Web Analytics Made Easy - Statcounter

به گزارش ایلنا، اهم اخبار سیاسی امروز، شنبه، ۳۰ آذر ۱۳۹۸ به شرح زیر است: شایعه قرار گرفتن ایران در لیست سیاه FATF ظرف ۴ ساعت شاخص‌های ارزی را تحت تاثیر قرار داد/ برخی می‌خواهند عواید ناشی از حل مسأله FATF به جیب خودشان برود

نماینده دهمین دوره مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: چند روز پیش شایعه‌ای شد که ما در لیست سیاه قرار گرفته‌ایم، همان روز باید قیمت شاخص‌های مختلف ارزی و بین‌المللی و بورس را بررسی می‌کردید تا ببینید چه تنشی در قیمت آن‌ها ایجاد شد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!

ظرف مدت چهار ساعت همه این شاخص‌ها تحت تاثیر قرار گرفت.

پذیرش FATF ایران را کشوری متعهد به هنجارهای جهانی نشان خواهد داد/ صدای قدرتمندی در ایران مخالف هرگونه میانجیگری ژاپن است

استاد اقتصاد سیاسی دانشگاه شیکاگو عمان و ژاپن را کشورهایی دانست که می‌توانند با میانجی‌گری ایران و آمریکا را به سمت مذاکره هدایت کنند و تاکید کرد: اگر ایران و عربستان مذاکره و گفت‌وگو را آغاز کنند تنش‌ها کاهش می‌یابد اما هر دو کشور باید به صورت جدی به مذاکره بپردازند.

قالیباف بدون پشتوانه خطی و گروهی، توانی ندارد/ اصلاح‌طلبان زمینه گفت‌وگو و مفاهمه با شورای نگهبان را تقویت کنند/ اگر انتخابات را تحریم کنیم، بیشتر به خودمان خسارت زده‌ایم

یک فعال سیاسی اصلاح‌طلب تاکید کرد: قالیباف بدون پشتوانه خطی و گروهی خودش و به صورت شخصی توانی ندارد تا بتواند با جریان داخلی خودش رقابت کند؛ قالیباف با یک روند معنادار سیاسی نمی‌تواند سرنوشت خودش را از جریان سیاسی، خطی و گروهی خودش جدا کند.

آیا پذیرش FATF مانع دور زدن تحریم‌ها توسط ایران می‌شود؟

دور زدن تحریم‌ها، فروش نفت، تحصیل منابع درآمدی نفت، تسهیل تجارت کشورمان با سایر کشورها و تامین بودجه سالانه دولت بر عهده دولت است و مطمئنا دولت چنین اراده‌ای ندارد که روش‌های رسیدن به این اهداف را مختل کند.

لاریجانی هیچ‌وقت جزو جریان اصولگرا نبوده/ روحانی آگاهانه خود را انقلابی نمی‌داند/ اصولگرایی به تاریخ پیوسته است

کوشکی گفت:اکنون افرادی داریم که آگاهانه خود را انقلابی نمی‌دانند. آقای روحانی صراحتا اعلام کردند که انقلاب اسلامی در بهمن ۵۷ تمام شده است. چنین کسی الزامی ندارد بگوید که الان انقلابی هستم بلکه فقط سال ۵۷ انقلابی بوده

حکیمی‌پور به علت جرایم مالی رد صلاحیت شده است/ اعتراض می‌کنیم

مسئول روابط عمومی حزب حاما گفت: حکیمی‌پور به علت آنچه جرایم مالی اختلاس و ارتشا خوانده شده است رد صلاحیت شد.

نباید اجازه دهیم کشور ثالثی در روابط دوستانه ایران و ژاپن اخلال ایجاد کند/ آمریکایی‌ها ناچارند راه بدون خاصیت تحریم‌ها را رها کنند

رئیس جمهور در جمع شماری از مدیران ارشد بخش های سیاسی ، اقتصادی و فرهنگی ژاپن در توکیو اعلام کرد که درهای ایران به روی دولت و شرکتهای ژاپنی برای مشارکت و سرمایه گذاری در پروژه های بزرگ اقتصادی باز است و ایران و ژاپن به عنوان دو دوست قدیمی، نباید اجازه دهند که کشور ثالثی در روابط دوستانه آنها اخلال ایجاد کند.

تقدیر نخست‌وزیر مالزی از مقاومت ایران در برابر تحریم‌ها

نخست‌وزیر مالزی از قطر و ایران به‌خاطر حفظ استقلال به‌رغم تحریم‌های گوناگون تقدیر کرد.

واکنش سخنگوی شورای نگهبان به اظهارات سردار جعفری/ برخی برای ما دستورالعمل صادر می‌کنند/ انتقاد را مبنای تعیین صلاحیت قرار نخواهیم داد

سخنگوی شورای نگهبان درباره اظهارات سردار جعفری درباره بررسی صلاحیت‌ها گفت: طبیعتاً کشور آزادی داریم که افراد له و علیه شورای نگهبان در آن صحبت می‌کنند و برخی هم برای ما دستورالعمل صادر می‌کنند اما بنده بارها اعلام کرده‌ام هدف ما اجرای کامل قانون است و تلاش ما هم همین است.

وزیر خارجه هند به ایران سفر می‌کند

وزیر خارجه هند برای سفری دو روزه به منظور شرکت در نوزدهمین کمیسیون مشترک با ایران به این کشور سفر می‌کند.

لایحه اصلاح قانون ارتقای سلامت نظام اداری و مقابله با فساد مغایر شرع شناخته شد

سخنگوی شورای نگهبان نظرات این نهاد درباره آخرین مصوبات مجلس شورای اسلامی را اعلام کرد.

چسب «آوا» و برچسب ناروا

تابلویی از مرگ آوا کودک اهوازی در سازمان ملل ترسیم شد که نشان می‌دهد کار تحریم‌های امریکایی است. با این زبان مستند ومستدل باید با افکار عمومی جهان گفت‌و‌گو کرد.این زبانِ بدن است.زبان بدن کودک مبتلا به بیماری پروانه‌ای هم هست که پوست او چندان حساس شده وتاول زده که جز به کمک بانداژهای ویژه نمی‌تواند پانسمان شود.

تعیین اعضای ستاد انتخابات حزب اعتماد ملی

با حکم محمدجواد حق‌شناس، رئیس ستاد انتخابات حزب اعتماد ملی، اعضای این ستاد مشخص شدند.

سفر معاون رییس‌جمهور به خوزستان برای رسیدگی به مشکلات فاضلاب ‎اهواز

معاون رییس‌جمهور و رئیس سازمان برنامه و بودجه برای رسیدگی به مشکلات مردم این حوزه راهی اهواز شد.

منبع: ایلنا

کلیدواژه: بسته خبری

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.ilna.ir دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «ایلنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۲۴۵۴ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران

وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریم‌ خود از سوی ایران، ادعاهای بی‌اساس و نخ‌نما درباره نقش ایران در منطقه غرب آسیا را تکرار کرد.

به گزارش مشرق، گرنت شپس جمعه شب با انتشار پیامی در شبکه اجتماعی ایکس (توئیر سابق)، ادعا کرد: ایران مسئول بسیاری از بی‌ثباتی‌های منطقه‌ای از طریق شبکه غیرقانونی گروه‌های نیابتی (شامل) حماس، حزب الله، حوثی‌ها، شبه نظامیان مرتبط با ایران و حملات مستقیم آنها است.

وی در تداوم جوسازی‌های رسانه‌ای، مدعی شد: اگر ایران فکر می‌کند که تحریم‌های اخیر کسی را مرعوب می‌کند، کاملا در اشتباه است.

دولت انگلیس دو هفته پیش در تداوم حمایت تمام‌قد از رژیم صهیونیستی، وزیر دفاع و شماری از مستشاران نظامی ایران را تحریم کرد. وزارت خارجه جمهوری اسلامی ایران نیز در چارچوب اجرای قانون «مقابله با اقدامات خصمانه رژیم صهیونیستی علیه صلح و امنیت» تعدادی از نهادها و اشخاص انگلیس از جمله وزیر دفاع این کشور را تحریم کرد.

در بیانیه وزارت امور خارجه کشورمان آمده است: جمهوری اسلامی ایران ضمن محکوم کردن اقدام رژیم انگلیس در حمایت و تسهیل اقدامات مخرب اشخاص و نهادهای مذکور شامل حمایت و تسهیل ارتکاب اعمال تروریستیِ رژیم صهیونیستی که نقض تعهدات بین المللی رژیم انگلیس در مقابله با تروریسم به شمار می‌رود، اعلام می‌کند که اقدام رژیم انگلیس، نقض آشکار اصول اساسی حقوق بین الملل مندرج در منشور ملل متحد است.

این بیانیه می‌افزاید: تمامی نهادهای جمهوری اسلامی ایران طبق مصوبات مراجع مربوطه، اقدامات لازم را که شامل ممنوعیت صدور روادید و عدم امکان ورود به قلمرو جمهوری اسلامی ایران، مسدود شدن حساب‌های بانکی در نظام مالی و بانکی و توقیف اموال و دارایی در قلمرو تحت صلاحیت جمهوری اسلامی ایران خواهند بود، جهت اجرای این تحریم‌ها معمول خواهند داشت.

وزارت امور خارجه کشورمان تصریح کرد: این اقدام تحریمی، نافی پیگیری کیفری افراد به سبب دست داشتن در اقدامات مجرمانه در محاکم قانونی دارای صلاحیت نخواهد بود. جمهوری اسلامی ایران ضمن اعمال این تحریم‌ها، رژیم انگلیس را در قبال حمایت از تروریسم و نقض حقوق بشر، مسئول و پاسخگو می‌داند.

منبع: ایرنا

دیگر خبرها

  • واکنش معاون دومای روسیه به چراغ سبز لندن به شلیک موشک‌های انگلیسی
  • دیدار وزرای خارجه ایران و مصر در گامبیا
  • واکنش کاردار ایران در لندن به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • لفاظی وزیر دفاع انگلیس در واکنش به تحریمش از سوی ایران
  • واکنش مسکو به اظهارات بورل درباره پایان جنگ اوکراین
  • واکنش کاردار ایران به اظهارات وزیر دفاع انگلیس
  • وزیر دفاع انگلیس به تحریم ایران واکنش نشان داد
  • جدیدترین اظهارات معاون پارلمانی رییس جمهور در خصوص تقسیم استان‌های کرمان و تهران
  • افزایش نگرانی اسرائیل از قرار گرفتن در لیست سیاه سازمان ملل
  • احزاب لبنانی در انتخاب رییس‌جمهور کشورشان تفاهم و تسریع کنند