Web Analytics Made Easy - Statcounter

با تصویب شورای هماهنگی ترافیک استان همدان، عبور و مرور خودروهای عمومی ‌( ون‌های مسافرکش) در بخشی از پیاده راه اکباتان تا اردیبهشت ۹۹ آزاد شد. ۳۰ آذر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۹ استانها همدان نظرات - اخبار استانها -

به گزارش خبرگزاری تسنیم از همدان، شورای هماهنگی ترافیک استان همدان بعد از ظهر امروز با دستور کار صدور مجوز برای عبور و مرور خودروهای عمومی در بخشی از پیاده راه اکباتان به منظور رونق کسب و کار مغازه‌های این خیابان برگزار شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

60ون مسافرکش تا مسجد صاحب الزمان ( عج) حق رفت و آمد دارند

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان با اشاره به این که بر اساس طرح تفصیلی پیاده‌راه اکباتان باید تا مقابل راسته آهن‌فروشان ایجاد می‌شد اظهار داشت: در آن مقطع تصمیم گرفتیم همه مسیر را برای یکسان‌سازی سنگفرش کنیم.

محمد پوربخشوری با اشاره به این فقط با رفت و آمد خودروها کسب و کار در آن خیابان رونق نمی‌گیرد گفت: بهترین راهکار برای توسعه کسب و کار در خیابان اکباتان تغییر کاربری است.

وی با اشاره به این که در فاز اول ایستگاه‌های خطوط شهرک فرهنگیان، مدنی، جورقان و یکنآباد را به میدان 7 تیر انتقال دادیم عنوان کرد: در مرحله دوم هم ایستگاه تاکسی‌های بی‌سیم را در میدان 7 تیر ایجاد کردیم.

رئیس سازمان مدیریت حمل و نقل بار و مسافر شهرداری همدان افزود: در طرح جدید شهرداری پیشنهاد می‌کند برای ایجاد ایستگاه 60 دستگاه ون مسافرکش شهرک مدنی و فرهنگیان در حد فاصل میدان 7 تیر تا مسجد صاحب الزمان (عج) مجوز صادر شود

خودرویی با 25 میلیون تومان خلافی در همدان توقیف شددستگاه قضایی مسئله آلودگی هوا در همدان را پیگیری می‌کندهمدان| 300 میلیارد تومان برای نوسازی ناوگان حمل و نقل عمومی کشور اختصاص یافت

گلایه پلیس راهور از شهرداری و میراث فرهنگی

رئیس پلیس راهور استان همدان نیز ضمن مخالفت با این طرح اظهار داشت: خیابان اکباتان در گذشته از نظر ترافیک و بی‌نظمی به خیابان‌های شلوغ هند شباهت داشت، اما در حال حاضر نظم خوبی گرفته است.

علی فکری افزود: اگر به ون‌های مسافرکش اجازه دهیم در این پیاده‌راه عبور و مرور داشته باشند، راه وانت‌ها، اسنپ‌ها و تاکسی‌ها نیز به این پیاده‌راه باز می‌شود و دوباره بی‌نظمی در این خیابان حاکم خواهد شد.

وی با گلایه از میراث فرهنگی استان همدان گفت: متولیان میراث فرهنگی وضعیت پارکینگ برای گردشگران تپه هگمتانه و خود کارکنان این محوطه را مشخص نکرده است و این پارکینگ فعالیت مستمری ندارد.

رئیس پلیس راهور استان همدان با اشاره به این که چرا با ایجاد این همه سازه در این منطقه میراث فرهنگی به فکر ایجاد پارکینگ نیست از شهرداری همدان هم گلایه کرد و گفت: 2 سال است که از شهرداری همدان درخواست کردیم وضعیت دوربین‌های ورود به طرح ترافیک را مشخص کند اما اقدامی صورت نگرفته است.

فکری با انتقاد از نحوه صدور برچسب طرح ترافیک هم اظهار داشت: پلیس راهور اصلا مطلع نیست این برچسب‌ها به چه کسانی تعلق می‌گیرد و ما هم در این امر باید مشارکت داشته باشیم.

وی تاکید کرد: طرحی در پیاده‌راه اکباتان اجرا شده است و حالا به نظم خوبی رسیده، اما اگر عقب نشینی کنیم دیگر تبعاتش را نمی‌توان جمع کرد.

عبور و مرور خودروهای عمومی در پیاده‌راه اکباتان موقتی است

معاون هماهنگی امور عمرانی استاندار همدان نیز در این شورا اظهار داشت: کسبه پیاده‌راه اکباتان به رکورد کسب و کار خود به دلیل عدم رفت و آمد خودروها اعتراض داشتند و اعتراض خود را به امام جمعه همدان و استاندار اعلام کردند.

محمودرضا عراقی افزود: به همین دلیل جلسه‌ای با حضور مسئولان همدان از جمله فرماندار، شهردار، مدیرکل میراث فرهنگی و پلیس راهور در استانداری همدان برگزار و مقرر شد شهرداری همدان طرحی در این زمینه ارائه دهد.

وی با اشاره به این که ما علاقمندیم پیاده‌راه اکباتان پیاده راه بماند عنوان کرد:به هر حال برای معاش تعدادی از شهروندان مشکل ایحاد شده و باید در این زمینه تدبیری اندیشید.

عراقی با اشاره به این که عبور مرور ون‌ها موقتی و تا پایان اردیبهشت 98 خواهد بود تصریح کرد: ون‌ها فقط تا مقابل مسجد صاحب الزمان (عج) حق رفت و آمد دارند.

وی تاکید کرد: در صورتی که این طرح در رونق کسب و کار کسبه پیاده‌راه اکباتان تاتیری نداشت در اردیبهشت ماه 98 از دستور کار خارج می‌شود.

عراقی عنوان کرد: اگر طرح تفصیلی را شهرداری ارائه دهد و مغازه‌هایی که مربوط به عرصه تپه هگمتانه است توسط میراث تملیک شود این مشکلات مرتفع خواهد شد.

به گزارش تسنیم، در نهایت در پایان شورای هماهنگی ترافیک استان با تصمیم اعضای شورا مقرر شد تا اردیبهشت ماه 99 ون‌های مسافرکش در بخشی از پیاده‌راه اکباتان به منظور ایجاد رونق در کسب و کار، کسبه این پیاده‌راه رفت و آمد داشته باشند.

انتهای پیام/741/ ع

R41405/P1494/S6,75/CT7

منبع: تسنیم

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.tasnimnews.com دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «تسنیم» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۶۹۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود

سرپرست منطقه دو شهرداری اراک از تخریب ملک تجاری و تعریض پیاده‌رو چهارراه عضد خبر داد و گفت: در حال حاضر خاک‌برداری تخریب انجام شده و عملیات تسطیح و شن‌ریزی نیز صورت گرفته است تا در ادامه، این معبر سنگ فرش شود.

ناصر عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در مرکزی با اشاره به نقش شهرداری‌ها در تسهیل تردد عابران و زیباسازی فضای شهری اظهار کرد: با توجه به اینکه خیابان شهید بهشتی به عنوان یکی از خیابان‌های اصلی و به نوعی نماد شهر اراک معرفی می‌شود و حجم عبور و مرور شهروندان در پیاده رو آن بالا است و تاکنون قسمت‌های عمده‌ای از آن تعریض شده است، یک باب مغازه واقع در طرح تعریض پیاده‌رو این خیابان به تازگی تخریب و به معبر اضافه شد.

وی افزود: در حال حاضر خاک‌برداری تخریب انجام شده و عملیات تسطیح و شن‌ریزی نیز صورت گرفته است تا در ادامه، این معبر سنگ فرش شود.

سرپرست منطقه دو شهرداری اراک از تخریب ملک تجاری و تعریض پیاده رو چهار راه عضد خبر داد و تصریح کرد: حفره‌ای به عمق دو متر که بر اثر ریزش چاه فاضلاب ملک قدیمی در بن بست خلیلی کوچه مدرس خیابان فردوسی ایجاد شده بود که با رعایت اصول ایمنی ترمیم و اصلاح شد.

عسگری گفت: ریزش و تخریب چاه‌های فاضلاب در بافت‌های قدیمی شهر روز به روز در حال افزایش است که لازم است شهروندان ساکن در این محله‌ها نسبت به ایمن‌سازی چاه‌های قدیمی فاضلاب موجود در منزل خود اقدام کنند.

کد خبر 750827

دیگر خبرها

  • توقف پیاده‌راه‌سازی خیابان باباطاهر همدان در پی کشف آثار تاریخی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان + عکس
  • کشف اثر تاریخی، پیاده راه سازی در بافت مرکزی همدان را متوقف کرد
  • کشف یک دیواره تاریخی از یک بنا در همدان
  • یک کشف دیواره تاریخی در همدان حین عملیات پیاده‌راهسازی
  • کشف دیواره تاریخی در خیابان باباطاهر همدان
  • شواهدی از آثار تاریخی در خیابان باباطاهر همدان مشاهده شد
  • پیاده‌روی چهارراه عضد اراک تعریض می‌شود
  • سد معبر عمومی و اشغال پیاده‌روها به هر دلیلی ممنوع است
  • سد اکباتان همدان در آستانه سر ریز شدن + فیلم | حجم ورودی آب به سد را ببینید