Web Analytics Made Easy - Statcounter
به نقل از «باشگاه خبرنگاران»
2024-05-03@14:12:43 GMT

گیلان دومین تولیدکننده کیوی کشور

تاریخ انتشار: ۳۰ آذر ۱۳۹۸ | کد خبر: ۲۶۱۹۱۹۷۳

گیلان دومین تولیدکننده کیوی کشور

به گزارش گروه وبگردی باشگاه خبرنگاران جوان، علی درجانی امروز در رشت با بیان اینکه گیلان دومین تولیدکننده کیوی کشور است، اظهار کرد: محصول کیوی برای استان گیلان توانسته اشتغال‌زایی بیش از هفت‌هزارنفری و ارزش اقتصادی ۹ هزار میلیارد ریالی ایجاد کند.

وی با بیان اینکه باغات کیوی عمدتاً در سه شهرستان تالش، رودسر و آستارا هستند، افزود: پیش‌بینی می‌شود ۱۸۰ هزار تن کیوی تا پایان آذرماه از سطح پنج هزار و ۷۴۶ هکتار برداشت شود.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

رئیس سازمان جهاد کشاورزی گیلان با اشاره به اینکه تعداد ۸۵ باب سردخانه با ظرفیت ۱۸۵ هزار تن در استان وجود دارد، تصریح کرد: از این تعداد ۷۰ درصد آن بالای صفر و مناسب نگهداری کیوی است و استان به سردخانه ۴۰۰ هزار تنی نیاز دارد که از این ظرفیت ۱۰۰ هزار تن برای تنظیم بازار و صادرات در نظر گرفته‌شده است.

به گفته درجانی، سازمان جهاد کشاورزی گیلان برای ارتقای دانش تولید بهره‌برداران کیوی آموزش کاشت، تغذیه مناسب، هرس اصولی، زمان مناسب برداشت و چگونگی کاهش ضایعات دورریز در حین و پس از برداشت را از طریق کارشناسان مراکز خدمات کشاورزی و باغداران پیشرو به دیگر بهره‌برداران آموزش می‌دهد.

منبع : فارس

انتهای پیام/

منبع: باشگاه خبرنگاران

کلیدواژه: اخبار اقتصادی برداشت کیوی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.yjc.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «باشگاه خبرنگاران» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۱۹۷۳ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان

مدیر جهاد کشاورزی اردستان، عملکرد برداشت گل محمدی را از باغ‌های این شهرستان ۳ تن در هر هکتار برشمرد و پیش بینی کرد امسال ۱۴۰ تن گل محمدی از باغ‌های این شهرستان برداشت شود که ۴۰ درصد بیشتر از برداشت پارسال است.


محمد امینی با بیان اینکه در راستای تغییر الگوی کشت و کمبود منابع آبی افزایش وسعت زیر کشت محصولاتی که با شرایط اقلیمی منطقه سازگاری دارند در دستور کار جهاد کشاورزی اردستان است افزود: ترویج و افزایش کشت گل محمدی از گام‌های مثبت برداشت شده در این زمینه است که در این راستا ۸ درصد افزایش وسعت زیر کشت باغ‌های گل محمدی را شاهد بودیم.


مدیر جهاد کشاورزی اردستان، شرکت‌های دانش بنیان را حامی کشاورزان اردستانی در تولید گل محمدی دانست و افزود: در این زمینه کشاورزانی که از مشاوره شرکت‌های دانش بنیان استفاده کردند علاوه بر حذف سموم شاهد افزایش ۲۵ درصدی تولید نیز بوده اند.


امینی، ۱۰ درصد از باغ‌های گل محمدی اردستان را مجهز به سامانه نوین آبیاری دانست و گفت: اجرای روش‌های نوین آبیاری علاوه بر صرفه جویی ۶۵ درصدی در مصرف آب بطور میانگین باعث افزایش ۳۰ درصدی تولید گل نیز شده است.


او گفت: گل‌های محمدی برداشت شده روزانه برای فرآوری به کارگاه‌های گلاب گیری منتقل می‌شود ودر حال حاضر ۱۰ کارگاه گلاب گیری در شهرستان اردستان مشغول به فعالیت است.

باشگاه خبرنگاران جوان اصفهان اصفهان

دیگر خبرها

  • آغاز گل چینی از گلستان‌های گل محمدی اردستان
  • عرضه سیب زمینی ایرانشهر به بازار مصرف
  • دشت هراز بزرگترین تولیدکننده برنج مازندران است
  • بیش از ۲۱ هزار گندم در سیستان و بلوچستان خریداری شد
  • صرفه‌جویی ۳ میلیون تنی آرد و نان با اجرای مناسب طرح هوشمندسازی
  • تولید بیش از ۶۰ هزار تن گندم در کنگاور
  • کشت نیشکر در ۲۹ هکتار از زمین‌های کشاورزی گیلان
  • خرید بیش از ۲۱ هزار تن گندم از کشاورزان سیستان و بلوچستان
  • آغاز برداشت بیش از ۸۰۰ تن گل محمدی از مزارع قم
  • برداشت گل گاو زبان در گیلان