Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «جماران»
2024-05-02@17:28:36 GMT

شهرک قطعه سازی در رفسنجان ایجاد شود

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۱۸۶۵

شهرک قطعه سازی در رفسنجان ایجاد شود

مهدی حسینی نژاد روز شنبه در شورای گفت‌ وگوی دولت و بخش خصوصی با محوریت بررسی روند تسهیل در توسعه شهرستان رفسنجان در دانشگاه ولیعصر(عج) رفسنجان ضمن تاکید بر رونق صنایع در  استان کرمان بیان کرد: صنایع این استان ۲.۵ درصد از منابع آب را مصرف می کنند.

وی با اشاره به اینکه هزینه نصب یک کنتور هوشمند بر روی چاه کشاورزی ۱۰ میلیون تومان است ادامه داد: یکهزار و ۴۰۰ حلقه چاه کشاورزی در استان کرمان وجود دارد که در مجموع نصب کنتور هوشمند بر روی این چاه ها ۱۴ میلیارد تومان هزینه در بر دارد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

حسینی نژاد بیان کرد: از آنجایی که  از محل یک درصد فروش صنایع و معادن استان می توان در حوزه های عمرانی، بهداشت و خدمات هزینه کرد که این اعتبار امسال ۱۰۰ میلیارد تومان بوده و ۳۶ میلیارد تومان از این اعتبار جذب شده که می توان برای نصب کنتورهای هوشمند بر روی چاه های کشاورزی استان از این محل استفاده کرد.

حسینی نژاد تآکید کرد: ۲۰ درصد معادن برای راه اندازی پروژه هایشان می توانند پروژه هایی را در شورای عالی معادن استان مطرح کنند و با اخذ مصوبه در جهت توسعه و بهره وری آنها را اجرا کنند.

وی ادامه داد: مجتمع مس سرچشمه و گل گهر سیرجان می توانند طرح شهرک قطعه سازی در منطقه ویژه اقتصادی رفسنجان را در این شورا مطرح و مصوبه آن را اخذ و آن را اجرا کنند که در آینده صنایع استان کرمان بتوانند قطعات مورد نیاز خود را از این شهرک تهیه کنند.

سید مهدی طبیب‌ زاده رئیس اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان کرمان هم در این نشست با اشاره به اینکه شورای گفت و گوی بخش خصوصی و دولتی می ‌تواند یک ظرفیت در خدمت توسعه شهرستان ‌ها باشد افزود: برای فراهم سازی شرایط توسعه در یک شهرستان نیاز به ارائه تسهیلات کم بهره است.

وی افزود: مس سرچشمه اعتباراتی که در بانک ها دارد در راستای سرمایه گذاری به کار گیرد مس همواره بسته حمایتی برای ایجاد صنایع پایین ‌دستی در شهرستان را دارد که ستودنی  است.

طبیب زاده با بیان اینکه در احمدآباد شهرک صنعتی طراحی شده اظهار داشت: اگر مس سرچشمه بپذیرد این شهرک را به عنوان شهرک پایین‌ دستی مس راه اندازی کند برای توسعه شهرستان رفسنجان مفید خواهد بود.

منبع: جماران

کلیدواژه: قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 اتاق بازرگانی صنایع معادن و کشاورزی بخش خصوصی بهره وری سرمایه گذاری صنایع و معادن قیمت خودرو قیمت بنزین بودجه 99 امام خمینی س سید مصطفی خمینی سید احمد خمینی سید حسن خمینی انقلاب اسلامی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.jamaran.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «جماران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۸۶۵ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»

 اختصاص کد تعرفه ملی برای انواع محصولات صنایع دستی، تدقیق در احصای آمار صادرات این محصول را به دنبال دارد و موجب افزایش دقت در برنامه‌ریزی‌ها، سیاست‌گذاری‌ها و هدف گذاری‌ها در حوزه صادرات صنایع دستی می‌شود.

با توجه به آمار بالای صادرات گیوه به ویژه از مناطق غربی کشور و با پیگیری‌های انجام شده توسط اداره کل بازاریابی و تجاری‌سازی معاونت صنایع‌دستی،‌ کد تعرفه اختصاصی با شرح «گیوه با رویه و زیره از جنس منسوج» در کتاب مقررات صادرات و واردات سال ۱۴۰۳ ایجاد شد.

صادرکنندگان از این پس،‌ می‌تواندد کالای مذکور را با کد تعرفه اختصاصی آن در گمرک اظهار کنند.

منبع: خبرگزاری تسنیم

دیگر خبرها

  • جزئیاتی از رویداد طراحی و بسته‌بندی محصولات خانگی، صنایع دستی و سوغات
  • شهرک صنفی بازیافت ضایعات در همدان ایجاد می‌شود
  • ایجاد کد تعرفه اختصاصی برای صادرات «گیوه»
  • آماده‌سازی یک میلیون قطعه زمین مسکن ملی در کشور
  • جلوی مازوت‌سوزی باید گرفته شود
  • مرگ تدریجی آب‌بندان‌های مازندران
  • شورای راهبردی توسعه گردشگری در ساری شکل گرفت
  • مشکل صدور مجوز ساخت در ۲۸ قطعه از زمین‌های رو به روی شهرک خانقاه برطرف می‌شود
  • ۱۰۰۰ قطعه زمین در راستای اجرای طرح جوانی جمعیت آماده سازی شد
  • تولید اکسل خودرو در شرکت دانش بنیان چهارمحال و بختیاری