Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش همشهری آنلاین، محمدباقر قالیباف مثل همیشه فقط حمله می کند. گویی این را سرنوشت خود می‌داند؛ فرقی هم نمی کند چه احمدی‌نژاد باشد چه روحانی. گرچه تا کنون به نتیجه ای هم نرسیده است. روزنامه شرق با اشاره به ناکامی‌های قالیباف نوشت: هرچه به زمان انتخابات نزدیک می‌شویم، حملات رقبای سابق به رئیس دولت مستقر هم تشدید می‌شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

قالیباف در روز ثبت‌نام خود برای انتخابات مجلس، تندترین حمله ممکن تا آن زمان را به دولت روحانی کرد؛ هم قبل از ثبت‌نام در جمع بسیجیان و هم در هنگام ثبت‌نام.

او آن روز در بیانیه خود نوشته بود: «بر کسی پوشیده نیست که این روزها مردم احوال خوبی ندارند. بر این باور بودم درختی که چهار سال ثمر ندهد دیگر ثمر نمی‌دهد ازهمین‌رو تلاش شد تا نهال تازه‌ای کاشته شود اما دولت مستقر دوقطبی دروغین ساخت و بر موج سوار شد و توانست با وعده‌های کاذب اعتماد مردم را جلب کند. متأسفم که بگویم در این مدت دو سال یک روز هم آب خوش از گلوی مردم پایین نرفته است...».

جنس حملات و محتوای کنایه‌وار سخنان او به شکلی است که به نظر می‌رسد تبدیل به انتقام‌گیری از مناظره‌های ۹۲ و تلافی ناکامی ۹۶ شده است. فرصتی که او شش سال منتظرش بوده، حالا سر رسیده است. او که احتمالا سرلیست اصولگرایان تهران در انتخابات و جایگزین بالقوه لاریجانی در مجلس آینده است، احتمالا از حالا نقشه‌های زیادی برای چالش با دولت در دو سال باقی‌مانده در سر دارد.

عضو شورای ائتلاف اصولگرایان و مجمع تشخیص مصلحت نظام دیروز با بیان اینکه اتفاقات آبان‌ماه در بستر ناکارآمدی دولت شکل گرفت، گفت: برخی تلاش داشتند در چنین شرایطی پیوند بین امام و امت و مردم و نظام را از بین ببرند.

قالیباف به تشریح اتفاقات آبان‌ماه گذشته پرداخت و اظهار کرد: جنس اتفاقات آبان‌ماه با همه حوادث گذشته متفاوت بود؛ از یک‌سو شاهد فضایی تند، خشن و انتحاری بودیم و در سوی دیگر صدای مطالبات و خواسته‌های مردم قرار داشت. او گفته: در سال‌های اخیر برخی مسئولان، مردم و جامعه را شرطی کرده‌اند و آنها را در بحث مربوط به مذاکره نگه داشته‌اند. وضعیت فعلی کشور به دلیل نبود ثبات اقتصادی است و دولتی‌ها برای هر اقدامی منتظر موضوع اینستکس و FATF و امثال آن هستند.

 او گفته است رهبر معظم انقلاب در دیدار مسئولان به صورت صریح فرمودند کسی که حرف از استعفای رئیس دولت بزند، در پازل دشمن حرکت می‌کند؛ اما جریان اصلاح‌طلب استارت استعفای رئیس‌جمهور را زده است و قطعا طرح چنین مسئله‌ای اتفاقی نیست. قالیباف لازم ندیده توضیح دهد که پس چرا اصولگرایان تا همین چند ماه قبل به دنبال گرفتن رأی عدم کفایت سیاسی روحانی در مجلس بودند!

قالیباف در ادامه گفته است: امروز متأسفانه ضعف عملکرد در حوزه مجلس و دولت به حساب نظام و ناکارآمدی دین در حوزه اجتماعی گذاشته می‌شود تا مردم را از انقلاب اسلامی جدا کنند. او گفته است بدون‌شک ما نیازمند یک خیزش ملی و مردمی برای نجات کشور از بی‌عملی و اجرای تصمیمات غلط به روش‌های غلط هستیم. ما باید یک دولت نشسته و خسته را وادار به کار کنیم، چراکه دولت مکلف به خدمت در برابر مردم است. امروز باید یک خیزش برای نجات اقتصاد کشور و جلوگیری از فقیرترشدن مردم شکل بگیرد. ما اجازه نخواهیم داد مردم بیش از این تحقیر شوند؛ بنابراین درصدد تغییری اساسی هستیم که به‌جای وعده‌های دروغ به دنبال کار عملی برویم و به ناامیدی و بی‌تدبیری پایان دهیم.

کد خبر 471716 برچسب‌ها محمد باقر قالیباف حسن روحانی

منبع: همشهری آنلاین

کلیدواژه: محمد باقر قالیباف حسن روحانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.hamshahrionline.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «همشهری آنلاین» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۰۳۶ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان

رییس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است.

به گزارش مشرق، محمدباقر قالیباف در جلسه علنی امروز (سه‌شنبه) مجلس و در پاسخ به تذکر یکی از نمایندگان مبنی بر علت اجرایی نشدن متناسب سازی حقوق بازنشستگان، اظهار کرد: در پایان سال گذشته احکام و تبصره‌های بودجه ۱۴۰۳ به دولت ابلاغ شد و دولت برای تامین اعتبار از محل یک درصد ارزش افزوده برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان مجوز گرفت.

وی تاکید کرد: بر این اساس، دولت هیچ مشکل قانونی برای تامین اعتبار و پرداخت ندارد، اگر مشکلی در فروردین‌ ماه در این زمینه بوده، قطعا در اردیبهشت‌ ماه رفع شده و باید انجام شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی گفت: به بازنشستگان این اطمینان را می‌دهم که اراده دولت و مجلس شورای اسلامی بر اجرای متناسب سازی حقوق بازنشستگان است. دولت مجوز قانونی دارد و تامین اعتبار هم صورت گرفته است.

دیگر خبرها

  • ضرب‌الاجل قالیباف به دولت ربطی به کرسی ریاست در مجلس دوازدهم دارد؟
  • ماجرای ضرب‌الاجل قالیباف به دولت چیست؟
  • هشدار قالیباف نسبت به ابهامات موجود در مورد یارانه دارو
  • قالیباف: اراده دولت و مجلس اجرای متناسب‌سازی حقوق بازنشستگان است
  • قالیباف: دولت هیچ مشکل قانونی برای متناسب سازی حقوق بازنشستگان ندارد
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق بازنشستگان
  • خبر رییس مجلس درباره حقوق اردیبهشت 1403/ قالیباف: دولت باید متناسب سازی حقوق بازنشستگان را این ماه اجرا کند
  • خبر مهم قالیباف درباره حقوق اردیبهشت بازنشستگان | درباره همسان‌سازی حقوق اطمینان می دهم که ...
  • چرا قالیباف تصمیم گرفت از دولت انتقاد کند؟
  • وعده قالیباف درباره اجرای همسان‌سازی حقوق بازنشستگان