Web Analytics Made Easy - Statcounter

در نشست شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی از قطع درختان بلوط انتقاد شد.

 به گزارش خبرگزاری فارس از یاسوج، چهل و نهمین نشست شورای گفت‌‌وگوی دولت و بخش خصوصی امروز به ریاست حسین کلانتری و با دستور کار بررسی مصوبات گذشته  استفاده از ظرفیت محیط زیست و منابع طبیعی در توسعه استان برگزار شد.

در ابتدای این نشست جبار کیانی‌پور بر تشکیل پنجره واحد سرمایه‌گذاری در استان تأکید کرد و گفت: بر خلاف گزارش ارائه شده سازمان مدیریت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه جذب سرمایه‌گذار در استان 1.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

6 درصد افزایش داشته و نشان می‌دهد در حوزه سرمایه‌گذاری وضعیت استان چندان هم بد نیست.

رئیس اتاق بازرگانی، صنایع و معادن یاسوج بر تغییر رویکرد شورای گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی به سمت گفتمان جدید تأکید کرد و گفت: جلسات اقتصادی رویکرد آمار و ارقامی پیدا کرده در حالی که باید ظرفیت استان در بخش‌های کشاورزی، آب، گردشگری و سایر حوزه‌ها شناسایی و جلسات به این سمت بروند تا دغدغه بیکاری در استان حل شود.

در ادامه این نشست جمعی از اعضای سازمان‌های مردم نهاد به بیان دغدغه‌های خود پرداختند که انتقاد از به مزایده رفتن درختان قطع شده منابع طبیعی، اعتبارات کم حوزه منابع طبیعی و محیط زیست و نبود تجهیزات لازم برای محافظت از این میراث عظیم از جمله دغدغه‌های این اعضا بود.

 علی شهابی‌فر در خصوص اعتبارات دو دستگاه منابع طبیعی و محیط زیست با اشاره به اعتبارات ۴۰ میلیاردی هزینه‌ای و عمرانی منابع این دو دستگاه عنوان کرد: دولت در اختصاص اعتبار به این دو دستگاه کوتاهی نکرده است.
سرپرست سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی کهگیلویه و بویراحمد مشکل استان را نبود زیرساخت‌ها عنوان کرد و گفت: معضل استان بیکاری است و برای ایجاد اشتغال نیازمند تقویت زیرساخت‌ها هستیم. 

وی خاطرنشان کرد: وضعیت نیروهای شاغل محیط زیست و همچنین حقوق محیط‌بانان در دستور کار قرار می‌دهیم

غلام‌حسین حکمتیان‌اصل هم در واکنش به سخنان سجادی مدیر تشکل زیست محیطی نهضت سبز زاگرس گفت: در خصوص پروژه قطع درختان مجوز صادر شد و درختان قطع شدند که قانون اجازه داده این درختان به مزایده بروند و پول آنها به حساب دولت واریز می‌شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری کهگیلویه و بویراحمد بیان کرد: ۱۸.۵ تن شیره آنغوزه استیصال شده و ۳ هزار هکتار هم گیاهان دارویی کشت شده است، قطع درختان بلوط به معضل اساسی تبدیل شده است.

اما استاندار کهگیلویه و بویراحمد در جمع بندی این نشست دولت و بخش خصوصی با موثر خواندن این نشست از دولت و بخش خصوصی با مهم توصیف کردن حضور بخش خصوصی گفت: احداث کارخانه‌های پتروشیمی و واحدهای شن و ماسه و خسارت این واحدها به محیط زیست دغدغه سازمان‌های مردم نهاد بود که از آنها می‌خواهم هر جایی تخلف و موردی در این خصوص بود به من اطلاع دهند.

حسین کلانتری با انتقاد از اینکه گفته می‌شود در طول 40 سال اخیر چه اتفاقی رخ داده گفت: همین حوزه محیط زیست و منابع طبیعی که دغدغه همه است را با گذشته مقایسه کنید تا متوجه شوید چه اتفاقی افتاده است و حالا باید برنامه‌ریزی کنیم که به جایگاه واقعی خود برسیم.

وی در پاسخ به سخنان یکی از مستندات سازان حوزه محیط زیست که گفته بود خسارت دامدارانی که از جانوران مثل گرگ و پلنگ به گوسفندان متحمل ضرر شدند، گفت: اعتباری در این خصوص تعریف نشده اما از رسانه‌ها می‌خواهم فرهنگ بیمه را برای جبران خسارت و ضرر و زیان این چنینی توسعه و تسریع دهند که دنیا به سمت توسعه در این حوزه است.

وی بر ارائه آموزش در حوزه محیط ریست و منابع طبیعی تأکید کرد و یادآور شد: در اعتبارات سال 99 دیده شود که تجهیزات این دو دستگاه خریداری شود.

وی در ادامه سخنان خود با اشاره به اینکه این جلسه از نشست گفت‌وگوی دولت و بخش خصوصی یکی از بهترین جلساتی است که برگزار شده، گفت: اعضای بخش خصوصی دغدغه خود در حوزه محیط زیست و منابع طبیعی را بیان کردند اما باید شرایط اقتصادی کشور را هم درک کنیم.

مقام ارشد اجرایی کهگیلویه و بویراحمد عنوان کرد: همه هم و غم دشمن این است که درآمد  ما را به صفر برساند و بایدد شرایط را درک کنیم، تحریم‌های دشمنان به گونه‌ای است که شرکتی می‌خواهد دارویی برای بیماران خاص وارد کند اجازه نمی‌دهند بنابراین نباید از این شرایط ایراد بگیریم.

کلانتری بیان کرد: متناسب با شرایط کشور حرف زده شود مردم محرم هستند دشمن نباید متوجه برخی مباحث شود.حضور بخش خصوصی موجب شده بیشتر منابع را عبور کنیم.

استاندار کهگیلویه و بویراحمد با اشاره به تکیه بر توانمندی‌های داخلی گفت: استفاده از انرژی پاک در دستور کار است که در این خصوص  کار بزرگی در پنل‌های خورشیدی در دهدشت انجام گرفته است.

وی با بیان اینکه استان در حوزه گیاهان دارویی ظرفیت بالایی دارد، گفت: از همه انتقادات فعالان زیست محیطی استقبال می‌کنیم و از آنها کمک می‌خواهم تا استان به جایگاه رفیعی دست پیدا کند.

انتهای پیام/82024
 

منبع: فارس

کلیدواژه: خبرگزاری فارس استاندار کهگیلویه و بویراحمد گیاهان دارویی بخش خصوصی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.farsnews.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «فارس» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۰۹۸۸ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد

مدیرکل مدیریت بحران گفت: در بارندگی‌های اخیر بیشترین بارش در گچساران و باشت ثبت شده‌است.

به گزارش خبرگزاری ایمنا از کهگیلویه و بویراحمد، علیرضا نیکروز، امروز_ شنبه پانزدهم اردیبهشت_ در جمع خبرنگاران اظهار کرد: همه نقاط کهگیلویه و بویراحمد تحت پوشش سامانه و بارندگی در سه روز گذشته قرار گرفتند و در شهرستان‌های باشت و گچساران بیشترین باران را داشتیم.

وی با بیان اینکه در این بارندگی تلفات جانی نداشتیم، افزود: بارش شدید باران باعث خسارت به کشاورزان، باغات و صیفی‌جات و زیرساخت‌های آب و برق شد.

مدیرکل ستاد مدیریت بحران کهگیلویه و بویراحمد به وضعیت راه‌های کهگیلویه و بویراحمد اشاره کرد و گفت: در حوزه راه، جاده‌های روستایی و جاده پاتاوه _ دهدشت مشکلاتی رخ داد که مشکلات برطرف شد و در حوزه عشایر که در حال کوچ هستند تحت تأثیر این سامانه قرار گرفتند اما با توجه به اینکه هشدارهای قبلی صادر شد مشکلی چندانی مشاهده نشد.

وی تصریح کرد: مردم کهگیلویه و بویراحمد موضوع خود مراقبتی را جدی بگیرند و ضمن توجه به توصیه‌های مدیران و هواشناسی، تلاش کنند محصولات مختلف شیلات، کشاورزی، دام و باغات خود را بیمه کنند تا در صورت خسارت احتمالی در زمان بحران بیمه به آن‌ها خسارت پرداخت کند.

کد خبر 750493

دیگر خبرها

  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده است
  • دیوان محاسبات: محیط زیست تکلیف قانونی خود را انجام نداده
  • عدم انجام تکالیف قانونی سازمان حفاظت محیط زیست در خصوص ارزش‌گذاری مناطق تحت مدیریتش
  • تدریس مشق عشق در یک مدرسه عشایری+ فیلم و عکس
  • گچساران و باشت رکورددار بارش باران در کهگیلویه و بویراحمد
  • تلاش برای افزایش ضریب حفاظت گوزن زرد در ارسنجان
  • اهمیت توسعه میادین مشترک کشور با سرمایه مردمی و توان بخش خصوصی
  • تلنگری جامعه‌شناختی به بحران آب
  • هفت گوهر نایاب زاگرس در خطر انقراض
  • نشست هم اندیشی سازمان‌های کارگری و کارفرمایی کهگیلویه و بویراحمد