Web Analytics Made Easy - Statcounter

افزایش نرخ کرایه‌های تاکسی و اتوبوس‌های شهری و نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی در گرگان مهم‌ترین موضوع جلسه شورای اسلامی شهر گرگان بود. ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۲۶ استانها گلستان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از گرگان، امشب دویستمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر گرگان با دستور کار بررسی لوایح و نامه‌های رسیده برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

لایحه واگذاری زمین برای ساخت مجتمع فرهنگی به اداره کل اتباع امور خارجی استانداری گلستان یکی از این موارد بود که اعضای شورا به شرط اصلاح لایحه از سوی شهرداری نسبت به واگذاری یکهزار مترمربع زمین برای این پروژه موافقت کردند.

اما صحن شورای شهر گرگان امشب به مناسبت روز حمل و نقل، میزبان مدیران و جمعی از کارکنان و رانندگان ناوگان حمل و نقل عمومی بود.

حمیدرضا آقاملایی، رئیس شورای اسلامی شهر گرگان با اشاره به سختی کار رانندگان ناوگان حمل و نقل درون شهری اظهارداشت: دست‌کم امکانات رفاهی و خدماتی باید برای این افراد فراهم شود تا بتوانیم رضایت نسبی آنان را فراهم کنیم.

بندرعباس| ایجاد رونق و توسعه در کشور مستلزم مدیریت صحیح ناوگان حمل و نقل استگلستان| سهم ناوگان حمل و نقل عمومی در تصادفات 5 درصد استناوگان حمل و نقل عمومی در گلستان توسعه می‌یابد

در این بین یکی از رانندگان ناوگان عمومی شهر گرگان با نمایندگی از سوی همکارانش برخاست و با بیان اینکه ما رانندگان استخر نمی‌خواهیم گفت: در این شهر استخرهای زیادی وجود دارد و ما هم می‌توانیم به صورت نیم بها از خدمات آن استفاده کنیم. ما یک سالن آمفی تئاتر می‌خواهیم که بتوانیم در عزا و عروسی‌هایمان از آن استفاده کنیم. ما حاضریم برای سرمایه اولیه پول جمع و در اختیار شهرداری قرار دهیم تا یک فروشگاه تعاونی مصرف برای ما راه‌اندازی کند. اگر قرار است کاری برای رانندگان حمل و نقل شهری انجام دهید باید کاری ماندگار باشد.

سعید رحیمی، یکی از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان با یادآوری برخی مصوبه‌های شورا و لوایح شهرداری در دوره گذشته بیان داشت: در دوره شهردار قبلی قرار بود سایت موتوری سابق در خیابان شهید رجایی تبدیل به یک مجموعه رفاهی شود اما اتفاقی نیفتاد. این خواسته رانندگان می‌تواند در قالب لایحه از سوی شهرداری به شورا فرستاده شود تا مقدمات تصویب و اجرای آن را فراهم کنیم.

ناصر گرزین، دیگر عضو شورای اسلامی شهر گرگان یکی از بزرگترین مشکلات این شهر را فعالیت مسافربرهای شخصی عنوان کرد و گفت: متأسفانه هر روز شاهد اتفاقات ناگوار در شهر هستیم که از سوی مسافرکش‌های شخصی اتفاق می‌افتد. باید ناوگان حمل و نقل عمومی به ویژه تاکسی‌ها را مورد حمایت قرار داد و از نظر تعداد ناوگان نیز به یک استاندارد رسید تا شهروندان راحت‌تر از این تاکسی‌ها و اتوبوس‌ها استفاده کنند.

فائزه عبداللهی، یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر گرگان به موضوع تعیین تکلیف کرایه تاکسی‌ها اشاره کرد و افزود: علاوه بر امکانات و خدمات رفاهی و پیگیری سختی کار رانندگان این بخش، باید هرچه زودتر موضوع کرایه تاکسی‌ها را تعیین تکلیف کنیم.

موضوعی که ابراهیم جرجانی هم به آن اشاره کرد و گفت: با توجه به تورم شدیدی که به وجود آمده باید قبل از عید امسال حتما نرخ کرایه‌های تاکسی ساماندهی شود تا بخشی از مشکلات رانندگان برطرف شود. در عین حال با توجه به فرسودگی این ناوگان باید تسهیلاتی برای نوسازی تاکسی‌های درون شهری در نظر گرفت.

سیدمحمد مرتضوی، دیگر عضو این شورا به فرسودگی ناوگان اتوبوس‌رانی شهر گرگان اشاره کرد و بیان داشت: با توجه به نیازی که در شهر داریم بنا داشتیم امسال تعدادی اتوبوس خریداری کنیم اما به دلیل نوسانات قیمت این اتفاق رخ نداد اما برای سال آینده حتما یکی از برنامه‌های شهرداری خرید چند دستگاه اتوبوس جدید خواهد بود.

کمال غریبی، رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان با اشاره به فعالیت مسافربرهای شخصی گفت: اگر خط ویژه برای اتوبوس و تاکسی در شهر گرگان با اولویت میدان کریمی تا مازندران و میدان ترمینال تا ولیعصر (عج) ایجاد شود جلوی ورود مسافربرهای شخصی به مرکز شهر گرفته خواهدشد.

وی با اشاره به افزایش قیمت‌ها از لوازم یدکی خودروها گرفته تا سوخت و غیره هم بیان داشت: نرخ کرایه تاکسی در شهر کم است و در برخی مسیرها کرایه 800 تومان است که برای رانندگان مقرون به صرفه نیست. علاوه براین کرایه اتوبوس نیز در شهر گرگان نسبت به خیلی شهرهای دیگر کشور کمتر است و نمی‌تواند هزینه‌های این بخش را پوشش دهد.

رئیس سازمان حمل و نقل شهرداری گرگان گفت: بین سال‌های 95 تا 97 از حدود 800 دستگاه تاکسی فرسوده در شهر 560 دستگاه نوسازی شد.

انتهای پیام/582/ ع

R41471/P1494/S6,70/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۴۸۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان

به گزارش خبرگزاری صداوسیما؛ مرکز سمنان،️  ️در بخش اتاق خبر صداوسیمای مرکز سمنان، تلفن‌ها و تصاویر ارسالی شما برای اطلاع رسانی بدون واسطه و مستقیم به مسئولان پخش می‌شود.
شما هم استانی‌های عزیز می‌توانید از سوژه ها، مشکلات و اتفاق‌های مهمی که در شهر و روستای شما رخ می‌دهد، تصویر بگیرید و به شماره ۰۹۱۰۸۹۹۴۶۹۷ ارسال کنید.
این تصاویر در قالب بخش شهروند خبرنگار با نام شما در بخش خبری، سایت و کانال خبرگزاری صداوسیمای استان سمنان منتشر می‌شود.
مشکلاتی که از طریق شهروند خبرنگار به اطلاع ما برسد در فهرست برنامه اتاق خبر قرار گرفته و پیگیری می‌شود.

کد ویدیو دانلود فیلم اصلی

دیگر خبرها

  • وعده‌های عملی نشده شهرداری و دولت درباره خودروهای برقی در حمل و نقل عمومی/ برقی شدن ناوگان به این زودی شدنی است؟ (فیلم)
  • ◄ کرایه رانندگان کامیون در جیب انبارداران/ نقش انبارها در فقر کامیونداران
  • حال ناخوش رانندگان تاکسی در گرگان
  • کاهش بافت فرسوده گرگان با افزایش نوسازی
  • ممنوعیت افزایش کرایه تاکسی‌های ابهر تا تعیین‌تکلیف نرخ مصوب
  • پیگیری وضعیت نرخ کرایه تاکسی در استان سمنان
  • اعلام نرخ جدید کرایه تاکسی در خرم آباد
  • از تسریع در روند نوسازی تا هوشمندسازی ناوگان اتوبوس‌های شهری
  • برخورد ­سازمان تاکسیرانی شهر تهران با تخلفات در افزایش نرخ کرایه ها
  • شهروندان تخلفات رانندگان تاکسی را گزارش دهند