Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایسنا»
2024-04-30@00:33:00 GMT

رئیس جدید شوراهای حل اختلاف قم معارفه شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۰۹۲۳

رئیس جدید شوراهای حل اختلاف قم معارفه شد

ایسنا/قم در مراسمی با حضور جمعی از مسئولان، حجت‌الاسلام‌والمسلمین مجید قربانی به عنوان رئیس جدید شوراهای حل اختلاف قم معرفی و از تلاش‌های سید حمید اسماعیلی قدردانی شد.

حجت الاسلام والمسلمین علی مظفری، مدیرکل دادگستری قم عصر امروز در این مراسم که در ساختمان آموزش دادگستری برگزار شد، با ابراز خرسندی از عملکرد شوراهای حل اختلاف در قم عنوان کرد: با همه مشکلات و کمبودها، شوراهای حل اختلاف قم در حد توان به خدمت پرداخته و آرای مهمی را در جهت رسیدگی به پرونده‌های ارجاعی صادر کرده است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

مدیرکل دادگستری قم افزود: از جمله اولویت‌های مهم دستگاه قضائی، کوچک‌سازی و چابک‌سازی دستگاه است که در این مسیر ایجاد تحول در بخش‌های مختلف می‌تواند در توسعه خدمات و بهبود عملکرد موثر باشد.

وی اظهار کرد: یکی از طرح‌های راهبردی قوه قضائیه، ساماندهی شوراهای حل اختلاف در تسریع رسیدگی به امور مراجعه‌کنندگان است که در این باره تعیین تکلیف پرسنل، انتخاب قضات بر اساس صلاحیت‌ها از جمله راهبردهاست.

مظفری بیان کرد: در این راستا 22 قاضی برای کمک به شوراهای حل اختلاف، اعلام آمادگی کرده‌اند و بخش زیادی از دغدغه‌ها در این زمینه رفع شده است.

وی خاطرنشان کرد: افراد باتجربه قضایی که هم‌اکنون در ستاد دادگستری استان مشغول فعالیت هستند به‌ عنوان قاضی در شوراهای حل اختلاف مورداستفاده قرار می‌گیرند.

مدیرکل دادگستری قم خاطرنشان کرد: مسیر تحول و ساماندهی دستگاه قضایی در قالب طرح تحول راهبردی قوه قضاییه آغازشده است، استخدام و تعیین تکلیف پرسنل و همچنین انتخاب قاضی‌ها و تعیین صلاحیت‌ها ازجمله دغدغه‌های اعضای شوراهای حل اختلاف است که امیدواریم در قالب این طرح برطرف شوند.

در این مراسم سید حمید اسماعیلی رئیس سابق شوراهای حل اختلاف قم با ارائه گزارشی بیان کرد: در قم، ۶۹ شعبه و ۴۴ شعبه دادرسی ویژه پرونده‌های حقوقی ذیل شوراهای حل اختلاف فعالیت دارند.

وی عنوان کرد: سال قبل بیش از 15 هزار پرونده کیفری وارد شوراهای حل اختلاف قم شد که 79 درصد از این پرونده‌ها منجر به صلح و سازش شد، همچنین در جریان پرونده‌ها،63 هزار دادنامه در این شوراها صادر شده است.

رئیس سابق شوراهای حل اختلاف قم تصریح کرد: رئیس شورای حل اختلاف قم و تهران با یکدیگر هم‌زبان هستند و این امر بسیار باارزش است و موجب کارآمدی و پیشبرد اهداف می‌شود.

حجت‌الاسلام قربانی رئیس جدید شوراهای حل اختلاف قم نیز تصریح کرد:از تمامی تجربیات در جهت توسعه خدمات و پیشبرد اهداف شوراهای حل اختلاف بهره می‌گیریم.

انتهای پیام

منبع: ایسنا

کلیدواژه: تودیع و معارفه

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.isna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایسنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۰۹۲۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای چهارمحال و بختیاری، رئیس دادگستری کوهرنگ گفت: با تلاش‌های مستمر اعضای شورا‌های حل اختلاف، دستگاه قضا، معتمدین و ریش سفیدان یک فقره پرونده اختلاف ملکی که سالیان سال باعث کدورت و درگیری فامیلی شده بود در شهرستان کوهرنگ به صلح و سازش خاتمه یافت.
خدابخشی افزود: شاخص اصلی در فرهنگ قوم بزرگ بختیاری این است که بخشش و گذشت در اولویت است.
در این مراسم یکی از طرفین مورد اختلاف، از دیه یک میلیارد تومانی خود گذشت کردند.

دیگر خبرها

  • صلح و سازش در پرونده قتل با رضایت اولیاء دم در کوهرنگ
  • کارگروه مشترک برای آسیب شناسی روند رسیدگی به پرونده‌ها تشکیل شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران ایجاد شود
  • دادگاه‌های صلح در تهران تشکیل می‌شود؟
  • جذب ۵ قاضی و ۲۴ کارمند در دادگستری فلاورجان
  • اثبات مالکیت و مالی بیشترین پرونده قضایی در مازندران است
  • ۲۰ درصد پرونده های محاکم مازندران مربوط به اراضی کشاورزی است
  • نجات ۳ شرکت خوزستانی از ورشکستگی
  • ضرورت تعیین تکلیف پرونده‌های محکومان به قصاص در کردستان
  • تحقق صلح و سازش در پرونده‌های قضایی با مشارکت مردمی