Web Analytics Made Easy - Statcounter

خرداد: معاون اول رییس جمهوری با تاکید بر ضرورت حفاظت از سنت‌ها و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی گفت: پایبندی این به سنت‌ها موجب ترویج نشاط، ‌شادی و امید در جامعه می‌شود.
به گزارش خرداد به نقل از پایگاه اطلاع رسانی معاون اول رییس جمهوری، اسحاق جهانگیری شامگاه شنبه همزمان با مراسم سنتی شب یلدا در موسسه خیریه ملائک و در جشن یلدای دختران تحت پوشش این موسسه شرکت کرد.

بیشتر بخوانید: اخباری که در وبسایت منتشر نمی‌شوند!


جهانگیری در این دیدار صمیمی و دوستانه با ابراز خرسندی از حضور در جمع خیرین و دختران موسسه ملائک گفت: خدمت به این قشر از جامعه توفیق و لطفی الهی است و من به سهم خودم از خدمات مدیران و مربیان که تمام تلاش خود را در آموزش، تربیت و پرورش این کودکان به کار گرفته اند، قدردانی می کنم.معاون اول رییس جمهوری با اشاره به ویژگی ها و تعاریف مربوط به شب یلدا و فرهنگ خوب جمع شدن خانواده ها در این شب در کنار یکدیگر اظهار داشت: امروز خوشحالم که در جمع خانواده ای هستم که آنها نیز فرزندان ما هستند و می توانیم شادی هایمان را با یکدیگر تقسیم کنیم.وی با تاکید بر ضرورت حفاظت از سنت ها و فرهنگ ایرانی ـ اسلامی گفت: پایبندی این سنت ها موجب ترویج نشاط، ‌شادی و امید در جامعه می شود.
جهانگیری خطاب به دختران تحت پوشش موسسه خیریه ملائک گفت: شما در خانواده بزرگی هستید و خوشبختانه از مربیان و سرپرستانی برخوردارید که مانند پدر و مادر دلسوز شما هستند. از بین شما در گذشته تاکنون انسان های بزرگی رشد کرده و به خود، جامعه و کشورشان خدمت کردند و شما هم می توانید با پشت کار و تلاش، کارهای بزرگی برای خود و کشورتان انجام دهید.معاون اول رییس جمهوری افزود: مطمئن هستم آینده ایران در اختیار شماست و حتما از این مرکز و مراکزی نظیر این، آینده سازان خوبی به جامعه تحویل خواهد شد. امیدوارم درس های خود را خوب بخوانید و نسبت به آینده با امیدواری زندگی کنید.وی در خاتمه افزود: همه تلاش ما این است که آینده ایران برای نسل بعدی روشن و درخشان باشد.پیش از سخنان معاون اول رییس جمهوری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی ضمن تشکر از مدیران و خیرین موسسه ملائک و نیز همه نیروهای سازمان بهزیستی کل کشور گفت: ۲۶ هزار نفر از کودکان، نوجوانان و جوانان به طور مستقیم و غیرمستقیم با سازمان بهزیستی مرتبط هستند و حمایت دولت می تواند شرایط بهتری برای زندگی آنها و نیز کارکنان سازمان بهزیستی فراهم کند. کریمی از اعضای هیات مدیره موسسه خیریه ملائک که همه اعضای آن از آزادگان و جانبازان دوران دفاع مقدس هستند نیز در ادامه گزارشی از وضعیت دختران حاضر در موسسه ملائک، مددکاران و مربیان، کمک های خیرین، برنامه های آتی به این موسسه ارائه کرد.در ابتدای مراسم یکی از دختران روشندل تحت پوشش موسسه خیریه ملائک به تلاوت آیات قرآن پرداخت و پس از دکلمه و شاهنامه خوانی چند سرود محلی همخوانی شد. برچسب ها: جهانگیری ، سنت‌های باستانی

منبع: خرداد

کلیدواژه: جهانگیری سنت های باستانی

درخواست حذف خبر:

«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را به‌طور اتوماتیک از وبسایت www.khordad.news دریافت کرده‌است، لذا منبع این خبر، وبسایت «خرداد» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۲۶۱۹۳۷۶۲ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتی‌که در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.

با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.

خبر بعدی:

جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند

محمدمهدی فداکار صبح چهارشنبه ۵ اردیبهشت ماه در نخستین همایش هم‌بینایی و زیستی نو به میزبانی موسسه نگاه آفتاب مهر کرمان  گفت: ضرورت توسعه همه جانبه ایجاب می‌کند که همه با هم پیش برویم و توسعه انسانی، مهم‌ترین بُعد آن است و در این بین آموزش به عنوان اصلی‌ترین مسئله محسوب می‌شود.

وی به اهمیت فعالیت‌های علمی، پژوهشی برای پیشبرد برنامه اشاره داشت و افزود: نحوه تعامل و ارتباط با گروه‌های ویژه جامعه از جمله نابینایان باید آموزش داده شود.

استاندار کرمان به طرح پروژه‌های نیازمند ورود خیران در جلسات سالانه مجمع خیران استان اشاره داشت و بر حمایت دستگاه‌های دولتی و بخش خصوصی از محصولات تولیدی نابینایان و کم‌بینایان تاکید کرد.

موسسه نگاه آفتاب مهر مجموعه‌ای با وسعت ۵ هزار مترمربع و کارکرد آموزشی، مهارتی، فرهنگی، ورزشی، اقامتی و درمانی است که با مشارکت خیران و شهرداری کرمان به منظور خدمت‌رسانی به نابینایان و کم‌بینایان استان کرمان راه‌اندازی شده است.

زهرا مرتضوی، مدیر موسسه نگاه آفتاب مهر گفت: این مجموعه از ۲۷ مهر ۱۴۰۲ آغاز به کار کرده و در ۶ ماه فعالیت خود، شاهد توانایی‌های باورنکردنی نابینایان در مهارت‌آموزی رشته‌های مختلف از جمله بافندگی فرش بوده است.

وی افزود: امکانات مجموعه کاملا رایگان در اختیار نابینایان قرار دارد و این علاقه و استعداد نابینایان در یادگیری به ما یاد داد که با کلاس‌های قوی‌تر و متنوع‌تر پیش برویم.

مرتضوی پیشگیری را از اهداف مهم موسسه دانست و تصریح کرد: برنامه ما بر این است که از فناوری و تکنولوژی روز برای پیشگیری از نابینایی و کم بینایی استفاده کنیم. ما حتما فراملی می‌شویم و با دنیا ارتباط گرفته و علم روز را برای نابینایان و کم بینایان خواهیم آورد.

وی بیان  کرد: توانمندسازی نابینایان و کم‌بینایان علاوه بر فراهم کردن زمینه اشتغال، اعتماد به نفس و حضور این گروه را در جامعه ایجاد می‌کند.

مدیر موسسه نگاه آفتاب مهر گفت: کارگروه‌های آموزش، اشتغال، توانمندی، حقوق شهروندی و تربیت روانی، پنج کارگروهی است که در ۲ روز همایش برگزار می‌شود تا با استفاده از کمیته‌های ذیل آن در کشور برای نابینایان کار کرده و زندگی را برای آن‌ها تسهیل کنیم.

نخستین همایش هم‌بینایی و زیستی نو  با تلاش موسسه نگاه آفتاب مهر، ۵ و ۶ اردیبهشت ماه جاری در کرمان در حال برگزاری است.  

باشگاه خبرنگاران جوان کرمان کرمان

دیگر خبرها

  • دشمن در حال ترویج معضل بی هویتی در جامعه است
  • ورزش باستانی ترویج فرهنگ پهلوانی و جوانمردی
  • صدای پای بازیکن نام آشنا در استقلال گوش می‌رسد/ این شادی گل بی دلیل نبود!
  • عملیات «وعده صادق» موجب شادی تمام حق طلبان شد
  • نقش اصلی رسانه‌ها اعتمادسازی، ترویج امید و افزایش رضایت‌مندی مردم است
  • عملیات وعده صادق موجب شادی عدالت‌خواهان جهان شد
  • دختران حق دارند شادی کنند/ هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • دختران حق دارند شادی کنند/ همه هجمه دشمن روی دختران ایران است
  • ورزش باستانی بین آحاد جامعه ترویج شود
  • جامعه باید نحوه ارتباط با گروه‌های ویژه را آموزش ببیند