Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایرنا محمدباقر نوبخت شنبه در حاشیه نشست شورای برنامه ریزی و توسعه خوزستان در اهواز در خصوص هدف از سفر خود به استان، اظهارداشت: این سفر با تاکید رئیس جمهوری و به نمایندگی از هیات دولت برای رسیدگی به مشکلات ناشی از بارندگی های هفته گذشته در استان خوزستان انجام شد. طبق گزارشی که ارائه شد چیزی حدود ۲تا ۲هزار و ۵۰۰ خانوار در استان خوزستان در بارندگی اخیر دچار آسیب و خسارت شدند.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

معاون رئیس جمهور ادامه داد: به‌همین جهت در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان تصمیماتی اتخاذ شد که از جمله آن تخلیه آب از دیگر مناطقی مسکونی است که در حال حاضر حجم محدودی از آن باقی مانده است.

وی همچنین در خصوص پرداخت خسارت لوازم زندگی شهروندان، بیان داشت: به منظور جبران خسارت خانوارهایی که لوازم زندگی آنها زیر آب رفت و همچنین مرمت های جزئی منازل، مبلغ ۱۰۰ میلیون ریال کمک بلاعوض با فوریت پرداخت می‌شود.

رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور در  پاسخ به این سوال که برای جبران دیگر خسارت‌ها به واحدهای مسکونی تصمیمی گرفته شده، افزود: جبران آسیب چنین واحدهایی در قالب تسهیلات خواهد بود و علاوه بر این برای بازسازی زیرساخت‌های شهری لازم است هرچه سریعتر برآورد خسارت‌ها آغاز شود.

نوبخت ادامه داد: بعد از اینکه برآوردها به سازمان برنامه و بودجه اعلام شد، بلافاصله نسبت به پرداخت‌ها اقدام خواهد شد و این درحالی است که پیش از این مبلغ ۲۵۰ میلیارد ریال به صورت نقدی و در قالب تنخواه برای استان اختصاص یافت.

نباید در آینده چنین اتفاقاتی تکرار شود

وی با تاکید بر اینکه هر مقدار که لازم باشد برای جبران مشکلات و بازسازی زیرساخت‌ها پرداخت می‌شود، اظهارداشت: خوزستان و مردم آن برای کشور یک اولویت محسوب می‌شوند و باید تلاش کرد که درآینده چنین اتفاقاتی در استان تکرار نشود.

وی با تاکید بر اینکه برای بخش مرتبط با شبکه فاضلاب چیزی حدود یک‌هزار و ۴۰۰ کیلومتر قرارداد برای توسعه و احداث آن تنظیم شده، گفت: تاکنون ۴۲۲ کیلومتر از این میزان شبکه فاضلاب در اهواز اجرا شده است.
 نوبخت یکی دیگر از مصوبات امروز شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خوزستان را پرداخت کامل تعهدات دولت برای ادامه کار شبکه فاضلاب شهر اهواز عنوان کرد و افزود: بر همین اساس تا پایان دی‌ماه همه تعهدات دولت مربوط به سال جاری تخصیص داده خواهد شد.

مشکلات آبگرفتگی شهرها صرفا مربوط به فاضلاب شهری نیست

معاون رئیس جمهور با تاکید براینکه مشکل آبگرفتگی استان صرفا فاضلاب شهری نیست، گفت:  در هرکجای دنیا اگر حجم نزولات از یک حدی بیشتر شود، شبکه‌های آب و فاضلاب پاسخگو نخواهند بود؛ بنابر اجرای طرح‌های جمع آوری آب‌های سطحی استان یک ضرورت است.

وی گفت: برای جمع‌آوری آب‌های سطحی نیاز به یک طرح جداگانه است که به همین جهت از شهردار اهواز و دیگر شهرداران استان در شورای برنامه‌ریزی و توسعه استان خواسته شد تا طرح‌های خود برای جمع آوری آب‌های سطحی شهرهای خود را ارائه کنند.

نوبخت با بیان اینکه امیدواریم با مجموع اقداماتی که در دستور کار قرارگرفت به‌زودی شرایط زندگی مردم به وضعیت عادی باز گردد، گفت: همچنین بررسی‌ها برای شناسایی دستگاه و یا افرادی که در بحران آبگرفتگی شهرهای استان کوتاهی داشته اند، آغاز شده است.

بر اساس گزارش ایرنا عصر روز دوشنبه هفته گذشته با بارش باران در خوزستان بیشتر مناطق خوزستان از جمله اهواز دچار آبگرفتگی شدند که با گذشت  نزدیک به یک هفته همچنان بخش هایی از مناطق این استان درگیر آبگرفتگی هستند.  

برچسب‌ها نوبخت خوزستان سازمان برنامه و بودجه کشور ایرنا

منبع: ایرنا

کلیدواژه: نوبخت خوزستان سازمان برنامه و بودجه کشور ایرنا نوبخت خوزستان سازمان برنامه و بودجه کشور ایرنا

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.irna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایرنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۲۴۰۷ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد

به گزارش خبرگزاری صدا و سیمای خراسان جنوبی ، مهدی دوستی گفت: ۱۶ روستا و ۱۴ پاسگاه مرزی با جمعیت متاثر  هفت هزار و ۲۰۰ نفر درگیر پیامد‌های سیلاب شدند که در حال حاضر مشکل آب شرب این روستا‌ها بصورت موقت برطرف شده است.

به گفته وی اکیپ‌های عملیاتی از مرکز استان و شهر‌های همجوار در کنار اکیپ‌های مستقر در شهرستان زیرکوه در سه شبانه روز به صورت مستمر تلاش کرده و با توجه به خرابی جاده‌های مواصلاتی و خساراتی که برای شبکه برق شهرستان پیش آمد، آبدار شدن روستا‌ها با مشکلاتی همراه شد که با تلاش شبانه روزی همکاران قطع آب روستا‌ها مرتفع شد.

دوستی با بیان اینکه کارشناسان شرکت در حال برآورد خسارات ناشی از سیلاب بصورت دقیق هستند افزود: حدود ۵۰ کیلومتر از خطوط انتقال نیاز به اصلاح خط و تعمیق و تعویض لوله دارند و برآورد خسارت حدود ۵۰ میلیارد تومان است باید برخی از خطوط انتقال آسیب دیده به صورت ویژه اصلاح شود تا در تابستان مشکلی برای تامین آب شهروندان نداشته باشیم.

وی افزود: حساس‌ترین خط آسیب دیده، ۸ کیلومتر لوله ۳۰۰ جی آرپی بمرود_ حاجی آباد است که به صورت کامل از بین رفته است و همچنین خطوط انتقال مجتمع آهنگران هم بصورت جدی آسیب دیده است.

مدیرعامل آبفای استان خراسان جنوبی تاکید کرد: در حال حاضر آب موردنیاز شهروندان تنها از یک خط تامین می شود؛ لذا اصلاح این خطوط قبل از تابستان بسیار حیاتی خواهد بود.

دیگر خبرها

  • سقف کاذب کناف برای پوشاندن سقف خراب
  • سومین بسکتبال نوجوان آسیب دیده در حادثه تصاف درگذشت
  • ایستگاه فضایی چین آسیب دیده است
  • قبور آسیب‌دیده خلدبرین ترمیم می‌شود
  • بازدید میدانی رئیس سازمان مدیریت بحران کشور از بنا‌های آسیب دیده زلزله ۹۶
  • فیلم/ تلاش برای بازسازی جاده‌های آسیب‌دیده از سیل
  • ترمیم قبور آسیب‌دیده خلدبرین
  • آب شرب ۱۰۰ درصد روستا‌های مناطق سیل‌زده خراسان جنوبی وصل شد
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری
  • پرداخت ۹۰۷ میلیارد ریال تسهیلات خود اشتغالی به جامعه ایثارگری آذربایجان غربی