Web Analytics Made Easy - Statcounter

محققان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز توانسته‌اند نیمکت پارامتریک با متد الگوریتم visual در نرم افزار گرس هاپر و با اعتنا به مفهوم فرم و ریتم در معماری بسازند.

امیر شیشه‌بر در گفتگو با خبرنگار حوزه آموزشی و پژوهشی گروه دانشگاه خبرگزاری آنا، با اشاره به اینکه فناوری همواره برای تسهیل کردن دشواری‌های انسان از ابزارهای دست‌ساز تا پیچیده‌ترین آن‌ها به‌کار گرفته می‌شود، اظهار کرد: با توجه به پیشرفت روز افزون تکنولوژی و تعریف متمایز رشته‌های نوین مهندسی، اهمیت، گستردگی و به‌کارگیری فناوری‌های روز آشکار است.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

وی افزود: مهندسی تکنولوژی معماری نتیجه این نوع پیوند رشته‌ای است که بروز واژه‌های نو و زیر مجموعه‌هایی مانند معماری دیجیتال، معماری پارامتریک و... را به همراه دارد. محصولی که در نمایشگاه دستاوردهای پژوهشی امسال ارائه کرده‌ایم، حاصل طراحی یک نیمکت پارامتریک با متد الگوریتم visual در نرم افزار گرس هاپر و با اعتنا به مفهوم فرم و ریتم در معماری است.

دبیر کارگروه تخصصی معماری باشگاه پژوهشگران جوان و نخبگان دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز با بیان اینکه این محصول با توجه به رعایت اصول ارگونومی، تحلیل و آنالیزهای استاتیکی ساخته شده است، گفت: هدف از این کار، نمایش طراحی یک محصول پارامتریک در مقیاس نمایشگاهی از زیر مجموعه مهندسی تکنولوژی معماری و دیجیتال است که در گام‌های بعدی می‌تواند در حوزه‌های مختلف ساختمانی از جمله نماهای پوسته‌ای هوشمند جهت کنترل انرژی به‌کار گرفته شود.

شیشه‌بر عنوان کرد: فراهم آوردن بستر لازم پژوهشی و حمایت‌های مالی جهت مطالعات و پژوهش‌های جدی و چند رشته‌ای، طراحی و ساخت نمونه‌های اولیه و بهینه‌سازی محصول جهت توجیه اقتصادی گام‌هایی جدی برای به حداقل رساندن فاصله دانشگاه و صنعت است.

وی خاطرنشان کرد: ساخت نیمکت پارامتریک نتایج زحمات مریم خلیلی، احسان خورسندی، کیمیا امینی‌نژاد، مژگان مالکیان، آرین افراسیابی و فرزانه شاه‌نعمتی است و بنده نیز سرپرستی این تیم را برعهده دارم.

انتهای پیام/4118/

منبع: آنا

کلیدواژه: دانشگاه آزاد اسلامی واحد شیراز هفته پژوهش

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت ana.press دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «آنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۲۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست

به گزارش خبرنگار خبرگزاری علم و فناوری آنا، حجت‌الاسلام علی نظری مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان در جلسه شورای فرهنگی دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر با اشاره به اعتراضات دانشجویی در جهان علیه رژیم صهیونیستی اظهار کرد: آزاداندیشی استادان و دانشجویان سراسر جهان با هر سلایق و هر نوع مذهب و ملیتی علیه رژیم صهیونیستی نشان از حریت و آزادگی دانشگاه‌هاست.

وی با بیان اینکه تضارب آرا و اندیشه‌های فکری موجب پویایی فضای دانشگاهی می‌شود، عنوان کرد: لازمه فضای دانشگاه‌ها، حریت، آزادگی و تضارب آرا است که باید تلاش شود این مؤلفه‌های مهم در فضای دانشگاهی جاری و ساری شود.تک صدایی در جامعه و دانشگاه حتی آن تک صدایی حق هم باشد موجب رکود شده، بازار انحصار و عدم رغیب موجب شکست می‌شود و ایجاد فضا برای تضارب آرا خود موجب پویایی فرهنگی خواهد شد.

مسئول دفتر نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه آزاد اسلامی استان زنجان ظرفیت دانشگاه آزاد اسلامی را به لحاظ سرمایه انسانی و دانشجویی با تکثر و تنوع مختلف مهم دانست و افزود: این ویژگی مهم، ویژه دانشگاه آزاد اسلامی بوده که باید در شناسایی توانمندی‌های دانشجویان تلاش بیشتری شود.

نظری اعتبار علمی دانشگاه را یکی از راه‌های جذب دانشجو دانست و بیان کرد: افزایش اعتبار علمی دانشگاه و هویت بخشی علمی دانشجویان موجب افزایش دانشجو خواهد شد و این اولویت را در دانشگاه سرلوحه برنامه‌های خود قرار دهیم.

سیاوش طاهری رئیس دانشگاه آزاد اسلامی واحد ابهر نیز گفت: تلاش کرده و می‌کنیم در همه برنامه‌ها، پیوست‌های فرهنگی در اولویت قرار گیرد و ارتقای رتبه فرهنگی، کسب موفق‌ترین کانون بسیج اساتید این واحد دانشگاهی و فعالیت‌های دیگر نشان از این دارد که در مسیر فرهنگی گام‌های خوبی برداشته شده است.

به گزارش آنا، در این جلسه از تلاش‌های خانم گلپرور تشکر و قدردانی شد و علی نقیلو به‌عنوان سرپرست جدید دفتر فرهنگ اسلامی واحد ابهر معرفی شد.

انتهای پیام/

دیگر خبرها

  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاه‌هاست
  • حریت، آزادگی و تضارب آرا لازمه دانشگاهاست
  • قطار ارتباط دانشگاه با صنعت به سرعت پیش می‌رود
  • رویداد صدرا با حضور ۶۰ شرکت در دانشگاه آزاد بوئین‌زهرا آغاز شد
  • نشست تخصصی کمیته امداد استان گلستان با دانشگاه آزاد اسلامی برگزارشد
  • دانشگاه بنگاه اقتصادی نیست/ لزوم تولید دانش کاربردی برای تبدیل به سرمایه
  • ارتباط صنعت و دانشگاه، هدف اصلی دانشگاه فنی و حرفه‌ای
  • ۱۰ عضو هیات علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • ۱۰ عضو هیئت علمی دانشگاه آزاد اسلامی به مرتبه استادی ارتقا یافتند
  • نخستین سمپوزیوم تکنولوژی درطراحی و بازطراحی برگزار شد