Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «ایران اکونومیست»
2024-05-07@04:05:46 GMT

بازسازی آرامگاه مولانا

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۱۰۴۷

بازسازی آرامگاه مولانا

ایران اکونومیست - آرامگاه مولانا كه برای نخستين‌‌بار در ۷۵۰ سال پيش به دستور سلطان ولد پسر مولانا ساخته شده است، برای نخستين‌‌ بار در تاريخ خود تعمير اساسی شد.  آرامگاه مولانا كه در طول تاريخ با نام‌هايی هم‌چون موزه‌ اشيای عتيقه، مقبره مولانا و موزه مولانا شناخته شده است، پس از ترمیم و بازسازی بازگشایی شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

 آرامگاه مولانا برای نخستين ‌بار از سوی يك تيم مهندسی با در نظر گرفتن كليه شرايط طبيعی به صورت اساسی تعمير و بازسازی شد.
مقبره‌ مولانا در شهر قونيه واقع در مركز تركيه قرار دارد و از سالانه خيل انبوهی از جهانگردان را به سوی خود جلب می‌كند.
همزمان با هفتصد و چهل و ششمین سالگرد وفات مولانا مراسمات ویژه ای در شهر قونیه در حال برگزاری است. این مراسم به همت اداره کل فرهنگ و گردشگری استان قونیه به مدت 10 روز برگزار می‌شود. مراسم مذکور از سال 1937 تاکنون در قونیه ادامه داشته و ده‌ها هزار گردشگر و دوستدار مولانا بدین منظور به این شهر می‌آیند.                                      

منبع: ایران اکونومیست

کلیدواژه: قونیه مولانا تاریخ آرامگاه بازسازی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت iraneconomist.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایران اکونومیست» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۰۴۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد

به گزارش خبرگزاری مهر، امیر سرتیپ دوم «خاموشی» فرمانده هوانیروز ارتش با حضور در مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور نیروی زمینی ارتش از دانشکده و کلاس‌های خلبانی و فنی، ساختمان‌های در حال بازسازی و بازسازی و تجهیز شده، کتابخانه تخصصی، آشپزخانه و سایر قسمت‌های این مرکز بازدید کرد.

کد خبر 6096294 نفیسه عبدالهی

دیگر خبرها

  • بازسازی روستای دهنو با مصالح بومی و محلی
  • دولت عشق آمد و من دولت پاینده شدم/ نگاهی به فیلم مست عشق
  • کیهان باز هم از دست مولانا عبدالحمید شاکی شد
  • سخنی در باب محتوای «مست عشق» به کارگردانی حسن فتحی/ تحریف تاریخ به شیک ترین شکل ممکن
  • ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید کیهان را شاکی کرد /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • عصبانیت کیهان از ارسال کمک های مردمی به حساب مولانا عبدالحمید /یکی از افراد نزدیک به او و خانواده اش در هتل های گران‌قیمت تهران اقامت داشتند
  • سازمان ملل: بازسازی غزه به ۸۰ سال زمان نیاز دارد
  • امیر خاموشی از مرکز آموزش هوانیروز شهید وطن‌پور بازدید کرد
  • مست عشق : روایتی متفاوت از عشق با حضور ستارگان دو کشور (+عکس)
  • راز «نفرین توت عنخ آمون» که بیش از ۲۰ نفر را کشت سرانجام فاش شد