Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-04-27@17:24:59 GMT

نمایشگاه گروهی نقاشی رنگ روغن در سقز برپا شد

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۱۲۳۴

نمایشگاه گروهی نقاشی رنگ روغن در سقز برپا شد

استاد این هنرجوها عصر شنبه در حاشیه نمایشگاه رنگ روغن سقز اظهار داشت: تابلوهای به نمایش گذاشته در این نمایشگاه حاصل تلاش و همت هنرجویان این آموزشگاه است که توانستند در مدت اندکی این تابلوهای ناب را به نمایش بگذارند.

ایرج آقایی با بیان اینکه در این نمایشگاه ۳۰ تابلو از ۶ هنرجوی جوان طراحی شده است افزود: چنور حسینی، روژین توپچی، لعیا حسینی، مریم قادری، نیایش راثی و سیران خاکی هنرجویانی بودند که آخرین آثار خود را بروی بازدیدکنندگان به نمایش گذاشتند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی با اشاره به اینکه ۳۰ تابلوی طراحی شده در این نمایشگاه با رنگ روغن و تکنیک های رئال و امرپسیون طراحی شده است یادآور شد: موضوعات این تابلوها حکایت از طبیعت، فلکلور کُردی (پرتره، فیگور) و مناظر زیبایی مناطق کُردنشین  کرده است.

این استاد با تجربه که ۳۰ سال سابقه نقاشی کردن در کارنامه دارد افزود: بزودی در نمایگشاه های برون مرزی (سلیمانیه اقلیم کردستان) شرکت می کنیم و قصد داریم در شهرهای بانه و بوکان و چندین شهر کُردنشین دیگر این نمایشگاه را برای علاقمندان به هنر نقاشی برگزار کنیم.

یکی از هنرجویان این نمایشگاه با بیان اینکه این دومین نمایشگاه گروهی است در سقز برگزار کردیم افزود: اولین نمایشگاه را در اسفندماه پارسال برگزار کردیم و الان دومین نمایشگاه گروهی است که از امروز برپا شده است.

مریم قادری هدف از گشایش این نمایشگاه را ارائه آخرین نقاشی های خود و ترغیب هنرجویان و علاقمندان به نقاشی دانست و  افزود: چنین نمایشگاه های باعث تقویت پشتکار و انگیزه علاقمندان به نقاشی و هنرجویان این رشته می شود.

یکی دیگر از هنرجویان به نکته قابل توجه سانسور در برخی از تابلوها اشاره کرد و یادآور شد: بعضی از نقاشی های طراحی شده توسط دیگر هنرجویان با آداب و رسوم مرمان کُرد طراحی شده که امیدواریم این معضل را برطرف کنند تا به راحتی کارهایمان را به نمایش بگذاریم.

چنور حسینی از مسئولین خواست بیشتر به هنر نقاشی و نمایشگاه ها اهتمام دهند و حداقل یک بار از نمایشگاه های این چنینی بازدید کنند تا نشان دهند چقدر به فرهنگ و هنر شهرمان توجه دارند.

وی به هزینه های ابزار و رنگ روغن و وسایل مورد نیاز برای نقاشی کردن اشاره کرد و یادآور شد: متاسفانه هزینه های طراحی یک تابلوی نقاشی بیش از ۲ میلیون ریال است بنابراین این معضل جدی برای یک هنرمند جوان است که می خواهد استعدادهای خود را شکوفا کند.

نمایشگاه گروهی نقاشی رنگ روغن این ۶ هنرجو از شامگاه شنبه ۳۰ آذرماه آغاز و تا ۶ دی ادامه دارد. علاقمندان برای دیدن این آثار می توانند به نگارخانه اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سقز مراجعه کنند.

سقز با بیش از ۲۲۶ هزار نفر جمعیت دومین شهرستان پر جمعیت استان کردستان است که در ۱۹۰ کیلومتری شمال سنندج مرکز این استان قرار دارد.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 آداب و رسوم اداره فرهنگ و ارشاد استان کردستان زیبایی نقاشی قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۲۳۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد

نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در عرصه تولیدات دستی و کشاورزی در سنندج برپا شد. - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از سنندج، حجت‌اله موسوی پیش‌از ظهر امروز در نشست مطبوعاتی با خبرنگاران اظهار داشت: دو برنامه بزرگ در استان کردستان در حال برگزاری است که یکی از آن‌ها، برپایی نمایشگاه طرح خود اتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان کردستان است که عصر امروز در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج افتتاح و به مدت سه روز دایر می‌شود.

وی گفت: دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی کردستان در قالب یکصد غرفه، تولیدات کشاورزی و دستی خود مبنی بر محصولات بومی، را در معرض دید بازدیدکنندگان و علاقمندان قرار داده‌اند.

معاون آموزش متوسطه آموزش و پرورش کردستان افزود: این نمایشگاه با هدف ترویج روحیه کارآفرینی بین دانش‌آموزان، آشنایی دانش‌آموزان با مهارت‌های بومی محلی و تحقق شعار سال مبنی بر جهش تولید با مشارکت مردم برپا شده است.

وی با بیان اینکه در بحث گرایش به شاخه نظری در استان وضعیت مطلوبی نداریم تصریح کرد: در حاشیه این نمایشگاه دو میز به منظور هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به سمت رشته‌های هنرستان‌ها برپا و به سوالات دانش‌آموزان و خانواده‌ها پاسخ داده خواهد شد.

موسوی همچنین به برپایی غرفه هوش مصنوعی و آموزش‌های دیجیتال اشاره و اظهار کرد: این غرفه نیز زمینه توانمندی دانش‌آموزان را در عرصه دیجیتالی به نمایش می‌گذارد و امیدواریم مورد بازدید خانواده‌ها قرار بگیرد.

معاون آموزش و پرورش کردستان از برگزاری همایش کشوری مدیران مدارس شبانه‌روزی دوره دوم متوسطه نظری در استان خبر داد و اظهار کرد: این همایش به مدت سه روز با حضور مدیرانی از وزارتخانه در سنندج برگزار می‌شود.

به گزارش تسنیم؛ نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان مدارس شبانه‌روزی استان از امروز تا دهم اردیبهشت ماه جاری در محل نمایشگاه‌های دائمی سنندج از ساعت 3 ظهر تا 10 شب در معرض بازید مردم خواهد بود.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • نمایشگاه نقاشی گروهی دانش آموزان ابتدایی شاهرود
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار "جهش تولید با مشارکت مردم" با طراحی و تولید محصولات جدید
  • نمایشگاه خوداتکایی دانش‌آموزان کردستان برپا شد
  • نمایشگاه صنایع‌دستی در عمارت خسروآباد سنندج برپا شد
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنر‌های زیبای دختران میبد
  • نمایشگاه کتاب و آثار خط و نقاشی در هرات
  • کسب سهم مناسب از بازار با کارِ گروهی در سال ۱۴۰۲/ تحقق شعار “جهش تولید با مشارکت مردم” با طراحی و تولید محصولات جدید
  • برپایی نمایشگاه آثار هنرجویان هنرستان فاطمه الزهرا (س) در لارستان + تصاویر
  • دومین نمایشگاه عکس‌های قدیمی شهر سنندج برپا می‌شود
  • عکس| «بانو سوسانو» در نمایشگاه نقاشی