت به سال ۹۹، دارای افزایش هشت درصدی است.

انتهای پیام 

دیگر خبرها

  • رشد ۸ درصدی تعداد کارگاه‌های فعال استان مرکزی
  • واکسیناسیون ۴۵۵ هزار طیور بومی در قزوین
  • پرداخت تسهیلات مسکن روستایی در کهگیلویه و بویراحمد به ۶۲ درصد رسید
  • واکنش وزارت راه به یکی دانستن «رفع نقاط پرحادثه» و «روکش آسفالت»
  • ۲۲۵ هزار بنای ناپایدار در استان تهران داریم
  • شاخص برخورداری گلستان از صدور اسناد مالکیت، هفت درصد بالاتر از میانگین کشوری
  • عزم دولت برای تأمین مسکن جدی است
  • بهسازی ۲۱۰ کیلومتر از آسفالت آزادراه تبریز - زنجان
  • ۸۵ درصد نمایندگان پست با گوشی هوشمند توزیع مرسوله می‌کنند
  • تقدیر از بانک مسکن برای پرداخت تسهیلات ساخت